Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Netwerkprinter werkt niet. XP en Vista bijten elkaar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oude situatie:
Belkin Pre-N router met WEP en Mac control (Firmware 1.01.03, hardware F5D8230-4, IP adres 192.168.2.40 en DHCP server functie)
2 desktops met XP via UTP(niets geshared)
3 laptops met XP via wifi (niets geshared)
Een Wii via wifi
Philips TV via UTP
CCTV via UTP
2 PDA’s via wifi
Netwerkprinter HP Officejet Pro L7780 via wifi ( productnummer CB039A firmware R0037xxNxeN0).
Het werkte goed, alhoewel ik niet erg happy ben met de zware software van de HP printer.
Ook terugkoppeling met scannen werkte.

Nieuwe situatie:
Idem, echter heb ik er een Vista Home premium Desktop in het netwerk bijgezet.

Probleem:
Na de printer driver op de Vista machine te hebben geïnstalleerd (het ging niet van een leien dakje) en de Vista kon printen, werkten mijn XP printopdrachten niet meer.
De Vista printen doen het prima.

Wat heb ik geprobeerd:
Vanaf de XP machines kan ik de printer wel pingen en ook via de internetbrowser via het IP adres in de HP printer menu komen om settings aan te passen. Dus er is hardwarematig een verbinding.
Een UTP verbinding met het netwerk hielp niets (dus wifi is niet het probleem).
Een deinstallatie en herinstallatie op de XP machine helpt ook niet.
Regelmatig opnieuw opstarten, alle stekkers eruit van printer router en computers.
XP en vista machines kunnen met elkaar communiceren via sharen.

Probleemmeldingen
Als ik een printopdracht geef blijft het in de wachtrij staan. Deleten dus.
Als ik via start/instellingen/printers printer toevoegen doe. Dan netwerkprinter, printer zoeken, dan vind hij geen printer. Er komt dus geen printerlijst. Het invullen van het IP adres of Mac adres of printernaam helpt hierbij ook niet.
In het scherm waar een printernaam getoond zou moeten worden staat onderin “documenten in wachtrij” Ik heb op dat moment geen documenten in de wachtrij. Ik zie alleen de werkgroepnaam.
Via verkenner zie ik wel de andere computers (ook de Vista) die in dezelfde werkgroep zitten.
Geen printer te bekennen.
Als ik via HP document center een scan wil doen krijg ik de melding “De scan kan niet worden uitgevoerd omdat het netwerkapparaat door een ander wordt gebruikt”.
Als ik via HP document center naar netwerkinstellingen ga start hij op met het verkeerde IP adres.
Hij start op met 192.168.2.41, terwijl op dat moment DHCP hem op 2.42 had gezet. Als ik het IP verander in 42 dan zegt internetbrowser dat er een beveiligingscertificaatfout is. Toch doorgaan en ik kom in het HP printermenu van de printer zelf. De instellingen staan allemaal goed (zelf het juiste IP adres 2.42 staat vermeld).

Analyse
Het lijkt alsof de Vista machine de printer geclaimd heeft of een Vista taal laat spreken.

Vraag
Weet iemand de oplossing voor me?

PS: ik hoop dat ik het in de juiste categorie heb geplaatst.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu alle stekkers er weer uitgetrokken.
eerst de router weer aan, en als tweede de printer.
Nu heeft de printer 192.168.2.41 als IP gekregen.
Nu kan ik wel scannen vanaf een XP machine, maar nog steeds niet printen.
:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het (voorlopig) opgelost op een XP machine.
Nieuwe printer toevoegen.
Locale printer (plug en play uit)
Poort gebruiken: Officejet pro L7700 (HPstandard TCP/IP port)
De lijst van printers updaten door windows update aan te klikken. (Dit duurt even)
Kies HP officejet Pro L7700 series BT (wat BT betekent weet ik niet)
Verder installeren en testpagina afdrukken.
Het werkt. ;)
P.s. Weet iemand waar ik deze lijst kan vinden in mijn computer?