Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ghost maken&gebruiken op andere pc

Pagina: 1
Acties:

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 19:39
Geachte tweakers,

Situatie:

Er is een nieuwe PC aangeschaft, en de oude is nog aanwezig.

Probleem:

De programma's die aanwezig zijn op de oude pc moeten richting de nieuwe,

Ik dacht meteen aan een soort van ghost image van de oude computer maken en op de nieuwe gebruiken.
Maar, ik ben vooralsnog onbekend met het platform wat de nieuwe & oude heeft.

Zeer waarschijnlijk is de stap groot, dus andere processor / socket / geheugen & dergelijke.

Mijn vraag was of er software bestaat waarmee ik veilig, óf een ghost image kan maken welke "universeel" is of programma's toch veilig ( met register lijkt me, al word dat knap lastig ) kan overzetten.

Programma's als Norton Ghost zijn duur, en word nog niet eens specifiek besproken of programma's dan ook daadwerkelijk normaal functioneren. Laat staan cross-platform

Het was inderdaad makkelijker geweest als alle cd's met programma's nog aanwezig waren, maar dit is enkele jaren door een collega van haar gedaan & die zijn niet 1 2 3 beschikbaar.

Begrijp dat me vraagstelling niet getuigt van veel achtergrondinformatie, maar hoop duidelijk genoeg te zijn geweest. Als het niet mogelijk is, dan zal ik de persoon in kwestie moeten informeren & vragen of de cd'tjes daadwerkelijk onbeschikbaar zijn. Het zou jammer zijn als er 2 pc's gebruikt moeten worden, enkel voor de specifieke programma's

Bedankt!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 00:24
Acronis True Image met universal restore kan in de meeste gevallen wat jij wilt. Tijdens het terugplaatsen van de image kun je drivers toevoegen voor de nieuwe hardware.

Anders wordt het toch opnieuw installeren ben ik bang.

• thijszor
sh4dow schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:38:
Acronis True Image met universal restore kan in de meeste gevallen wat jij wilt. Tijdens het terugplaatsen van de image kun je drivers toevoegen voor de nieuwe hardware.

Anders wordt het toch opnieuw installeren ben ik bang.
Er is daar helaas geen trial versie of wat dan ook van, de gene met Universal Restore iig.
En dat is inderdaad dan wat ik nodig heb,

zucht. dat gaat niet lukken binnen 2 tellen :)

toch bedankt voor goede richting!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Mocht dat niet 1-op-1 over te zetten zijn, is een alternatief misschien van de bestaande configuratie een image te maken, en die als een virtual machine te draaien.
Omslachtiger, maar altijd nog minder dan die oude pc aanhouden (en ondertussen hopen dat 'ie niet stuk gaat ;)).

Voorbeeldje wat ik zo snel even vond met google met trefwoorden als "convert physical virtual machine" (zullen vast ook andere aanbieders zijn):
http://www.vmware.com/products/converter/get.html
Convert Microsoft Windows based physical machines and third party image formats to VMware virtual machines

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:05

ByteDelight

Retro computing is alive!

Als je het hebt over een Windows-installatie die je wilt klonen, en het betreft geen retail-versie, is wat je wilt illegaal, en kun je het hier eigenlijk niet vragen.

*knip* het type bootcd waarnaar je verwijst bevat niet aleen free- en abadonware, maar ook illegale software
Het snelst zal het zijn om de harddisk van de oude PC aan de nieuwe te koppelen, eventueel middels een IDE/SATA-> USB verloopsetje.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 14:27 ]

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11 23:18
Acronis Snap Deploy met Universal Deploy? Kost je €30 en is legaal, tenminste aangenomen dat je een retail Windows hebt.

Ghost e.d. gaan niet werken, tenzij je oude PC qua hardware gelijk was aan je nieuwe PC maar die kans lijkt me klein.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Verwijderd

OFF->CSA

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-11 09:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

bverstee schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:02:
Als je het hebt over een Windows-installatie die je wilt klonen, en het betreft geen retail-versie, is wat je wilt illegaal, en kun je het hier eigenlijk niet vragen.
Windows (XP/vista) zal nieuwe hardware detecteren (als het boot. anders kun je de clone "repaireren" ...) en opnieuw willen activeren. Dan heb je 30 dagen om er een nieuwe key op te zetten.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• thijszor
Het betreft windows inderdaad, versie is mij nog onbeoend.
Ik ga haar zo even bellen, als beide xp oid draaien kan ik mogelijk
Eerst even kijken om oude hdd erin te doen.
Ik ga ervanuit dat de programma's in het register staan maar wellicht is het een simpel .exe'tje wat je zo kan uitvoeren. Ikga iig wat info inwinnen, bedankt so far!

• thijszor
Ben langsgeweest & viel allemaal reuze mee,

Oude pc was takketraag. XP liep daar op een p3 700/800mhz met 256mb ram oid.

Bij het aanzetten kon je minstens 2 bakkies leut drinken :P
Nieuwe PC is een P4 2,4GHZ 256mb ram XP pro van een schoolgemeenschap die gedumpt is.

Wel even gekloot met het Bios, eerste cmos batterij + jumper wou niet baten, maar de 2de keer werkte het prima. Wel logisch voor een scholengemeenschap om een wachtwoord op het bios te zetten, maar ok :)

De programma's in kwestie waren iTunes & Msn, wat documenten & Muziek + enkele andere programma's.
Allemaal piece of cake, gewoon lekker opnieuw binnenhalen en oude belangrijke documenten / pics / music / vids op me Externe HDD zetten en overzetten.

Dus gelukkig geen software aanschaffen, scheelt ;)

Toch bedankt voor de goede hulp, als er eens wat belangrijkers overgezet moet worden heb ik nu een goede basis!
Pagina: 1

Let op:
geen verwijzigen naar illegale soft!