Toon posts:

Exchange profiel verwijst naar oude exchange server.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Hierbij een probleem waar ik nog niet echt de oorzaak van kan vinden:

Bij het aanmaken van een nieuwe gebruiker in de AD stel ik in dat deze gebruiker een email account krijgt.
Wanneer ik vervolgens inlog op een pc en ik start Microsoft Outlook 2003 op dat krijg ik een foutmelding
dat hij de server niet kan vinden. Wanneer ik vervolgens via configuratiescherm naar email ga en
mijn profiel ga bekijken zie ik dat deze verwijst naar de oude exchange server!

Mijn vraag is: Hoe kan ik instellen dat bij het aanmaken van een nieuw profiel hij automatisch het adres van mijn huidige exchange server insteld?

Mijn omgeving:
Windows 2003, 2 dc's en een exchange mailserver.

Wat heb ik reeds onderzocht:
Of er een policy staat ingesteld met het oude server adres.
Of er via een inlogscript e.a. werd ingesteld.
Diverse uurtjes op google gezocht, niets nuttigs kunnen vinden.

Reeds aangepast:
DNS records opgeschoond en mx record aangemaakt.

Workaround toegepast:
Via kixtart wordt automatisch een juist account ingesteld.

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

Verwijderd

Topicstarter
@pennenlikker, bedankt voor je reactie.

Voor zover bekend is oude exchange server middels de juiste procedure verwijderd.
Ik kan tevens geen oude data vinden met ADSI edit inzake de oude mailserver.
Oude mailserver staat uit, en de nieuwe mailserver heeft geen 'vervuiling' in de registry en de dc's ook niet.

• pennenlikker
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-01 15:13
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 12:24:
@pennenlikker, bedankt voor je reactie.

Voor zover bekend is oude exchange server middels de juiste procedure verwijderd.
Ik kan tevens geen oude data vinden met ADSI edit inzake de oude mailserver.
Oude mailserver staat uit, en de nieuwe mailserver heeft geen 'vervuiling' in de registry en de dc's ook niet.
Ja adsi edit zou mijn volgende suggestie zijn, moet het ergens hier in staan:
Er moet ergens vervuiling zitten, denk in de schema master/gc domein controller.

Configuration Container
CN=Configuration, DC=Domain_Name,DC=com
CN=Services
CN=Microsoft Exchange
CN=Your_Organization_Name
CN=Administrative Groups
CN=Your_Administrative_Group_Name_Or_Exchange5.5_Site_Name
CN=Servers

Tact is the ability to tell someone to go to hell in such a way that they look forward to the trip

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk zit in je outlook (of office) installatie een outlook-profiel opgegeven welke nog verwijst naar de oude exchange server.
Wat je kunt doen is een dns record aanmaken met de oude naam, en ip-adres van de nieuwe exchange server.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Just a wild guess, ik heb een dergelijk gevalletje gehad waarin lokaal nog adresboeken achterbleven die naar de oude server verwezen.

Sign here against sigs

Verwijderd

ZeRoC00L schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:47:
Waarschijnlijk zit in je outlook (of office) installatie een outlook-profiel opgegeven welke nog verwijst naar de oude exchange server.
Wat je kunt doen is een dns record aanmaken met de oude naam, en ip-adres van de nieuwe exchange server.
Dat lijkt me inderdaad ook en een dns record aanmaken is de snelste oplossing daarvoor.

Verwijderd

Topicstarter
Iedereen bedankt voor jullie reacties _/-\o_

Er zijn geen oude records van de mailserver in de DNS alsook niet in ADSI edit terug te vinden.

Een passende workaround* vinden voor dit probleem is inderdaad nog wel te doen. *(reeds ingesteld)

Wat ik mij echter blijf afvragen waar hij die oude server record vandaan blijft halen.
Ik begin met een 'nieuwe' gebruiker, oude profiel gegevens zijn dus niet aanwezig!
Toch wanneer ik mijn exchange opstart zoekt deze naar mijn oude mail server.

Deze instelling moet toch ergens terug te vinden zijn?

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 14:26:

Deze instelling moet toch ergens terug te vinden zijn?
lees mijn voirge post nog eens, waarschijnlijk zit het in je office (outlook) installatie

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Topicstarter
@ZeRoCOOL, bedankt voor je reactie.

Ik maak echter (als workaround) reeds gebruik van een profiel bestand met de (nieuwe) juiste server.
Pagina: 1