Hallo iedereen.
Ik was de kabelbende achter de PC aan het opruimen. Mijn PC is hierbij bijna gevallen, maar ik kon hem nog opvangen. Hierna had ik nog steeds beeld en een bewegende muis. Nadat ik de muis en het tobo eruit had gehaald en vervolgens erin stak (kabeltjes organiseren) reageerden ze niet meer. Toen ik probeerde te rebooten merkte ik dat er weinig leven meer in mn PC zat.
Ik heb dus nu geen beeld, geen geluid, geen POST piepje. Wel een laag piepje van mn HDD (geeft waarschijnlijk aan dat ie voeding krijgt). Mn fans draaien allemaal, het lampje op mijn mobo brand, en zelfs mijn CD/DVD speler vertoont tekenen van leven.
Ik heb:
Het blijkt dat mijn speakertje voorin de kast zit en via het system panel (die miezerige stekkertjes) op het moederbord aangesloten is. Ik heb deze stekkertjes gecontroleerd, maar ik kan er niets vreemds aan ontdekken.
Mijn specs zijn:
AMD 64X2 5400+
Asus M2N 1394
Club3d geforce 8600GT
Soundblaster Audigy SE.
Samsung 250GB HDD
Coolermaster 450Watt voeding (weet niet uit mn hoofd welke).
Coolermaster Centurion 534 kast
Kan iemand me verder helpen? Waar zou dit aan kunnen liggen en wat zou ik nog kunnen controleren? Het is toch vreemd dat een PC het van de ene op de andere minuut niet meer doet?
Alvast bedankt.
Ik was de kabelbende achter de PC aan het opruimen. Mijn PC is hierbij bijna gevallen, maar ik kon hem nog opvangen. Hierna had ik nog steeds beeld en een bewegende muis. Nadat ik de muis en het tobo eruit had gehaald en vervolgens erin stak (kabeltjes organiseren) reageerden ze niet meer. Toen ik probeerde te rebooten merkte ik dat er weinig leven meer in mn PC zat.
Ik heb dus nu geen beeld, geen geluid, geen POST piepje. Wel een laag piepje van mn HDD (geeft waarschijnlijk aan dat ie voeding krijgt). Mn fans draaien allemaal, het lampje op mijn mobo brand, en zelfs mijn CD/DVD speler vertoont tekenen van leven.
Ik heb:
- De stekkers buiten de kast gecontroleerd
- De hardeschijf los gekoppeld
- De CD/DVD speler losgekoppeld
- De netwerkkaart eruit gehaald
- De geluidskaard eruit gehaald
- De videokaart eruit gehaald (krijg bij het booten nog steeds geen piepjes).
- De voeding van het moederbord gecontroleerd (mobo ledje brandt).
Mijn specs zijn:
AMD 64X2 5400+
Asus M2N 1394
Club3d geforce 8600GT
Soundblaster Audigy SE.
Samsung 250GB HDD
Coolermaster 450Watt voeding (weet niet uit mn hoofd welke).
Coolermaster Centurion 534 kast
Kan iemand me verder helpen? Waar zou dit aan kunnen liggen en wat zou ik nog kunnen controleren? Het is toch vreemd dat een PC het van de ene op de andere minuut niet meer doet?
Alvast bedankt.