Ik ben startend in de hifi en heb een vraag over plaatsing van monitor speakers in een kast. Ik begrijp dat het een en ander daarover is uitgelegd in de FAQ, maar die doet het niet (meer).
Ik ben aan het kijken naar monitorspeakers. Ze komen in een vakkenkast (open aan de achterkant) met een diepte van 30 cm. To zover heb begrepen dat het niet verstandig is om dan monitors te kopen met een bassreflex aan de achterzijde.
Mijn oog is gevallen op de B&W speakers. Over de CM1 lees ik het volgende op hifi.nl:
Als ik veroordeeld ben tot speakers met een een bassreflex aan de voorkant (Dali speakers bv), zijn er dan andere zaken waarop ik moet letten? Mag de speaker strak erin passen of moet er aan alle zijden ruimte om heen zitten.
Bedankt voor reacties,
Ik ben aan het kijken naar monitorspeakers. Ze komen in een vakkenkast (open aan de achterkant) met een diepte van 30 cm. To zover heb begrepen dat het niet verstandig is om dan monitors te kopen met een bassreflex aan de achterzijde.
Mijn oog is gevallen op de B&W speakers. Over de CM1 lees ik het volgende op hifi.nl:
Ik benieuwd of het bovenstaande wel correct is. Gaat de kwaliteit echt niet verloren door het aanbrengen van een schuimdemper? De bassreflex zit er niet voor niets in toch?De CM1 van Bowers & Wilkins komt het best tot zijn recht wanneer hij vrij in de kamer staat, bij voorkeur op de optionele voet. De sublieme kwaliteit gaat echter bepaald niet verloren als wordt gekozen voor een plek langs de muur of op een boekenplank. De bijbehorende speciale schuimdemper compenseert de ongewenste effecten van deze plaatsing.
Als ik veroordeeld ben tot speakers met een een bassreflex aan de voorkant (Dali speakers bv), zijn er dan andere zaken waarop ik moet letten? Mag de speaker strak erin passen of moet er aan alle zijden ruimte om heen zitten.
Bedankt voor reacties,