Toon posts:

Hyves blokkeren in thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goede avond...

ik wil graag medegebruikers van het thuisnetwerk de toegang van hyves ontzeggen..
nu weet ik wel het een en ander van computers maar niet over proxy's, DNS servers en al dat soort dingen...
het thuisnetwerk bevat laptops(wireless) en vaste computers(wired) verbonden aan een mooi sitecom routertje... (de WL-308) met veel uitgebreide opties en van alles en nog wat...

het leuke is dat je in de router wel toegang kan geven aan bepaalde site voor bepaalde gebruikers maar niet 1 bepaalde website zoals hyves blokkeren... (zover ik weet)
ik heb onlangs vernomen dat hyves heel veel adressen heeft door alle verschillende pagina's zoals *****.hyves.nl en het fijne zou zijn dat niks meer toegankelijk is..

is er een mogelijkheid om dit te blokkeren??
zonder op de pc zelf het een en ander te installeren zoals squid, peergardian enzo?

of weet iemand een geweldige goede uitleg of tutorial te vinden hoe ik simpel dit kan blokkeren met een proxy??

alvast bedankt
mvg.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:08
kan je niet al je aangesloten computers als één gebruiker instellen op de router, en vervolgens typ je in als site om te blokkeren: *.hyves.nl (die * zorgt ervoor dat alles vóór hyves.nl geblokkeerd wordt, dus of het nu liesjuhhhh.hyves.nl is of hvjsgatjuh.hyves.nl dat maakt dan niet uit :) )

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48

ODF

Je kunt als DNS server opendns instellen en dan op de website van OpenDNS een account aanmaken en dan kun je zelf opgeven welke websites geblocked worden of niet.

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
maarud schreef op zondag 04 januari 2009 @ 23:31:
kan je niet al je aangesloten computers als één gebruiker instellen op de router, en vervolgens typ je in als site om te blokkeren: *.hyves.nl (die * zorgt ervoor dat alles vóór hyves.nl geblokkeerd wordt, dus of het nu liesjuhhhh.hyves.nl is of hvjsgatjuh.hyves.nl dat maakt dan niet uit :) )
neej das het probleem... ik kan wel hele toegang ontzeggen en dan uitzonderingen toevoegen maar niet sommige sites alleen blokkeren... :?
ik ga opendns nog eens grondig bestuderen bedankt zal snel mijn waarnemingen berichten..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2009 23:34 ]

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-03 13:31
Als je router zelf geen blokkademogelijkheden heeft kun je ook nog kijken naar OpenDNS oid. Gewoon die DNS servers uitrollen op je netwerk, en daar (dus op dns nivo) hyves blokkeren.

edit: Spuit11

[ Voor 4% gewijzigd door DJSmiley op 04-01-2009 23:33 ]

• denivan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:25

denivan

de enige

Je kan eventueel ook nog manueel op de pc's het hosts bestand (windows/system32/drivers/etc) aanpassen met een regeltje dat bvb *.hyves.nl naar 127.0.0.1 gaat

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, "Where the heck is the ceiling?!"

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:50

chromeeh

the Gnome

Je kunt indien je router dit ondersteund de website op url / ip / dns niveau blokkeren.
Anders per pc het hosts bestand aanpassen.
Of een oud pc'tje als router laten fungeren en het daar filteren.

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Waarom wil je Hyves blokkeren? Om je zusje te pesten :) ?

Let er wel op dat hyves ook gebruik maakt van andere TLD's > .it, .net etc etc. Ga maar eens naar een bestaande pagina en verander .nl in bv .it

[ Voor 18% gewijzigd door Eusebius op 05-01-2009 08:24 ]

==
hoi

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:50
Als je toevallig Telfort als provider hebt met een zyxell modem kun je dit eenvoudig in het modem kwijt.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:27
misschien handig te vermelden, maar hyves gebruikt meerdere TLD's. op school is bijvoorbeeld hyves.nl geblokkeerd, maar we gaan altijd via de hyves.de, waar we nog steeds op kunnen. als het goed is hebben ze ook .net, .be enz. misschien is het handig om gewoon " *.hyves.* " te blokkeren... dan ben je er helemaal vanaf...

edit: spuit11

[ Voor 2% gewijzigd door ChaosZ0ne op 05-01-2009 08:42 . Reden: moet vaker refreshen... ]

• Eusebius
  • Niet online
He jij bent spuit 11.

edit: spuit 12

==
hoi

Verwijderd

denivan schreef op zondag 04 januari 2009 @ 23:38:
Je kan eventueel ook nog manueel op de pc's het hosts bestand (windows/system32/drivers/etc) aanpassen met een regeltje dat bvb *.hyves.nl naar 127.0.0.1 gaat
beste optie ja :)

• thijszor
  • Laatst online: 03-03 18:37
Toch, waarom een kind ( neem ik aan ) Hyves ontzeggen?
Het is sociaal, ze leren om te gaan met de computer, je kan er wat creativiteit op los laten.

