Waarom een iMac??

Pagina: 1
Acties:
  • 785 views

• Chefke0611
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-02 15:34
Beste forumbezoekers,

Ik ben hier en daar eens aan het kijken geweest op dit forum naar een antwoord op mijn vraag;
"Waarom een iMac kopen ipv een desktop pc van (bijv.:) Dell/Acer of self made?".
In de MacMe store Heerenveen ben ik deels al ingelicht door een medewerker over wat er zo goed is aan de iMac. Een verkoper wil altijd verkopen dus zal een product in z'n winkel altijd de hemel in prijzen. Daarom mijn
vraag aan jullie waarom ik moet kiezen voor een iMac computer!

Ik wil de iMac gaan gebruiken voor surfen op het web, fotobewerking en het spelen van games. Voor welke iMac kan ik dan het beste kiezen?

Graag jullie reacties zodat ik wat verder geholpen wordt!

Rudy

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Er zijn afaik maar 2 iMacs, lijkt mij dat je gewoon de gewenste schermgrootte moet nemen met de beste videokaart.

Een iMac moet je vooral nemen voor het design (slechts een Imac, toetsenbord en muis op je bureau, die laatste 2 desgewenst wirelss), en voor OSX , dat stabieler werkt dan windows.

Let wel op dat je voor games meestal in windows moet rebooten.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:48

BCC

En vanwege het feit dat ze 0 geluid maken. Dat vind ik nog steeds een verademing als ik weer op een windows bak gewerkt heb.

Dat OSX BSD gebaseerd is is ook wel iets waar ik veel gebruik van maak. Het is een ideale ontwikkelomgeving voor bijvoorbeeld webdevelopers.

[ Voor 36% gewijzigd door BCC op 04-01-2009 18:39 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:35

the mod man

iets van beeldmaker

Gamen op een Imac is voorzover ik weet altijd wat lastig, meeste games draaien niet(goed) onder OSX en bootcamp is ook niet perfect.

Waarom? +design
+ alles ineen keer goed
+ OSX is chill
- Prijs

Verder wat is het budget? koop je de duurste of de goedkoopste....

Ps: we doen op tweakers niet aan aanheven en groeten

I can't wait to shoot!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Als je echt wilt gamen moet je je afvragen of je op dit moment wel voor het Apple besturingssysteem wilt kiezen. Hoewel het in meeste opzichten erg goed werkt (en in mijn ogen beter dan windows) blijft gamen op een Apple nog een beetje achter, je bent dan gedwongen een dualboot op te zetten met windows voor je games.

Ik heb zelf een iMac en wat ik er een groot voordeel van vind is de eenheid. Je hebt je scherm en computer in 1, verbonden met 1 stroom kabel. Dus geen kabel rotzooi, ook makkelijk mee te nemen (mocht je hem vaak verplaatsen). Nadeel is wel dat je behalve het geheugen niet zelf dingen kan aanpassen, je bent daarvoor toegewezen aan iemand die er verstand van heeft. Maar als hij eenmaal draait draait hij ook goed.

Verder: wat heb je zelf al ondervonden, wat zijn jouw keuzes, vragen en antwoorden op dit moment?

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:34
Voor games koop je sowieso geen Mac. Surfen en fotobewerking kun je ook goed op de PC doen.

Waarom een iMac? Het OS, PC en scherm ineen, design van de iMac.
Voor de specs van de hardware en de prijs hoef je het niet te doen.
Gamen op een iMac zal denk wel kunnen, maar weet niet welke recente games ie nog op aanvaardbare resolutie en settings trekt.

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Waarom je een iMac moet kopen kan alleen jij bepalen. Als je het een mooie computer vindt en je hebt er het geld voor over, dan koop je 'm. Voor datgene wat je wilt doen kan je met de goedkoopste iMac aan, maar het kan altijd beter. Apple heeft wat dat betreft een relatief eenvoudig aanbod. Kijk bijvoorbeeld ook 'ns in [iMac 2G] Discussies en Ervaringen Deel 3.

Mocht je er toch niet uitkomen, dan mag je een nieuw topic openen. Vermeld dan wel duidelijk wat je er mee wilt doen, wat je budget, tegen welke problemen je aanloopt, waarom je bijvoorbeeld twijfelt tussen een 2.8 GHz of een 3.06 GHz 24" iMac.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.