Toon posts:

PCI-E video kaarten geven een blauw scherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al sinds geruime tijd lukt het me niet om de Asus videokaarten in 1 van mijn pc's aan de praat te krijgen.
Het handelt hier om een Asus nVidea EN8400GS, EN8500GT en een EN8600GT kaart.
Ik heb deze kaarten al uit geprobeerd in een Asrock p4vm800 / 890 en in een p4vm900 moederbord (S478) en ook nog in een Asrock Conroe 1333 D667 (S775).
Iedere keer als ik de pc opstart gaat alles goed tot dat het bureaublad een 10 a 15 seconde in beeld is en dan krijg ik een blauw scherm en begint de pc opnieuw te booten.
Mee geleverde driver of nieuwste versies van nVidea geïnstalleerd maar het lijkt niet uit te maken.
Met de video on board gaat het allemaal wel goed.
De voedingen van deze systemen zijn 400 en 500 watt, iets dat naar mijn mening toch voldoende zou moeten zijn.
Heeft iemand een idee waar dit aan licht ??? Ik weet het intussen niet meer.

Voor degen die het misschien nog interesseert . . . heb ik het volgende aanvulling c.q. oplossing.

In een systeem waar de kaart het in het geheel niet deed doet hij het nu wel en goed zelfs.
De oplossing lag waarschijnlijk in een conflict met de IRQ adressen tussen de in het systeem geplaatste kaarten omdat nadat ik alle kaarten er uit had getrokken en alleen de videokaart er ik had, deze werd geaccepteerde en draaide hij zo als het moet.
Ook na het plaatsen van de verwijderde PCI kaarten (Soundblaster en TV in kaart) bleef alles het doen en is hiermee, voor mij, het probleem verholpen.

Mijn dank nog aan de mensen die hebben mee gedacht . . .

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2009 12:41 . Reden: Probleem opgelost ]

Verwijderd

Heb je de biossen van de borden al eens gereset en met default waarden opgestart?

nvidea? licht?

• nedernakker
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16-11-2024
wat voor videokaart heeft er eerst in gezeten? klinkt als een conflict tussen oude en nieuwe driver, probeer eens alle oude resten te verwijderen met een driver cleaner en daarna een verse instal te doen van de drivers

Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 23:57:
Heb je de biossen van de borden al eens gereset en met default waarden opgestart?

nvidea? licht?
Nee, dat heb ik nog niet gedaan, doe ik dat vanuit het setup scherm??
Mischien nog van belang , je weet het maar nooit . . .de installatie van de software is gedaan met de video on board en daarna is de extra kaart geplaatst.
Volgens de setup is de video automatisch en ik krijg wel beeld met deze kaarten.

Verwijderd

Topicstarter
nedernakker schreef op maandag 05 januari 2009 @ 06:55:
wat voor videokaart heeft er eerst in gezeten? klinkt als een conflict tussen oude en nieuwe driver, probeer eens alle oude resten te verwijderen met een driver cleaner en daarna een verse instal te doen van de drivers
Er heeft geen andere kaart in gezeten, het systeem is opgezet met de video on board en toen dit klaar was heb ik de Asus kaart er in gezet.
Ook een verse installatie in met de Asus kaarten er in geeft geen relaas, de EN8500GT kaart werd erg heet en wilde de installatie van Windows in het geheel niet lukken, ik kwam niet verder dan het zwarte scherm met de boot gegevens en was het al weer voorbij.