Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Domeinnaam overkopen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe gaat dat in z'n werk? Er is een bepaalde domeinnaam die ik graag wil hebben maar hij is "gereserveerd", als je ernaar surft krijg je ook zo'n vage pagina met reclame en "related searches", een beetje zoals deze site. Niet echt in gebruik dus, maar wel met een eigenaar.

Hoe neem ik zo'n domeinnaam over, en gebeurt dat tegen een beetje schappelijke prijzen? De site zelf linkt trouwens naar http://www.godaddy.com maar dat vind ik er weer een beetje te louche uitzien om daar creditcard gegevens in te vullen. Wat is het beste wat ik kan doen?

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Godaddy is een van de grotere domainverstrekkers anders

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Godaddy is gewoon een respectabele domeinboer. Niets mis mee. Als die site daarnaar linkt voor 't kopen kan 't waarschijnlijk wel tegen een schappelijke prijs. Anders zou je wel 's op 100en euros uit kunnen komen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ah kijk, dat wist ik niet. Ga ik weer ff kijken daar

Verwijderd

Topicstarter
Hmm ik kom er niet helemaal uit. Ik moet een "DomainAlert Pro Backordering Package" kopen voor $18.99, maar wat is dat dan precies en wat kan ik daarmee? En er komt vanzelf een "TDNAM Membership w/ DomainAlert Pro Monitoring" voor $0.00 (normaal $4.99 per jaar staat er) bij, wat is dat precies?
Ik wil het liefst m'n website ergens anders hosten maar ik heb dus iets nodig voor de domeinnaam neem ik aan?

Ik ben er een beetje huiverig voor omdat die site van hun echt onduidelijk is en ze proberen je steeds dingen aan te smeren heb ik het idee, bovendien snap ik er echt de ballen van :p

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2009 23:49 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:44
Dit klinkt eerder dat GoDaddy de domeinnaam voor je vastlegt op het moment dat hij verloopt. Dit is altijd tricky om te vragen, maar zou je eventueel (voorzien van punten en streepjes om zoekmachines het lastig te maken) de domeinnaam kunnen geven? Ik denk dat wij er geen baat bij hebben, maar het praten wordt dan een stuk makkelijker.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 23:47:
Hmm ik kom er niet helemaal uit. Ik moet een "DomainAlert Pro Backordering Package" kopen voor $18.99, maar wat is dat dan precies en wat kan ik daarmee? En er komt vanzelf een "TDNAM Membership w/ DomainAlert Pro Monitoring" voor $0.00 (normaal $4.99 per jaar staat er) bij, wat is dat precies?
Ik wil het liefst m'n website ergens anders hosten maar ik heb dus iets nodig voor de domeinnaam neem ik aan?

Ik ben er een beetje huiverig voor omdat die site van hun echt onduidelijk is en ze proberen je steeds dingen aan te smeren heb ik het idee, bovendien snap ik er echt de ballen van :p
Dat backordering houdt in dat wanneer de domeinnaam vrijkomt, hij (als het goed is...) automagisch door Godaddy voor jou geregistreerd wordt.
Monitoring klinkt als dat je een bericht krijgt wanneer hij vervalt, maar dat 'ie nog niet voor jou vastgelegd wordt.

Maar beide dingen zijn niet van toepassing volgens mij, jij wilt die naam nl. direct overkopen, en niet wachten tot 'ie vervalt.

Heb je al een WHOIS opgevraagd? Misschien dat je kunt zien wie de eigenaar (de zgn. 'registrant') is, en die direct mailen/benaderen.
Ook kun je dan meestal zien wanneer 'ie is/gaat vervallen: mogelijk is dat onlangs gebeurd, er geldt vaak een soort van "blessuretijd" van (ik meen) 6 weken voordat 'ie 100% vrijkomt en weer te registreren is.

[ Voor 8% gewijzigd door 3dfx op 04-01-2009 23:57 ]

Pagina: 1