Ik heb een 15-tal pivot tables, die allemaal erg veel op elkaar lijken, zelfde velden. Nu wil ik de pivots aan elkaar linken, zodra ik op 1 plek een criteria wijzig, moeten voor alle pivots de criteria wijzig.
voorbeeld. 15 pivots die allemaal de collom fruit bevatten. Verander ik ergens het fruit criterium naar "Appel" moet dat voor alle pivots gedaan worden.
Lastig uitleggen, dus ook lastig zoeken... dus ff wat hulp nodig, weet er iemand raad?
Heb al geprobeerd een formule in de pivot te zetten, maar dat trekt hij niet..
Heb al iets met een geneste-count-if-array functie zitten klussen..
Mja dit is weer een hele andere oplosrichting!!! en werkt ook niet. Als ik namelijk op de C2 nix heb staan, wil ik dat hij alles weergeeft.. maar nu gaat hij op zoek naar de blanks...
voorbeeld. 15 pivots die allemaal de collom fruit bevatten. Verander ik ergens het fruit criterium naar "Appel" moet dat voor alle pivots gedaan worden.
Lastig uitleggen, dus ook lastig zoeken... dus ff wat hulp nodig, weet er iemand raad?
Heb al geprobeerd een formule in de pivot te zetten, maar dat trekt hij niet..
Heb al iets met een geneste-count-if-array functie zitten klussen..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| {=COUNT(
IF('Datasheet '!$J:$J=$C$2;
IF('Datasheet '!$E:$E=$C$3;
IF('Datasheet '!$F:$F=$C$4;
IF('Datasheet '!$K:$K=$C$5;
IF('Datasheet '!$I:$I=$E$3;
IF('Datasheet '!$H:$H=$E$4;
IF('Datasheet '!$M:$M=B$9;
'Datasheet '!$M:$M))))))))} |
Mja dit is weer een hele andere oplosrichting!!! en werkt ook niet. Als ik namelijk op de C2 nix heb staan, wil ik dat hij alles weergeeft.. maar nu gaat hij op zoek naar de blanks...
[ Voor 32% gewijzigd door Zerveza op 05-01-2009 12:31 ]