Toon posts:

Azureus trage verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds lange tijd nog eens azureus opgestart om film te downloaden.
Probleem is nu dat dit heeel traag gaat terwlijl het ervoor op een kleine 3u tijd soms ,een film van 800MB reeds binnen was.

Laat ik beginnen met te vermelden dat ik hier echt niet thuis in ben, in het hele netwerk systeem.
Don't shoot me als ik domme vragen begin te stellen ...

Enkele zaken wat jullie mss wijzer maakt om het trage downloaden te verhelpen:

Groen gezichtje ( dus alles is in orde volgen azureus)
seeders : 44(8387)
Leechers : 4 (5601)
download : 10kb/sec
upload : 1,5kb/sec
Ratio verhouding : rood bolletje ( <0.5)
NAT OK
1.050.523 gebruikers
IP's : 0/0/0

internet zelf wekt wel snel, zaols gewoonlijk. (telenet)
heb verbinding via hub.

Als jullie nog info over iets nodig hebben, laat maar weten.

Echt storend is dit probleem niet aangezien ik nauwlijks of niet met azureus werk en er zelden bestanden op download, maar had toch graag geweten waar het probleem nu vandaan komt.

Bedankt

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Is het echt een hub of is het een switch .
Ook heb je het over telenet welke verbindingsnelheid heb je daar(snelheid)?
Zit er een router tussen
Share ratio is in ieder geval te laag .

[ Voor 15% gewijzigd door LuckY op 04-01-2009 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Op het verdeel doosje waar internet kabel (komende vd modem) op toekomt, en vertrekt naar de 2 PC's, staat op : merk Target 9 port 10Mbps ethernet hub.
Dus ik vermoed dat dit een hub is zeker ?

Telenet breedband, expressnet.
15Mbit/sec, volgens telenet site. Maar ik vermoed dat dit niet echt klopt, kan ik dit testen op een of andere manier ?

Router zit er niet tussen. Van kabel naar modem - hub - 2pc's.

share ratio is idd te laag, det rode bolletje had me die indruk ook al gegeven. Hoe los ik dit op ?

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

BT is afhankelijk van de 'snelheid' (bandbreedte) die andere clients ter beschikking stellen. De download snelheid kan dus per torrent verschillen. Kan dus gewoon zo'n gevalletje zijn. En als je share verhouding te laag is zul je nooit de snelle clients krijgen :-)

[ Voor 18% gewijzigd door Edgarz op 05-01-2009 00:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 22:43:

15Mbit/sec, volgens telenet site. Maar ik vermoed dat dit niet echt klopt, kan ik dit testen op een of andere manier ?
Speedtest

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2009 00:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ff die speedtest enkele keren gedaan, kwam uit tussen de 600 - 750kb/sec.
Via de telenet site zou dat 15Mb/sec moeten zijn ?? dat is een groot verschil zeg :|

Ik het voor de test eens een andere film beginne dowloaden. En de 1ste gestopt. Maar ook de 2de ging maar aan een goeie 15kb/sec vooruit ... Ook bij de 3de film (voor zeker te zijn) was het ook hier slechts aan 15-20kb/sec.

Ratio verhouding was in alle gevallen < 0.5 Dusja hoe krijg ik dat goed ?

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-03 11:43
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2009 @ 02:16:
Ff die speedtest enkele keren gedaan, kwam uit tussen de 600 - 750kb/sec.
Via de telenet site zou dat 15Mb/sec moeten zijn ?? dat is een groot verschil zeg :|

Ik het voor de test eens een andere film beginne dowloaden. En de 1ste gestopt. Maar ook de 2de ging maar aan een goeie 15kb/sec vooruit ... Ook bij de 3de film (voor zeker te zijn) was het ook hier slechts aan 15-20kb/sec.

Ratio verhouding was in alle gevallen < 0.5 Dusja hoe krijg ik dat goed ?
15Mbit is niet 15MB!! maar idd zou toch zeker minstens 1mb moeten zijn...

maar dat is makkelijk te verklaren door het feit dat je 'maar' een 10Mbit hub hebt..

over de reden waarom het torrent gedoe zelf niet werkt.. a) firewall misschien blokkeert deze gebruikte poorten..?
b) download limitatie aan..?

