Upgrade Medion MD8080XL

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views

• Bobbeh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-07-2025
Beste tweakers,

Ik hoop dat jullie even de tijd willen nemen om mijn vragen te beantwoorden.
Onderzoek heb ik al uitvoerig gedaan, maar ervaring heb ik niet.

Na de aankoop van mijn Hanns-G 28" monitor ben ik geïnteresseerd geraakt in HD materiaal, helaas kan mijn laptop (Acer 9303 WSMI) dit geweld niet aan.
Ik heb nog een oude mediacenter PC van Medion staan, een MD8080XL hier even de specs:

Moederbord:
  • CPU Type Intel Pentium 4HT, 3000 MHz (3.75 x 800)
  • Moederbordnaam MSI MS-7012 (Medion OEM) (3 PCI, 1 AGP, 4 DIMM, Audio, LAN)
  • Moederbord Chipset Intel Springdale i865PE
  • Systeemgeheugen 1152 MB (DDR SDRAM)
Scherm:
  • Video kaart NVIDIA GeForce FX 5200 (128 MB)
Ik begrijp dat de videokaart dit niet gaat trekken daarom wil ik een Asus AH3650 Silent/HTDI/512M AGP aanschaffen. Omdat het nog een AGP moederboard is kan ik geen kaarten vinden met een directe HDMI poort. Een DVI-HDMI adapter zou geen kwaliteit verlies geven, heb ik gelezen. Is dit waar?
Ik begrijp dat de CPU en RAM de bottlenecks zijn van het systeem, RAM kan ik eventueel vervangen met 2x1GB dualchannel geheugen.

Nu is mijn vraag of ik met dit systeem full-HD materiaal kan afspelen? (1080p)

Mocht dit allemaal veilloos gaan wil ik het systeem graag in een Nox Media HTPC kast zetten, Het is een mATX moederbord dus dat lijkt me geen probleem. Maar past de videokaart en voeding zonder problemen?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:44
Ik zou investeren in een ander moederbord + CPU, en dan een PCI-Express kaart.

Is even wat duurder dan alleen een videokaart, maar het kan op den duur wel uit.

Als je nu alleen die videokaart koopt, dan ben je over een jaar weer bezig met upgraden.

Even een vraagje aan de andere lezers hier, denken jullie dat de bovengenoemde PC, maar dan met een 6800LE wel FullHD gaat spelen ? (M'n pa heeft dezelfde PC, maar die heeft geen zin om te gaan upgraden voor HD films)

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Ik zou overigens gaan voor een AMD combinatie van een zuinige AMD CPU en een 780G chipset. Dan heb je een zuinig en stil systeem zonder dat het je veel meer kost, maar dat verdient zich wel terug. Zie ook Home Theater PC (HTPC) Deel 2

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.

Dit topic is gesloten.