Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Overstappen naar HetNet of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik lees her en der dat HetNet binnenkort (2009?) over gaat naar KPN(?).
Is het nog verstandig over te stappen of niet?

Op dit moment wil ik namelijk weg bij KPN IPB, omdat mijn oude abbo (1,5/0,256)daar veel geld voor weinig snelheid kost. De nieuwe abbo's zijn beter, maar overstappen is weer een jaar vast zitten...
Ik wil geen spamfilter, viruscheck etc, dus HetNet Snel met 8/1 lijkt me wel wat. Zeker omdat dan toch de ExperiaBox blijft, draadloos is wel zo fijn. (alleen is deze wel steeds beperkter in te stellen merk ik, ik kan niet eens meer ip ranges kiezen op mijn interne netwerk...)

Overstappen naar Ziggo wil ik niet, omdat ik dan mijn KPN lijn helemaal ga opzeggen. Terugstappen wordt dan wel errug duur met her-aansluitkosten erbij.

Iemand advies?

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:08
Hetnet is nu al precies hetzelfde als KPN. Net als Planet trouwens. Zelfde netwerk moederbedrijf technische helpdesk, nieuwsserver etc...

Ben zelf weg bij Hetnet omdat je voor hun prijzen 20Mbit krijgt overal in plaats van 4 Mbit bij Hetnet

edit: zie inderdaad dat snelheid nu 8Mbit is.

[ Voor 9% gewijzigd door ApexAlpha op 04-01-2009 22:52 ]

• Satfreak
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-07 16:11
Sinds ik de overstap van Xs4all naar Xs4all-Only heb gemaakt ben ik niet meer tevreden over de kwaliteit. Ik zit heel dicht bij de centrale, maar heb de laatste tijd veel last van storingen. Afgelopen week maar liefst 12 uur zonder telefoon en internet gezeten. Ik wil dus weer terug op een KPN lijn !! Maar als je eenmaal only heb bij Xs4all kan je niet meer terug. Dus wil ik de overstap gaan maken naar Het Net ADSL Snel Surfen zonder vaste telefoonlijn. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met Het Net voordat ik deze overstap definitief maakt.

Mijn modemstatus,...lijkt mij zeer goede waardes toch ?

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~spoelvc/adslstatus.jpg

Verwijderd

Xs4all maakt weinig verschil met KPN, daarnaast hoor ik meer klachten betreft KPN (planet, internet+bellen) dan xs4all. Afgezien daarvan heb ik altijd begrepen dat xs4all (nog) geen KPN is maar ze heel veel met elkaar van doen hebben.

De afgelopen week is niet echt 't schoolvoorbeeld van stabiliteit maar dit was wel de eerste keer weer sinds de laatste landelijke ADSL storing dus niet 'n situatie waarbij je meteen conclusies moet trekken en je spullen pakken. Ik heb het bijna 10 jaar en eigenlijk weinig klachten.

Daarnaast kan je bij xs4all na 1 jaar je abbo verlengen incl 'n nieuw modem, wil je dit niet kan je per maand opzeggen (vooropgesteld dat je jaar abbo is afgelopen).
Bij de meeste providers ben je gewoon verplicht 'n nieuwe te kopen (bij evt defect), alleen die service is me al heel veel waard.

Voordat dit 'n xs4all fanboy post wordt is het misschien ook interessant te vertellen wat je wil met internet, 'n beetje browsen en mail of zit er meer in het vat ?

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2009 13:01 ]

Verwijderd

XS4All is al een hele tijd geleden door KPN gekocht. XS4All heeft een tijdlang dingen naar eigen inzicht mogen doen, maar de laatste paar jaar is XS4All hard achteruit gegaan, het enigste wat gebleven is zijn de absurd hoge prijzen.

Qua betrouwbaarheid ben ik er eigenlijk niets op achteruit gegaan sinds ik bij XS4All weg ben. Hun extra diensten gebruikte ik toch niet dus (na lang twijfelen) toch maar een andere ISP gezocht. Achteraf gezien had ik het eerder moeten doen.

