Toon posts:

Rode vertikale strepen in beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Op mijn pc heb ik twee monitoren aangesloten. Het gaat om 2x een HP w2228h. Deze zijn beide op de grafische kaart aangesloten, een ATI Radeon HD 4850.

De kaart beschikt over twee DVI uitgangen en de schermen zijn dan ook beide met een identieke DVI kabel aangesloten.

Ik gebruik de beeldschermen als 1 beeldscherm. Het hoofdscherm (waarom zeg maar het start menu/taakbalk staat) geeft over het hele beeld dunne, rode, vertikale strepen die trillen. Het is met name te zien waar zwart weergegeven dient te worden. Wanneer je bv de pc opstart is het ene scherm (1) dus echt geheel gevuld met rode strepen en het andere scherm (2) ziet er keurig uit. Overigens is de PC ook net nieuw, een HP m9480nl. Alles is af fabriek.

Ik heb alles al geprobeerd, van kabels ruilen tot aanluiten op de andere poort. Probleem blijft bestaan op scherm 1.

Weet iemand wat dit kan zijn? Alvast bedankt!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:47
Als ik het goed begrijp speelt het probleem dus alleen bij de 1e monitor? Zie je de strepen ook al wanneer je er een geen videokabel op aansluit? In dit geval is de monitor kaduuk.

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Ja kapotte TFT monitor. Een videokaart of kabel kan niet 1 lijn stuk maken :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Prutzer80 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:13:
Als ik het goed begrijp speelt het probleem dus alleen bij de 1e monitor? Zie je de strepen ook al wanneer je er een geen videokabel op aansluit? In dit geval is de monitor kaduuk.
Wat bedoel je met "geen video kabel erop aansluiten"?

Als ik de DVI kabel los koppel dan is er gewoon geen beeld en gaat hij in de slaapstand. Bedoel je dat?

Verwijderd

Topicstarter
Heb even de kabel "uit de kaart" gehaald en wel stroon op scherm gelaten. Inderdaad, ook dan rode strepen; beeldvullend zelfs. Monitor maakt ook een heel hoog piepend geluid; alsof je een ballon heel langzaam laat leeglopen zeg maar.

Zal dus wel inderdaad het scherm zijn toch?!

Ach ja, wat mag je verwachten tegenwoordig voor een TFT van bijna 300 euro van nog geen 24 uur oud... ;-)

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Dat hoog piepend geluid is normaal bij deze monitor als hij aanstaat en er niks op aangesloten is (overigens maakt ie ook kabaal als ie uit is maar wel de stroom erop laat). Schijnt normaal te zijn. Heb hier dezelfde monitor. :)

offtopic:
€300,-? Da's veel. :o

Die rode strepen zijn overigens dan niet echt normaal..., denk dat je dan toch met een rot exemplaar te maken heb, als er niks op aangesloten is en die dan al strepen geeft.. ;(

[ Voor 24% gewijzigd door S_Chief op 04-01-2009 17:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
SChief schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:33:
Dat hoog piepend geluid is normaal bij deze monitor als hij aanstaat en er niks op aangesloten is (overigens maakt ie ook kabaal als ie uit is maar wel de stroom erop laat). Schijnt normaal te zijn. Heb hier dezelfde monitor. :)

offtopic:
€300,-? Da's veel. :o
Weet je het zeker? Ik heb er namelijk twee naast elkaar staan en die ander is geluidloos, geen piepje, niets. Dat (defecte) scherm maakte dat geluid ook toen ie nog aangesloten was op de PC... Heb nu maar van alles losgekoppeld en piepje sterft nu langzaam (staat nu 5 minuten uit).

offtopic:
€300,-? Da's veel. :o (Is ook wat overdreven...)

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 17:37:
[...]

Weet je het zeker? Ik heb er namelijk twee naast elkaar staan en die ander is geluidloos, geen piepje, niets. Dat (defecte) scherm maakte dat geluid ook toen ie nog aangesloten was op de PC... Heb nu maar van alles losgekoppeld en piepje sterft nu langzaam (staat nu 5 minuten uit).

offtopic:
€300,-? Da's veel. :o (Is ook wat overdreven...)
Ik ken meerdere mensen met deze monitor, en bijna iedereen heeft er last van. :( Er zijn inderdaad wel monitoren die het niet hebben, sorry dat ik dat er niet bij had gezet. :)

- Pc aan, scherm aan= Geen piep
- Pc aan, scherm uit= Hoge piep
- Pc uit, scherm uit= Lage piep
- Scherm van het stroom af (dus stekker eruit)= Geen piep

Tenminste, zo ken ik het.

offtopic:
Ik heb em voor €230,- :) Vandaar, dacht dat het normale prijs was, waarschijnlijk niet dus. Excuus.
Pagina: 1