Magento iDeal Lite probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 1.601 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezers,

Ik had een webshop opgezet met een opensourcesoftware Magento. Had iemand ingehuurd voor het koppelen van mijn iDeal die ik heb gekregen van Rabobank.

Had een nieuwe server aangeschaft dus ging alles erheen verhuizen. Ik zag dat er nieuwere versie was voor Magento ben besloten dit opnieuw opzetten. Ik heb alles nauwkeurig geïnstalleerd ook het module iDeal heb ik geïnstalleerd.

Voor iDeal in backend gedeelte kan ik bepaalde gegevens invullen. Deze gegevens heb ik van mijn iDeal Dasboard vandaan gehaald.

Merchant ID: reeks cijfers
Merchant Key: ook een reeks cijfers en letters
Beveiligde URL (productie): https://ideal.rabobank.nl/ideal/mpiPayInitRabo.do
Beveiligde URL (test modus): https://idealtest.rabobank.nl/ideal/mpiPayInitRabo.do

Ik zelf ging als klant bestellen en zodra ik met iDeal wilde betalen. Wordt ik naar iDeal pagina gestuurd en zie ik het volgende probleem "Er is technische storing...".

Alleen ik heb nooit eerder iDeal gekoppeld en heb flink googlen er was sprake van certificaat uploaden ik zie dat in mijn iDeal Dashboard certificaat succesvol is geupload.

Wie weet wat ik verkeerd doe??

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:20

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Ja, ik weet wel wat je verkeerd doet. Maar als ik alle bugs uit de iDeal module van magento moet gaan opnoemen die je nog gaat tegenkomen, ben ik wel even bezig. Je moet voor deze specifieke iig even in /app/code/core/Mage/Ideal/Model/Api/Advanced.php zijn. Daar vind je vrijwel bovenaan
PHP:
62
63
64
65
66
        if ($this->getConfigData('test_flag') == 1) {
            $acquirerUrl = 'https://idealtest.rabobank.nl/ideal/iDeal';
        } else {
            $acquirerUrl = 'https://ideal.rabobank.nl/ideal/iDeal';
        }

En ik wil wedden dat die bij jou nog op ING staan.

Oh ja, de rest van de bugs ga ik hier dus niet oprakelen. Dit is overigens geen bug, dit is gewoon iets wat je in de handleiding en install guides had kunnen vinden.

[edit] Ow wacht, je hebt het over iDeal basic. Nou ja, zal ongeveer zelfde kunstje zijn, met dezelfde bugs.

[ Voor 18% gewijzigd door MueR op 05-01-2009 11:38 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je snelle reactie ik zal even deze aanpassingen voeren en kijken wat er gebeurdt!

Ik heb jou aanpassingen gedaan heb geen verschillen gezien.

Ik word zoals eerder mooi verstuurd naar pagina : https://ideal.rabobank.nl/ideal/mpiPayInitRabo.do

Maar ik krijg nog steeds hetzelfde foutmelding:

Er is een technische fout opgetreden.
# Er is een technische fout opgetreden

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Mjah, dan zal je de debug logs aan moeten zetten in magento, en vervolgens in je database kijken in de tabel IdealDebug (oid) naar de meldingen die je krijgt. De consumer message die je laat zien is ongeveer zo nuttig als "het werkt niet".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:06

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

We verwachten hier wel van je dat je zelf probeert je probleem te onderzoeken i.p.v. hier je vraag te dumpen. Het minste wat je kan doen is je logfiles even doorkijken om te kijken of je daar wat kan vinden. Omdat je zegt dat het een eigen server is zou je dat op moeten kunnen zoeken.

En om even een open deur in te trappen: Kan je de persoon die het heeft geimplementeerd niet de boel laten fixen? Die zou het vrij snel op moeten kunnen lossen. Scheelt je waarschijnlijk meer tijd en geld dan het zelf helemaal uit te moeten zoeken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Creepy

Heb veel artikelen gelezen over iDeal. Tutorials in phphulp.nl en dergelijks. Ik heb de persoon die het voor mij had geimplenteerd contact opgenomen maar vanwege zijn deadlines van zijn project had hij geen tijd. Ja ik heb een server die door mijn provider wordt managed. Heb mijn provider ook gevraagd maar zij waren ook druk bezig met script tot medio april.

Door enkele personen contact op te nemen. Waaruit 1 persoon met dezelfde probleem die hij had zei tegen me dat het geblokkeerd kan zijn bij de bank dat ik de bank ff moet bellen.

