Ik zit met de volgende situatie waar ik niet uitkom. Iemand is eigenaar van 2 huizen (huis 2 is gastenwoning), tussen deze beide huizen loopt een weg. De afstand tussen huis 1 en huis 2 is ongeveer 20 meter.
De situatie is nu als volgt:
- In Huis 1 bevind zich op de eerste verdieping een router (Linksys WRT54G)
- In Huis 1 bevind zich voor bij raam (op de eerste verdieping) een Linksys Wireless G Range Expander
- In Huis 2 bevind zich voor bij raam (op de eerste verdieping) een Linksys Wireless G Range Expander
- In Huis 2 bevind zich op de begane grond een computer met een Linksys Wireless USB adapter WUSB54GC.
- Huis 2 is super goed geïsoleerd (ook mobiel bellen is binnen huis 2 heel moeilijk).
- Huis 2 heeft geen aansluiting op kabel / telefoon (dus losse internetverbinding niet mogelijk).
- In Huis 1 bevinden zich ook nog een aantal computers die gewoon goed werken.
- De computer in Huis 2 heeft vaak geen verbinding. Valt om de haverklap weg.
Uitgetekend ziet de route van het internet in huis 2 er zo uit:

Probleem is dus dat de verbinding om de haverklap weg valt in Huis 2. Ik dacht dit door de Range Expanders op te lossen, helaas werkt dit ook niet.
Weet iemand hier een oplossing voor? Het mag best wel wat kosten, aangezien het alternatief een kabel trekken is van Huis 1 naar Huis 2 (wat onder de weg door moet, kost 1000-en euro's).
De situatie is nu als volgt:
- In Huis 1 bevind zich op de eerste verdieping een router (Linksys WRT54G)
- In Huis 1 bevind zich voor bij raam (op de eerste verdieping) een Linksys Wireless G Range Expander
- In Huis 2 bevind zich voor bij raam (op de eerste verdieping) een Linksys Wireless G Range Expander
- In Huis 2 bevind zich op de begane grond een computer met een Linksys Wireless USB adapter WUSB54GC.
- Huis 2 is super goed geïsoleerd (ook mobiel bellen is binnen huis 2 heel moeilijk).
- Huis 2 heeft geen aansluiting op kabel / telefoon (dus losse internetverbinding niet mogelijk).
- In Huis 1 bevinden zich ook nog een aantal computers die gewoon goed werken.
- De computer in Huis 2 heeft vaak geen verbinding. Valt om de haverklap weg.
Uitgetekend ziet de route van het internet in huis 2 er zo uit:

Probleem is dus dat de verbinding om de haverklap weg valt in Huis 2. Ik dacht dit door de Range Expanders op te lossen, helaas werkt dit ook niet.
Weet iemand hier een oplossing voor? Het mag best wel wat kosten, aangezien het alternatief een kabel trekken is van Huis 1 naar Huis 2 (wat onder de weg door moet, kost 1000-en euro's).