Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

externe enclosure voor dvd burner, usb poorten, hd ....

Pagina: 1
Acties:

• botervlieg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 10:52
Hi, ik zou graag enkele dingen uit mijn pc weghalen en onderbrengen in een externe enclosure.

Het zit zo, ik werk aan een tafel in de woonruimte, mijn pc zelf staat nogal veraf achter de zetel, met een kabel verbonden aan de tv. Nu zou ik dus graag de dvd burner, eventuele memory card lezer, usb poorten, misschien nog een hd onderbrengen in een externe box die ik dan op de tafel kan plaatsen, en dan mijn scherm er bovenop bvb. Dit zou veel handiger zijn om mee te werken in mijn geval.

Bestaat zoiets ? een liefst platte, compacte, of desnoods 19" rack enclosure waar ik die dingen kan in onder brengen verbonden via usb (en esata indien mogelijk) Zo kan ik makkelijk aan alles aan en kan ik die pc case onder de zetel weg stoppen ;)

Ik heb momenteel wel een usb hub, met daaraan een cdrom enclosure en daarbovenop nog een externe hd, en ernaast nog een externe backup schijf, maar het word allemaal zo'n rommelhoop.

vandaar mijn vraag, ik zou het allemaal ordelijk willen onderbrengen in één enclosure.
Ik kan niet onmiddellijk zoiets vinden op het net, meestal kom ik barebone pc casten tegen, of hd enclosures.
Als het bestaat hoe heet zoiets wat ik zoek of waar kan ik het vinden ?

alvast bedankt !

groeten

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Misschien wel zo nuttig om even aan te geven exact waar je al gezocht hebt, op welke termen en wat je daar wel vond (links...). Dan hoeven we niets voor te stellen wat je al gedaan hebt en kunnen je tips geven voor hoe zelf beter te zoeken, ipv alleen met kant-en-klare oplossingen aankomen waar je deze keer iets aan hebt, maar in de toekomst niets ;)

Oslik blyat! Oslik!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
En een (oude) SCSI enclosure? Zijn er in versies met 2-3 5.25" bays, ingebouwde voeding enz.

Kun je prima een dvd brander inbouwen, hubje enz, en voor je kaartlezer schroef je er een multimedia-frontpaneel in.
En een hdd past wel in hetzelfde 5.25" slot als je cardreader (is minder diep). Met een beetje handigheid kun je m gewoon aansluiten met USB2 (brander, cardreader enz) en eSATA (Voor de hdd)
Afbeeldingslocatie: http://www.scsisource.com/images/inclose_2_bay_5_inch_u160_scsi_enclosure-2_front.jpg

Heb er hier nog wel 1 liggen geloof ik, mag je zo gratis ophalen.

[ Voor 48% gewijzigd door DJSmiley op 04-01-2009 17:12 ]

• botervlieg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-11 10:52
@DJSmiley; thanx, dat is natuurlijk een optie. Die heb ik ondertussen ook gevonden met usb/esata aansluitingen dus das geen probleem, nu moet ik enkel nog één vinden die ik wat handiger is, liefst een lage, bredere kast met de bays naast elkaar bvb, zodat ik men scherm er kan op plaatsen. (bedankt voor het aanbod btw, maar ik zoek dus nog net iets anders)

@dion_b; Ik zocht vooral op 'usb enclosure', 'external usb case', 'pc breakout box usb', 'pc breakout case' ...en alle mogelijke combinaties ;)
Wat ik meestal tegenkom zijn dus ofwel hd enclosures of zoals DJSmiley al toonde van die scsi/esata enclosures. Wat ik hoop te vinden is een oplossing waarbij je de dvd brander en enkele usb poorten naar buiten brengt, dingen waar je dikwijls bij moet zijn. Zodat je de grote pc kast ergens uit het zicht kan plaatsen en al je aansluitingen, usb stick, keyb, muis ...en je dvd brander binnen handbereik hebt.
Kant en klare oplossingen verwachte ik niet dion_b ;) enkel wat tips. En misschien dat iemand hier op het forum wel zo’n box heeft.