On site garantie in België van Nederlandse webshop

Pagina: 1
Acties:

• Lulukai
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-12-2025

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Ik wil een BenQ E2200HD monitor kopen in een niet nader te noemen Nederlandse webshop. De garantie daarop is 2 jaar on site. Nu vraag ik mij af of die garantie ook voor mij in Belgie geldt, of zou ik het scherm eerst naar Nederland moeten terugsturen waarbij BenQ dan in de shop mijn monitor omwisselt.

Ik heb al gezocht naar andere gevallen, maar daar spreken de verschillende reacties elkaar tegen.

.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Geachte heer/mevrouw,

U krijgt bij dit product Nederlandse garantie. Of deze ook door BenQ in België wordt geaccepteerd is onbekend. Wij verwachten niet dat u dan in aanmerking komt voor bijvoorbeeld een huisbezoek van BenQ.

Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.
Daar schiet ik dus niet veel mee op. Is niemand die er al ervaring mee heeft?

.

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Lijkt me vrij duidelijk. :) Los van het feit dat er een aantal gelijkenissen zijn tussen NL en BE (taal, e.d. ;)) blijven het natuurlijk twee aparte landen, en ik kan me voorstellen dat BenQ Nederland sowieso geen zin heeft om on-site garantie te leveren, aangezien dat qua afstanden e.d. niet interessant is. Misschien dat BenQ België die support wil leveren maar daarvoor zou ik dus contact opnemen met de 'lokale' BenQ vestiging. Grote kans dat ze zeggen dat ze een betalingsbewijs uit Nederland niet accepteren though. :/

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Dus zal ik niet anders kunnen dan het scherm naar de shop te verzenden als ik de garantie wil gebruiken?

.

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Neem eens contact op met Benq.be.

Garantiekwesties in NL worden uitgevoerd (als ze zin hebben...) door Mainteq Europe, die hebben
A ) Europe in hun naam en B ) zitten niet eens zo ver van België (Son - Noord Brabant)
Dus grote kans dat ze ook België onder hun hoede hebben.

Je wilt alleen echter niet met ze te maken krijgen, ze kunnen hun eigen site niet eens fixen :P
http://www.mainteq-eu.com/

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Ik heb ook net even gekeken op de site van BenQ en daar staan op dezelfde Nederlandstalige pagina zowel de servicenummers van Nederland, Luxemberg en Belgie dus dat doet me weer twijfelen.

.

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord.
Iva_Bigone schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:46:
Dus grote kans dat ze ook België onder hun hoede hebben.
Als ik toch geen on site garantie zou krijgen in Belgie, kan ik dan zonder problemen de monitor naar Nederland sturen zodat de webshop de garantie verder afhandelt?

.

• 3dfx
  • Niet online
ruyckske schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:53:
[...]

Als ik toch geen on site garantie zou krijgen in Belgie, kan ik dan zonder problemen de monitor naar Nederland sturen zodat de webshop de garantie verder afhandelt?
Zonder problemen zou ik niet willen beweren, omdat je extra kosten moet maken (heen-en weer sturen monitor), en moet afwachten hoe snel danwel laks die shop is.

Zij moeten dan nl. contact opnemen met Benq/Mainteq en een afspraak regelen (dus extra schakels en meer rompslomp>meer tijd).

• Lulukai

Lulukai

God's gift to women

Topicstarter
Dus eigenlijk raden jullie mij af om een monitor in Nederland te kopen?

.

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
ruyckske schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:53:
[...]

In principe wel, omdat je winkelier toch ook altijd garantie moet leveren. Alleen denk ik niet dat je hoeft te hopen op een snelle afhandeling.
Ik gok dat je al snel tegen 2 weken extra reparatie tijd aan gaat kijken met dit soort geintjes... En dan heb je uiteraard nog de verzendkosten die waarschijnlijk 100% voor je eigen rekening zijn

• 3dfx
  • Niet online
ruyckske schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:14:
Wanneer Benq kan garanderen dat zij de garantie voor die monitor afhandelen zonder tussenkomst van die shop, dan lijkt me er weinig mee mis
(behalve dan dat je waarschijnlijk nog steeds met Mainteq te maken krijgt bij een onverhoopt probleem...ik werd absoluut niet vrolijk van de manier waarop zij werkten toen ik garantie voor m'n Benq spullen moest claimen).

Maar zo niet, dan zou ik toch proberen het scherm in België zelf aan te schaffen.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Thijs_O schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:37:
Lijkt me vrij duidelijk. :) Los van het feit dat er een aantal gelijkenissen zijn tussen NL en BE (taal, e.d. ;)) blijven het natuurlijk twee aparte landen, en ik kan me voorstellen dat BenQ Nederland sowieso geen zin heeft om on-site garantie te leveren, aangezien dat qua afstanden e.d. niet interessant is. Misschien dat BenQ België die support wil leveren maar daarvoor zou ik dus contact opnemen met de 'lokale' BenQ vestiging. Grote kans dat ze zeggen dat ze een betalingsbewijs uit Nederland niet accepteren though. :/
De RMA voor de Benelux zit in NL ;) Mensen die een BenQ monitor in BE kopen en die raakt defect, dan komt een koerier uit Nederland die ophalen.
ruyckske schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:14:
Nee, gewoon kopen, garantie krijg je zeker.
Gomez12 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 21:15:
[...]

In principe wel, omdat je winkelier toch ook altijd garantie moet leveren. Alleen denk ik niet dat je hoeft te hopen op een snelle afhandeling.
Ik gok dat je al snel tegen 2 weken extra reparatie tijd aan gaat kijken met dit soort geintjes... En dan heb je uiteraard nog de verzendkosten die waarschijnlijk 100% voor je eigen rekening zijn
Niet dus, gewoon contact met BenQ opnemen en zij komen de monitor ophalen. Je hoeft dat ding helemaal niet naar de winkel terug te sturen want 1) dan heb je wel transportkosten 2) duurt veel langer.

[ Voor 36% gewijzigd door XWB op 08-01-2009 23:01 ]

March of the Eagles

• crazyx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:11
Als het prijsverschil groot genoeg is, zou ik het gewoon in Nederland kopen. Doe ik ook al jaren zo. De garantie bekijk ik wel als het zover is. Als ze niet naar Belgie willen komen, dan breng ik het wel terug naar de winkel. Maar volgens mij zijn de meeste garantietoestanden allemaal Europees geregeld.

Het probleem is dat ik nu al voor vele duizenden euro's in Nederland gekocht heb, maar nog steeds niets stuk heb laten gaan (hout vasthouden ;) ). Dus ik ben geen ervaringsdeskundige.

Ik let er wel op dat als ik iets koop in een webshop, dat ik daar nog relatief snel geraak met de auto. Dus de meeste webshops waar ik iets koop, liggen altijd wel op max 1 - 1,5 uur rijden.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Maar volgens mij zijn de meeste garantietoestanden allemaal Europees geregeld.
Ja, en de meeste fabrikanten hebben geen apparte regeling voor BE en NL, maar gewoon voro de Benelux.

March of the Eagles

Pagina: 1