Ga ik ff na middag ff mijn bank bellen misschien kan het zijn dat ik geblokkeerd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Niet erg waarschijnlijk. Ofwel je hebt een fout in de configuratie van je iDeal, ofwel je hebt een fout in de URLs naar de bank (aangezien je iDeal Basic gebruikt moet je ook niet de Advanced.php, maar Basic.php hebben), ofwel je loopt tegen een van de vele andere bugs aan waar Magento's iDeal interface nog mee zit.

Vziw kan je debugging gewoon aanzetten in je ideal configuratie. Uit die logs moet je genoeg info kunnen halen om in ieder geval de technische melding te zien, ipv alleen de "ik kan niet betalen" tekst. Oh en phphulp is ruk.

[ Voor 26% gewijzigd door MueR op 05-01-2009 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dit krijg ik uit het tabel als ik debug mode doet:
Ik heb geen fout eruit kunnen halen omdat ik de werking van ideal niet weet iemand die het kan zien?

https://ideal.rabobank.nl/ideal/mpiPayInitRabo.do
&merchantID=snip
&subID=0
&amount=26895
&purchaseID=snip
&paymentType=ideal
&validUntil=2009-01-12T08:54:09.000Z
&itemNumber1=cas-1-01
&itemDescription1=Casado Alhambra
&itemQuantity1=1
&itemPrice1=20924&
itemNumber2=flatrate_flatrate
&itemDescription2=Vaste Verzendkosten -
&itemQuantity2=1
&itemPrice2=1676
&itemNumber3=Tax
&itemDescription3=
&itemQuantity3=1
&itemPrice3=4295
&hash=snip
&language=nl
&currency=EUR
&description=LCDMeubel
&urlCancel=http://woei/ideal/basic/cancel/
&urlSuccess=http://woei/ideal/basic/success/
&urlError=http://woei/ideal/basic/failure/

[ Voor 6% gewijzigd door een moderator op 05-01-2009 15:13 . Reden: Even wat gegevens opgeschoont ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Het lijkt me dat je er meer uit moet kunnen halen dan alleen de URL + vars die worden gepost. Alleen met deze gegevens kunnen wij ook niet zoveel.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Meer kan ik niet vinden in ideal debug. Ik zal nog proberen contact op te nemen met Rabobank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het je nog gelukt om je iDEAL probleem op te lossen?

Ik heb namelijk precies hetzelfde probleem en weet nu niet waar het aan ligt.

Ik volg alles stappen uit de integratie handleiding en toch krijg ik de melding "Er is een technische fout opgetreden".

Maar wat kan ik daar nu mee? Weet iemand over wat voor fout dit kan gaan? Does anyone have a clou?

Wie het weet mag het zeggen.
Ik zal je eeuwig dankbaar zijn en als je me helpt dit probleem te tackelen wie weet kan ik dan iets verzinnen wat ik terug kan doen.

Heel erg bedankt alvast.
Christine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen idee of het kan helpen maar ik kwam met een ander webshop/ideal script in de problemen. Bij mij lag het aan de versie van libxml.

Mischien een idee om deze voor de zekerheid te testen? Versie 2.7.2 gaf problemen. Versie 2.7.6 heeft het opgelost :)

(de oude versie zorgde ervoor dat de urls niet goed werden verstuurd)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2010 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Even mezelf quoten:
MueR schreef op maandag 05 januari 2009 @ 13:37:
Ofwel je hebt een fout in de configuratie van je iDeal, ofwel je hebt een fout in de URLs naar de bank (aangezien je iDeal Basic gebruikt moet je ook niet de Advanced.php, maar Basic.php hebben), ofwel je loopt tegen een van de vele andere bugs aan waar Magento's iDeal interface nog mee zit.

Vziw kan je debugging gewoon aanzetten in je ideal configuratie. Uit die logs moet je genoeg info kunnen halen om in ieder geval de technische melding te zien, ipv alleen de "ik kan niet betalen" tekst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Dat, en als je zelf een probleem hebt en echt geen idee waar het aan kan liggen: ga eerst debuggen. Neem eventueel contact op met de maker van het geheel en/of met ideal en open dan pas een eigen topic ;)

Oftewel: als je dat hebt gedaan, dan kan je een nieuw topic openen. Lees daarvoor wel even het beleidstopic door zodat je weet wat we nu precies verwachten in een topicstart.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.