Toon posts:

XP Energiebeheer ook voor individuele HDD ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 5 schijven in mijn PC.
Indien ik nu bij Energiebeheer gebruik maak van de optie “vaste schijven uitschakelen” (na bv, 20 min.) betekent dit dan, dat individuele schijven uitgeschakeld kunnen waarop geen activiteit gemeten is. Of geld deze optie alleen voor alle schijven.
Voorbeeld; na 20 minuten gaan 4 schijven (die geen activiteit vertonen) down, terwijl alleen mijn systeem schijf up blijft. Is dit mogelijk?

Verwijderd

hdd's hebben zelf ook al zo'n soort functie volgens mij, als je ze niet gebruikt hebben ze bijna geen stroom nodig.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2009 16:22 ]

Verwijderd

sorry ik had je vraag verkeerd begrepen, maar de optie geld voor alle harde schijven. het is dus niet mogelijk om een enkele harde schijf uit te zetten.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2009 16:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat is niet correct.
Windows is wel degelijk in staat om specifieke schijven uit te schakelen.
Ik heb het gecontroleerd door de PC open te maken en te voelen of de schijven lopen.
Twee schijven draaiden: een System-disk en een BitTorrent-disk, de andere drie schijven stonden stil.
Het is wel zo dat bij mij iedere schijf met een AHCI interface op een eigen SATA kanaal zit

Verwijderd

mijn excuses je hebt idd gelijk. Windows kan wel degelijk aparte hdd's uitzetten.

[ Voor 151% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2010 08:02 ]