Beste tweakers,
Ik hoop dat jullie even de tijd willen nemen om mijn vragen te beantwoorden.
Onderzoek heb ik al uitvoerig gedaan, maar ervaring heb ik niet.
Na de aankoop van mijn Hanns-G 28" monitor ben ik geïnteresseerd geraakt in HD materiaal, helaas kan mijn laptop (Acer 9303 WSMI) dit geweld niet aan.
Ik heb nog een oude mediacenter PC van Medion staan, een MD8080XL hier even de specs:
Moederbord:
Ik begrijp dat de CPU en RAM de bottlenecks zijn van het systeem, RAM kan ik eventueel vervangen met 2x1GB dualchannel geheugen.
Nu is mijn vraag of ik met dit systeem full-HD materiaal kan afspelen? (1080p)
Mocht dit allemaal veilloos gaan wil ik het systeem graag in een Nox Media HTPC kast zetten, Het is een mATX moederbord dus dat lijkt me geen probleem. Maar past de videokaart en voeding zonder problemen?
Ik hoop dat jullie even de tijd willen nemen om mijn vragen te beantwoorden.
Onderzoek heb ik al uitvoerig gedaan, maar ervaring heb ik niet.
Na de aankoop van mijn Hanns-G 28" monitor ben ik geïnteresseerd geraakt in HD materiaal, helaas kan mijn laptop (Acer 9303 WSMI) dit geweld niet aan.
Ik heb nog een oude mediacenter PC van Medion staan, een MD8080XL hier even de specs:
Moederbord:
- CPU Type Intel Pentium 4HT, 3000 MHz (3.75 x 800)
- Moederbordnaam MSI MS-7012 (Medion OEM) (3 PCI, 1 AGP, 4 DIMM, Audio, LAN)
- Moederbord Chipset Intel Springdale i865PE
- Systeemgeheugen 1152 MB (DDR SDRAM)
- Video kaart NVIDIA GeForce FX 5200 (128 MB)
Ik begrijp dat de CPU en RAM de bottlenecks zijn van het systeem, RAM kan ik eventueel vervangen met 2x1GB dualchannel geheugen.
Nu is mijn vraag of ik met dit systeem full-HD materiaal kan afspelen? (1080p)
Mocht dit allemaal veilloos gaan wil ik het systeem graag in een Nox Media HTPC kast zetten, Het is een mATX moederbord dus dat lijkt me geen probleem. Maar past de videokaart en voeding zonder problemen?