WiFi router voor Telfort?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:45

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Momenteel bezit ik een Zyxel P-2602H-D1A router welke door Telfort is uitgeleverd aan me. Omdat ik mijn Wireless router hieraan gekoppeld heb, ondervind ik aldoor problemen met het open gooien van poorten voor games en services.

Nu zoek ik een router welke dus Telfort internet en telfonie ondersteunt en tegelijkertijd ook WiFi in zich heeft. Ik zoek me rot en vind genoeg over routers van telfort, maar niemand die schijnbaar ook WiFi wilt ofzo :)

Iemand enig idee welke router hiervoor geschikt is?

Ik heb Telfort 20mbit en telefonie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:15
je huidige wireless router gewoon instellen als access point?

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 01:45
Precies, stel je huidige router in als accesspoint en je kunt het portmappen gewoon op de Zyxel doen. Heb ik hier ook gedaan met mijn wireless router.

PS. Als je geen telefonie gebruikte kun je ook de Zyxel als router instellen, maar je gebruikt wel telefonie, dus moet de Zyxel een router blijven.

[ Voor 33% gewijzigd door kalizec op 04-01-2009 19:10 ]

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Volgens mij is mijn huidige router namelijk al ingesteld als AP :(

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/21jr6mt.jpg

Die tip kreeg ik namelijk al eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:07

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Wat kun je nog meer kiezen bij 'AP Mode'? Ook iets van router oid? Zoals boven al gezegd, je wireless router kun je gewoon als AP er aan hangen.

Rail Away!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/jskcxw.jpg

Kuch kuch, volgens mij moet ik hier zijn.

Ok als ik deze instel dan hoef ik alleen nog maar op de router van telfort de poorten in te stellen? Mijn telfort router heeft 192.168.1.254 als adres, mijn wifi router 10.0.0.138 en mijn client krijgen allemaal 10.0.0.* adressen. Ik kan en mag aannemen dat ik de 10.0.0.* addressen ook in de NAT kan invoeren van mijn Telfort router?

Mijn routing table op de wifi router is

code:
1
2
3
4
5
Destination     Gateway         Genmask         Flags Metric Ref    Use Iface
192.168.1.254   *               255.255.255.255 UH    0      0        0 WAN eth1
10.0.0.0        *               255.255.255.0   U     0      0        0 LAN br0
192.168.1.0     *               255.255.255.0   U     0      0        0 WAN eth1
default         192.168.1.254   0.0.0.0         UG    0      0        0 WAN eth1

Maar op de telfort router kan ik helemaal geen routing table vinden namelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:15
toevallig heb ik dezelfde setup maar dan de wl500gP

aangezien je asus geen ipadressen meer uit gaat delen maar alleen de zyxel, zal alles een 192 ip adres krijgen.
Nadat je alles een vast ip adres hebt gegeven kun je de poorten op de router (zyxel) gaan forwarden

in de zyxel: network --> NAT --> tabblad portforwarding

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik kreeg het door inderdaad haha...ze hebben nu idd een 192.168 adres. Ik ga de gok eens wagen. Heel hartelijk bedankt, scheelt me weer wat geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:01
even tussendoor, met een zoekactie vond je volgend topic ook:
[HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Zoals je kon zien ging mijn huidige vraag daar niet over. Ik vroeg om een router welke ook voip ondersteund en wifi. Uiteindelijk kreeg ik het advies om er een AP van te maken.

Dus jouw reactie is een beetje overbodig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:01
Yzord schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:40:
[...]
Zoals je kon zien ging mijn huidige vraag daar niet over.
Oorspronkelijk niet neen
Ik vroeg om een router welke ook voip ondersteund en wifi. Uiteindelijk kreeg ik het advies om er een AP van te maken.
En daarom dus mijn post dat je daar even kan gaan kijken hoe je het gemakkelijk doet, om te voorkomen dat er hier weer vragen gesteld worden die al vaker zijn beantwoord en die de Howto ook beantwoord (niet dat je daarom die vragen gaat hebben, maar wie weet kan het je helpen)
Dus jouw reactie is een beetje overbodig ;)
Dat laat ik in het midden voor jou.

edit: jouw router geeft je trouwens de mogelijkheid om in AP-mode te staan, met mijn Howto wijzig je zo min mogelijk aan de config en weet je eigenlijk zelf beter wat je bezig bent. Kort gezegd bind bridged je router in AP-mode de WAN-interface (staat ook een vermelding in bij mijn howto) aan het VLAN van de switchpoorten aan de switchpoorten en schakelt het NAT en dat soort dingen uit.

[ Voor 21% gewijzigd door HyperBart op 04-01-2009 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
HyperBart schreef op zondag 04 januari 2009 @ 20:47:
[...]

Oorspronkelijk niet neen

[...]

En daarom dus mijn post dat je daar even kan gaan kijken hoe je het gemakkelijk doet, om te voorkomen dat er hier weer vragen gesteld worden die al vaker zijn beantwoord en die de Howto ook beantwoord (niet dat je daarom die vragen gaat hebben, maar wie weet kan het je helpen)

[...]

Dat laat ik in het midden voor jou.

edit: jouw router geeft je trouwens de mogelijkheid om in AP-mode te staan, met mijn Howto wijzig je zo min mogelijk aan de config en weet je eigenlijk zelf beter wat je bezig bent. Kort gezegd bind bridged je router in AP-mode de WAN-interface (staat ook een vermelding in bij mijn howto) aan het VLAN van de switchpoorten aan de switchpoorten en schakelt het NAT en dat soort dingen uit.
Ik zal hem eens doorlezen. Bedankt voor je advies.
Pagina: 1