[Notebook] HP Omnibook 6100 boot niet

Pagina: 1
Acties:

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
Het probleem is een tijdje terug ontstaan, maar ik zou het wel graag opgelost willen hebben. Tot nog toe is dit helaas niet gelukt.

Het gaat om een HP Omnibook 6100 met een 1333MHz Intel procje, 2x 256MB SDRAM, DVD/CDRW combo, een Intel 2200BG Mini-PCI. Destijds zat er nog een HDD in (30 of 40 GB iirc).

Goed, dus dan wil je 'm aanzetten. Dan krijg ik de volgende respons (als je het zo wil noemen):
  • Num/Caps/Keypad*/Scroll Lock staan aan (groen) en blijven aan
  • Aan de voorkant (4 ledjes, Power, HDD, Batt #1, Batt #2, sommige multi-color): Aan (groen), uit, Aan (oranje), Aan (oranje).
  • Als ik de DVD/CDRW combo erin doe met een DVD erin dan spint deze op en na een seconde of 10 stopt ie langzaam met draaien.
  • Scherm is uit (ook geen backlight)
Bovenstaande gebeurt met zowel batterij erin zonder AC adapter, als zonder batterij met AC adapter. Batterij staat nog op 3/5 vol.

Dingen die ik heb geprobeerd zijn:
  • DVD/CDRW eruit => zelfde respons (behalve de opspinnende DVD dan :+)
  • WiFi kaart eruit => zelfde respons
  • 2x SDRAM eruit => zelfde respons
  • Afzonderlijk de SDRAM modules in beide sockets geinstalleerd => zelfde respons
  • CMOS batterij eruit => zelfde respons
  • Monitor kabel eruit => zelfde respons
  • Externe monitor eraan gehangen => gebeurt verder ook niks (zelfde respons)
  • Accu & AC eruit en dan de (reset|power) knop 30 seconden ingedrukt houden => zelfde respons
Het probleem heeft zich zowel met als zonder HDD voorgedaan. De HDD die erin zat, zit nu in een 2.5" USB enclosure en geeft (voor zover ik heb getest) geen problemen.

Zoals je ziet, best hopeloos... Ik ben out of options. Weten jullie nog iets wat te proberen valt?

• MrNGm
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11-2025
*subtiel woensdagavond kickje*

Weet iemand toevallig waar de combinatie van LEDs voor staan?