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Probeer eens een andere poort in te stellen. Ik heb wel gehoord van providers die verkeer over de standaard poortjes die Azureus gebruikt limiteert. Standaard zijn dat geloof ik 6881 t/m 6889. Probeer eens poortje 55555 in te stellen bijvoorbeeld...

Vicariously I live while the whole world dies

• LosGieros
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Probeer eens verschillende torrents...sommige public torrents lopen ook niet zo hard binnen.

Rapapa...

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-08-2025
Probeer een andere torrentclient? bijvoorbeeld utorrent? als je het toch niet zo vaak gebruikt is dat sowieso een mooier programmaatje, veel kleiner dan azureus en toch heel uitgebreid. En gebruik een andere poort dan de standaardpoort.

Verwijderd

Topicstarter
Heb de standaard poort reeds veranderd in 50000.
Na wat zitten zoeken op wikepedia ook eens wat instelling geweizigd : eerste prioriteit gewezigd naar 1:1 (mag niet lager staan).

Heb nu een dowloadsnelheid van ronde de 25kb/sec. Is al iets hoger, maar echt normaal is dit nog steeds niet volgens mij. Ratio staat nog steeds op rood.

Zou het beter gaan wanneer ik de prioriteit hoger zet ? maar is dat niet te nadele van de veiligheid van de pc ? Meer mensen die kunne uploaden van op men pc ? Of heeft dit er niets mee te maken. Heb al die texent al een doorgenomen maar hoe meer ik er over lees hoe minder ik er over begrijp met hun seeds, leechers, zwermen, ignore rules enz enz :/

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-02 18:58

Edgarz

Tweako-active since1986

Gebruik gewoon Utorrent. Al jaren de beste BT client.

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Dat heeft er in principe niks mee te maken, al is het best dat je uw upload speed wel een beetje capt zodat je zelf nog kan downloaden!
Telenet daarentegen is niet vies van het cappen van p2p protocollen zoals BT & ED2K, en geloof me zeer dit merk je direct als je logs+grafiekjes hebt

Alsook ga je niet de volle 15Mbit kunnen halen als je met een 10Mbit hub zit,
probeer eens die hub ervan tussen te halen en zie wat dat geeft

als dat het probleem oplost raad ik aan van een 100Mbit switch te kopen, deze zijn zat goedkoop, vooral omdat Gbit switchen meer en meer in begint te komen.
Maar sinds dat Belgie liever achterblijft op alles wat met internet te maken heeft (maar TN toch mooi doet alsof ze "de snelste" zijn in de reclames, vooral de upload speed is lachen) heb je nog *lang* geen Gbit switch nodig, of je moet al veel traffiek moeten hebben op je netwerk wil je het "vertegenwoordigen"

Maar ik zou ook eigenlijk eens kijken of de kabels zelf nog in orde zijn, je weet maar nooit

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de tips.

Bestand is ondertussen al binnen geraakt dus voorlopig heb ik die azureus nimeer nodig, dus eigenlijk maakt het ni veel meer uit.

mss dat ik die Utorrent de volgende keer eens probeer

Verwijderd

Misschien knijpt je provider de bandbreedte?? Afbeeldingslocatie: http://servesyouwell.com/img/2009/j09o0107pedu/Smile-Tweakers.gif

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 07 januari 2009 @ 19:51:
Misschien knijpt je provider de bandbreedte?? [afbeelding]
Provider knijpt bandbreedte??? Hij knijpt zelf zijn eigen bandbreedte :P ... Zijn internet (15 Mbps) is sneller dan zijn hub (10 Mbps).
En dan vermoed hij ook nog dat z'n internet snelheid niet klopt 8)7 :
Telenet breedband, expressnet.
Neem de tips die hier staan ter harte en vervang die hub door een 100 Mbps switch.
Pagina: 1