Je zal zo je redenen hebben, maar als ze/hij niet thuis hyved doen ze het wel op school hoor, tijd zat.

• UDuckling5
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-12-2021

UDuckling5

Nachteend

thijszor schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 00:13:
Toch, waarom een kind ( neem ik aan ) Hyves ontzeggen?
Het is sociaal, ze leren om te gaan met de computer, je kan er wat creativiteit op los laten.
Je kunt er ook veel te veel info op prijsgeven, dieven aantrekken, gepest worden en pedo's tegen het lijf lopen.

Ergens snap ik het wel.

Nu is dat niet inherent aan hyves op zich, maar het is hier wel een belangrijke hub voor.

[ Voor 10% gewijzigd door UDuckling5 op 06-01-2009 09:09 ]

Flap

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:32
UDuckling5 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:08:
[...]

Je kunt er ook veel te veel info op prijsgeven, dieven aantrekken, gepest worden en pedo's tegen het lijf lopen.

Ergens snap ik het wel.

Nu is dat niet inherent aan hyves op zich, maar het is hier wel een belangrijke hub voor.
Tis wel een beetje offtopic :)
Maar Naast hyves heb je ook andere comunity site's
PartyFlok,
Sugerbabes,
enz.

Dan moet je ook MSN, ICQ enz afschermen.

====

Ontopic :)
Hyves heeft ook het hyve domain name.
Als je *hyves* invult worden ook google e.d. gefilterd. overal waar hyves in voorkomt in de URL wordt dan gefilterd.

A Soldiers manual and a pair of boots.

• !null
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:26
To_Tall schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:21:
Als je *hyves* invult worden ook google e.d. gefilterd. overal waar hyves in voorkomt in de URL wordt dan gefilterd.
Niet als je het op DNS niveau filtert (wat je met OpenDNS of hosts file doet). Dan heb je alleen kans dat je onterecht dingen als hyves.eenanderedomeinnaam.nl blokkeert, lijkt me niet heel erg boeiend, als ze uberhaupt bestaan.

Ampera-e (60kWh) -> (66kWh)

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-03 11:36
hyves is ook te bereiken via 85.17.225.248....

of via http://www.schoolinternetten.nl/

blokkeren van websites heeft tegenwoordig amper zin...

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

Verwijderd

Topicstarter
helaas tot nu toe ben nog niet technisch genoeg geweest om de dns server die ik had opgezet door mijn router te lijden.. ik stap nu over op dat windows trucje.. bedankt voor de vele en snelle reacties...

edit: ok het trucje heeft gewerkt... bedankt mensen... _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2009 09:38 ]

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:50

chromeeh

the Gnome

Mopperman schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:34:
hyves is ook te bereiken via 85.17.225.248....

of via http://www.schoolinternetten.nl/

blokkeren van websites heeft tegenwoordig amper zin...
Ja en nee, mits je een goede oplossing / reden hebt.
Je moet sowieso geen url filter hebben, dat is echt te makkelijk te omzeilen.
Een content filter daar in tegen kan op content niveau (goh) filteren....

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• thijszor
  • Laatst online: 03-03 18:37
UDuckling5 schreef op dinsdag 06 januari 2009 @ 09:08:
[...]

Ergens snap ik het wel.

Zoals je zegt, niet inherent aan hyves zelf. Beter kan je als ouder je dochter / zoon uitleggen wat de gevaren zijn, benadrukken geen prive informatie te geven / op te schrijven.

Hyves word idd door pedo's etc gebruikt, maar er zijn er zoveel andere voor.

Dus imo, blokkering eraf halen en goed papa -> dochter/zoonlief gesprek houden.

• Eusebius
  • Niet online
Ja inderdaad. Wat ik me al afvroeg: wat is de reden van het blokkeren?

Als het 'opvoedkundig' is, kun je beter een andere maatregel doen. Bijvoorbeeld de PC in de huiskamer zetten waar iedereen kan zien wat je doet. En als je meerdere kinderen hebt: schrijf je maar in in de agenda. Is een uurtje per dag niet genoeg? Buitenspelen is goed en zo breken ze nog eens wat ;)

==
hoi

Pagina: 1