Ik heb eind oktober mijn KPN abonnement ingeruild voor een Telfort 20mb + Bellen abonnement. Omdat ik al een wireless modem in mijn bezit heb, heb ik er voor gekozen om een multi-pc modem ZyXEL P-2602H-D1A te bestellen (ipv de standaard 1-pc modem).
In november heb ik mijn modem ontvangen en een aantal dagen later werd mijn verbinding opgeleverd. Ik heb alles aangesloten op de ZyXEL modem, sindsdien werkt Internet & Telefonie perfect.
Maar omdat modem niet wireless is ben ik bezig geweest om mijn 'oude' Speedtouch 780wl te laten werken met Telfort. Ik heb toen een gezocht op de website van speedtouch en toen kwam ik bij Configuratie wizard voor SpeedTouch 780 waarmee ik mijn modem kan configureren voor internet & telefonie van telfort.
In eerste instantie leek alles perfect te werken, maar naar een paar minuten (ongeveer 10-20 denk ik) kon ik niet meer gebeld worden, als je dan mijn nummer belde kreeg je de voicemail. Zo gauw ik dan naar een ander nummer belde kon ik weer een korte periode gebeld worden. (Alsof hij zichzelf dan opnieuw aangemeld heeft op het netwerk?)
Omdat dit dus niet werkte ben ik weer terug gegaan de ZyXEL modem, maar ik zou graag mijn wireless modem aan de praat willen krijgen.
Op de website van Telfort staan deze technische instellingen: (die ik zou moeten gebruiken om telefonie werkend te krijgen
)
Dus mijn vraag:
Is er iemand die Telfort Telefonie wel werkend heeft gekregen icm met de Speedtouch 780wl? Of heeft iemand enige idee hoe ik deze configuratie items in mijn modem krijg?
Ik denk zelf dat het ligt aan de Session expires time maar dit is ongefundeerd
In november heb ik mijn modem ontvangen en een aantal dagen later werd mijn verbinding opgeleverd. Ik heb alles aangesloten op de ZyXEL modem, sindsdien werkt Internet & Telefonie perfect.
Maar omdat modem niet wireless is ben ik bezig geweest om mijn 'oude' Speedtouch 780wl te laten werken met Telfort. Ik heb toen een gezocht op de website van speedtouch en toen kwam ik bij Configuratie wizard voor SpeedTouch 780 waarmee ik mijn modem kan configureren voor internet & telefonie van telfort.
In eerste instantie leek alles perfect te werken, maar naar een paar minuten (ongeveer 10-20 denk ik) kon ik niet meer gebeld worden, als je dan mijn nummer belde kreeg je de voicemail. Zo gauw ik dan naar een ander nummer belde kon ik weer een korte periode gebeld worden. (Alsof hij zichzelf dan opnieuw aangemeld heeft op het netwerk?)
Omdat dit dus niet werkte ben ik weer terug gegaan de ZyXEL modem, maar ik zou graag mijn wireless modem aan de praat willen krijgen.
Op de website van Telfort staan deze technische instellingen: (die ik zou moeten gebruiken om telefonie werkend te krijgen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
| Gebruikersgegevens: SIP number: Persoonlijke Telfort vast bellen inloggegevens Username: Persoonlijke Telfort vast bellen inloggegevens Password: Persoonlijke Telfort vast bellen inloggegevens Algemene instellingen: SIP proxy: sip.telefoniedienst.nl SIP service location: sip.telefoniedienst.nl SIP signaling port: UDP 5060 SIP register service location: tel.telefoniedienst.nl SIP register signaling port: UDP 5060 SIP domain: tel.telefoniedienst.nl URL type coding: SIP Registration interval: 6000 seconds Session expires: 1800 seconds Reserved RTP port range: UDP 16384-32767 Codecs: First negotiated G.729 secondly negotiated G.711 a-law type DTMF mode: PCM Sending INVITE Anonymous: Not permitted Echo Cancellation G.168: In use Voice Activation Detection: Not in use SIP SUBSCRIBES messages: Not permitted Early Media acknowledge: Not in Use |
Dus mijn vraag:
Is er iemand die Telfort Telefonie wel werkend heeft gekregen icm met de Speedtouch 780wl? Of heeft iemand enige idee hoe ik deze configuratie items in mijn modem krijg?
Ik denk zelf dat het ligt aan de Session expires time maar dit is ongefundeerd
When I get sad i stop being sad and be awesome instead