• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 16:41

pcprutser

No message

Topicstarter
Vandaag heeft mijn voeding het begeven, en aangezien ik al een tijdje een ander systeem wil, is dit een mooie gelegenheid!
Ik ga van AMD overstappen op Intel, dus van socket AM2 naar socket 775. Ik heb anderhalf jaar geleden een cooler gekocht, de: CNPS9500 AM2 nou vind ik nergens terug of ik die ook op een socket 775 kan zetten.

Aan de ene kant lijkt het mij wel logisch dat het kan, omdat hij voor meerdere sockets geschikt is: LINKJE en er zijn zat coolers die op S939 en S775 kunnen, maar ook zat coolers die op S754 en S775 kunnen.
Alleen als S775 er niet bij staat, zegt mijn verstand dat het niet kan. Maar waar zit het verschil nou precies in? En dan bedoel ik niet in verschil van sockets onderling, maar van manier van aansluiten. Wordt er door de fabrikant simpelweg geen beugel voor S775 bijgeleverd? Of is het een totaal ander iets waardoor het niet kan?

Bvd, Pcprutser

• devguru
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-05 10:23
Uit deze link: http://www.overclock.net/...775-mounting-bracket.html

Blijkt dat ze wel verkocht zijn.. Maar als ik nu zo ga googlen voor nederland kan ik geen bracket vinden.

Voor die sockets 754/939 en AM2 => die hebben allemaal eenzelfde bracket dus past ook dat ene beugeltje die je nu hebt op al die sockets.

Het enige wat je kan proberen is zo'n ding van iemand op de kop tikken of een andere koeler overwegen...

• pcprutser

pcprutser

No message

Topicstarter
oke, tnx, denk dat ik toch maar voor zeker ga (en voor een snelle oplossing), ik koop de 775 AT versie. Ben ik het snelste klaar...
Toch snap ik nog steeds niet waarom dat niet gewoon meegeleverd wordt, zo duur zal het toch niet zijn :s

Verwijderd

Heb je alles wat er bij zat weggegooid?
Van alle sockets waren hulpstukken bij gesloten.

• pcprutser

pcprutser

No message

Topicstarter
ik weet niet of ik alles nog heb. Maar de versie die ik heb, (de AM2 versie) is voor heel veel sockets geschikt, behalve S775 (volgens diverse webshop's en de zalman site)..