Als je bij XS4All weggaat wel goed op je bankrekening letten, XS4All heeft namelijk de polici om doodleuk door te gaan met het afschrijven van het abonnementsgeld, ook al ben er al lang weg (er zijn velen, waaronder mijzelf, met die ervaring). Ze houden zich overigens ook niet aan hun eigen opzeggingstermijn. Uiteindelijk is het een kwestie van veel bellen en dreigen (zorg dat je hun voorwaarden goed kent en je eigen papierwinkel op orde hebt) en dan komt het wel goed.

• Satfreak
Voorheen zat ik dus bij HccNet wat later is overgenomen door Xs4all via een Kpn lijn. Ik heb vanaf juni 2002 tot aan februari 2007 nooit geen problemen/storingen gehad. Ik ben dus in februari 2007 overgestapt Xs4all-only omdat ik dan alle kosten aan 1 persoon betaal en de snelheid werd verhoogd naar 8Mb. Sinds die tijd ging het soms even goed en daarna halveerde de snelheid weer. Ook 2 grote storingen meegemaakt waaronder de laatste vorige week was en ik 12 uur lang geen internet en telefoon meer had dooordat er een router in amsterdam kapot was gegaan (waarom duurt vervanging zolang?). Ik zit een goeie 1200 meter vanaf de centrale en mijn modem zit gelijk op het ISRA punt doormiddel van een kwalitatief goede kabel (dus geen platte). Dus mijn verbinding naar de centrale is dan ook super zoals je kan zien in mijn eerste bericht bovenaan dit topic. Ik wil dus alleen maar een goede stabiele verbinding zonder telefoon en andere toeters/bellen. Nu betaal ik 39,95 per maand voor 8Mb....en als ik dan kijk naar Online extra 20Mb (ik haal maar 8Mb) voor 20,00 euro !! Dat virus/spamfilter regel ik allemaal zelf wel ;-) Alle ervaringen van Het Net en Online zijn welkom..

[ Voor 1% gewijzigd door Satfreak op 01-02-2009 15:33 . Reden: foutje in tekst ]

• kw4h
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 08-11 11:11
Ik zit nu al enige tijd op HetNet IPB - nu woon ik thuis dus dit was niet mijn keus :+

Ik kan in ieder geval vertellen dat onze lijn er vrijwel nooit uit ligt. Over het algemeen een heel stabiele indruk.
Ook nooit last gehad van een dode lijn voor zover ik weet.
Het enige waar ik mij mateloos aan kan irriteren is de experiabox. Heb je iets meer dan een standaard netwerkje dan kan dat al niet meer. Je kan geen subnet instellingen aanpassen, je kan geen SNMP instellen, je kan er niet naar telnetten. Je hebt echt heel beperkte toegang tot je modem. Echt alleen het broodnodige is aanpasbaar.
Om de zoveel tijd valt de verbinding van de experia box weg (gebeurt een paar keer per maand). Dit had ik nooit met de vorige router (Linksys WAG354g). Hier is dus iets te verbeteren.

Verder wel tevreden met de verbinding, en de snelheidsverhoging die nu in gang is gezet. Qua kosten weet ik niet hoe het zit. Zou heel goed kunnen dat onze zakken hier worden leeggeklopt. :)

• Satfreak
Als ik gebruik ga maken van Het Net wil ik dat gaan doen met mijn eigen modem ! Dit is een Draytek Vigor 2800VG. Voor zover ik weet kan dit zolang je geen internetplusbellen abbo hebt. Volgens mij is dan je usernaam en wachtwoord altijd het zelfde.

PPPoA
8/48
Encap VCMUX
HDLC Framing Never

Gebruikersnaam en wachtwoord weet ik niet zeker. Volgens mij:

kpn@direct-adsl
kpn

[ Voor 22% gewijzigd door Satfreak op 01-02-2009 22:46 ]

Pagina: 1