Hallo,
Ik ben van plan om over een maand een nieuwe computer te kopen. Ik heb wat rondgekeken (en heb gekwijld bij het show je apple topic) en eigenlijk lijkt een Apple me wel wat. Ik heb ook om OSX te proberen OSX86 op m'n computer geïnstalleerd. Ik ben al naar de Machouse hier in Woerden geweest en heb wat met een iMac gespeeld. Nu ben ik dus van plan een iMac aan te schaffen.
Ik zit te denken aan deze configuratie:
2,4-GHz Intel Core 2 Duo
1 GB geheugen (wil ik meteen uitbreiden met 2x2GB Kinston (zijn geloof ik €35,-), wie weet waar ik dat kan kopen? Ik kan het geheugen topic niet meer vinden... )
320-GB harde schijf (uitbreiding)
8x dubbellaags SuperDrive
ATI Radeon HD 2400 XT met 128 MB
Mijn budget is max 1300,-. Liever hou ik wat over voor een externe harde schijf voor Time Machine en een licentie voor Office 2008 (via Slim.nl voor 50,-).
Ik heb wat vragen:
- Zou dit een verstandige keuze zijn?
- Zal de videokaart wel goed genoeg zijn?
- Zal er iets gaan tegenvallen? (compatibiliteitsproblemen etc.)
- Zal ik Blu-ray op den duur gaan missen?
- Ik wil deze computer eigenlijk minstens 4 jaar gebruiken, is dat haalbaar? Ik weet niet hoe lang de levensduur is van een Mac. Met een gewone PC is hij niet zo lang geloof ik.
- Hebben jullie nog tips?
Waarvoor ik mijn computer gebruik:
- Internet
- Office (voor school werkstukken etc.)
- Af en toe filmpjes en foto's bewerken (ik heb een Pinnacle Mediabox), video gebeurt heel zelden.
- Muziek luisteren (niet professioneel, geen DJ oid) en cd's/dvd's branden
- Websites maken
- Ik speel eigenlijk geen games, daar heb ik mijn PS3 en Wii voor.
Ik heb gelezen over een nieuwe Mac OS X, die deze maand zou uitkomen. Is dat waar? En is er binnenkort een upgrade van de modellen? Dan wacht ik namelijk nog wel even.
Ik ben van plan om over een maand een nieuwe computer te kopen. Ik heb wat rondgekeken (en heb gekwijld bij het show je apple topic) en eigenlijk lijkt een Apple me wel wat. Ik heb ook om OSX te proberen OSX86 op m'n computer geïnstalleerd. Ik ben al naar de Machouse hier in Woerden geweest en heb wat met een iMac gespeeld. Nu ben ik dus van plan een iMac aan te schaffen.
Ik zit te denken aan deze configuratie:
2,4-GHz Intel Core 2 Duo
1 GB geheugen (wil ik meteen uitbreiden met 2x2GB Kinston (zijn geloof ik €35,-), wie weet waar ik dat kan kopen? Ik kan het geheugen topic niet meer vinden... )
320-GB harde schijf (uitbreiding)
8x dubbellaags SuperDrive
ATI Radeon HD 2400 XT met 128 MB
Mijn budget is max 1300,-. Liever hou ik wat over voor een externe harde schijf voor Time Machine en een licentie voor Office 2008 (via Slim.nl voor 50,-).
Ik heb wat vragen:
- Zou dit een verstandige keuze zijn?
- Zal de videokaart wel goed genoeg zijn?
- Zal er iets gaan tegenvallen? (compatibiliteitsproblemen etc.)
- Zal ik Blu-ray op den duur gaan missen?
- Ik wil deze computer eigenlijk minstens 4 jaar gebruiken, is dat haalbaar? Ik weet niet hoe lang de levensduur is van een Mac. Met een gewone PC is hij niet zo lang geloof ik.
- Hebben jullie nog tips?
Waarvoor ik mijn computer gebruik:
- Internet
- Office (voor school werkstukken etc.)
- Af en toe filmpjes en foto's bewerken (ik heb een Pinnacle Mediabox), video gebeurt heel zelden.
- Muziek luisteren (niet professioneel, geen DJ oid) en cd's/dvd's branden
- Websites maken
- Ik speel eigenlijk geen games, daar heb ik mijn PS3 en Wii voor.
Ik heb gelezen over een nieuwe Mac OS X, die deze maand zou uitkomen. Is dat waar? En is er binnenkort een upgrade van de modellen? Dan wacht ik namelijk nog wel even.