Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Touchscreen controller voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een touchscreen inbouwen in een lijst, zodat ik em als schilderij aan de muur kan hangen.
Uiteraard wil ik zo min mogelijk bekabeling door het huis (lees muur) moeten trekken.

De touchscreen heeft een seriele besturing. De vraag is nu hoe ik de voeding voor die seriele besturing
van het scherm zelf kan betrekken. ( NU: een molex connector )

Uiteraard heb ik al onderzoek gedaan en op de electronica van het schern is een kleine (5v) connector
aanweziig waarop dit mogelijk moet zijn

Aangezien ik een nono op electronica gebied ben weet ik niet welke draad er nu op de 5v moet en welke op de GND.
De tocuhscreen controller heeft een grijze en oranje draad.

Kan ik op een of andere manier die molex doormeten zodat ik weet welke draad waar moet komen ?
Kan dit doormeten op een teletubbie manier, want ik heb van electronica echt geen verstand

Elke hulp is welkom!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:22

the mod man

iets van beeldmaker

Een foto zegt meer dan 1000 woorden, ik zou zeggen post even een paar foto's. Geeft net even wat meer informatie en duidelijkheid zodat wij beter kunnen helpen.

I can't wait to shoot!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
Ik snap eigenlijk helemaal niet wat je wilt. Wil je nou 5v van de seriele aansluiting afhalen, ipv een molex te moeten gebruiken? Volgens mij zit er op serieel namelijk maar heel weinig volt, dus dat wordt dan niks.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 13:22
Rood en een zwarte heb je nodig. Zwart is ground (aarde) en Rood levert 5 volt

Zie Wiki.
Wikipedia: Molex connector

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-11 08:55
Cave_Boy schreef op zondag 04 januari 2009 @ 19:53:
Rood en een zwarte heb je nodig. Zwart is ground (aarde) en Rood levert 5 volt

Zie Wiki.
Wikipedia: Molex connector
Lol, als dat zijn vraag was, dan heb ik hem wel heel erg verkeerd begrepen. :P

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-11 13:22
danielkraak schreef op zondag 04 januari 2009 @ 19:54:
[...]

Lol, als dat zijn vraag was, dan heb ik hem wel heel erg verkeerd begrepen. :P
Dat haal ik uit zijn verhaal... 5 Volt connector en molex. Molex levert 5V op de rode draad.

Oja grote kans dat rood - oranje is en grijs de zwarte... :-)

Kan ook nietzo zijn maar gekleurd is vaak geen ground:p

[ Voor 17% gewijzigd door Cave_Boy op 04-01-2009 19:57 ]

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-11 15:45
Ik heb een tijdje terug ook via SamenKopen een touchscreen gekocht. Daarvan was het inderdaad mogelijk de voeding van de touchcontroller van het scherm zelf te pakken. Dat scheelt inderdaad die molex-stekker en ik hield nog maar twee kabels over (VGA en voeding voor het scherm).

Om welk scherm gaat het precies?

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-11 12:02

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-10 18:50
als je voeding via het RS232 kabeltje wilt doen is er nog wel een oplossing: zelden zijn alle 9 pinnen nodig, en de ground kun (moet) je juist delen. dus als een van de 9 pinnen toch niet gebruikt zou worden (mijn kennis van rs232 is net iets te roestig om hier zo een suggestie te doen...) kun je de 5V daar ook over heen leggen :P

wel zorgen dat er niet opeens iets anders op die connectors wordt aangesloten - enzo :P
Pagina: 1