Software verkoop in V&A: waarom niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Beste medetweakers,

De regels stellen dat retail software verkoop niet toegestaan is op tweakers, maar OEM software wel. Hierin wordt zelfs iets verder gegaan dan de wet om tweakers een goede reputatie wat betreft V&A te garanderen en de kans op verspreiding van illegale software in te perken.

Nu heb ik hier zelf thuis bijvoorbeeld een gesealde blu-ray film, een geseald aantal PS2 spellen en gesealde ongeactiveerde software. Nu snap ik dat als iemand Windows pakketten voor 20 euro aanbiedt en stelt dat de software volledig legaal is hier vraagtekens bij worden geplaatst en of users de geïnteresseerden dan niet via een achterdeurtje contacteren om te vertellen hoe het echt zit.

Maar als een verkoper toch een goede reputatie heeft op V&A zou hij toch juist wel retail software moete kunnen verkopen op een prettige site als tweakers in plaats van daarvoor hoeven uitwijken naar de volledig advertentie/bedrijven platgelopen sites als marktplaats e.d. :? ? Ik zou juist zeggen dat OEM software, met een plastic hoesje en een licentie sticker - minder snel te vertrouwen is als een gesealde retail versie die NIET geactiveerd is?

Concreet: ik zou het fijn vinden als ik mijn volledig legale software hier kon verkopen en de medetweakers hiermee leuke deals kon geven zonder dat het enigzins tegen de algemene regels van de policy, noch onze wet ingaat. Kan hier geen bewaakte rubriek voor worden gecreërd, of was deze er ooit en is om reden x, y en z toch weer opgeheven?

Bedankt voor jullie reply alvast :) !

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bewaakte rubriek kost controle, wat zorgt voor extra mankracht en uiteindelijk dus extra kosten voor Gtweakers.net. Waarschijnlijk is dat de reden dat ze nooit een bewaakte rubriek kunnen beginnen.

En tja, ik vind het nog steeds opmerkelijk dat software niet gewoon mag worden verhandeld via V&A aangezien 'de Tweaker' toch wel weet hoe hij het product gratis/illegaal kan krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-10 22:55

Zeror

Ik Henk 'm!

Cassius schreef op zondag 04 januari 2009 @ 12:55:
Ik zou juist zeggen dat OEM software, met een plastic hoesje en een licentie sticker - minder snel te vertrouwen is als een gesealde retail versie die NIET geactiveerd is?
Ik denk dat dit nu net het probleem is. Want je weet niet of de CD-ROM/DVD-Rom die je wilt kopen geseald/ongebruikt is, ook al staat dit wel aangegeven. Hetzelfde met bijvoorbeeld spellen. Tegenwoordig zie je vaak dat een productcode van zo'n spel aan een account gekoppeld moet worden om te kunnen spelen. Hierdoor is zo'n spel totaal ongeschikt om als tweedehands te verkopen, omdat de licentie dan al in handen van je verkoper ligt en niet bij jouw als je hem zou kopen.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 12:58:
Een bewaakte rubriek kost controle, wat zorgt voor extra mankracht en uiteindelijk dus extra kosten voor Gtweakers.net. Waarschijnlijk is dat de reden dat ze nooit een bewaakte rubriek kunnen beginnen.

En tja, ik vind het nog steeds opmerkelijk dat software niet gewoon mag worden verhandeld via V&A aangezien 'de Tweaker' toch wel weet hoe hij het product gratis/illegaal kan krijgen :P
Nou precies - juist in de tweakers doelgroep weten wij zelf wel onze weg door de krochten van het download wereldje :) . En ik geloof bijvoorbeeld niet dat het echt uren per dag moet kosten om dit soort projecten te bewaken / op te zetten. En anders draaien we toch een pilot? Misschien mogen alleen verkopers met een positieve status daar spullen verkopen om zo te proberen de integriteit / eerlijkheid wat beter te kunnen garanderen.
Rakkerzero schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:02:
[...]
Ik denk dat dit nu net het probleem is. Want je weet niet of de CD-ROM/DVD-Rom die je wilt kopen geseald/ongebruikt is, ook al staat dit wel aangegeven. Hetzelfde met bijvoorbeeld spellen. Tegenwoordig zie je vaak dat een productcode van zo'n spel aan een account gekoppeld moet worden om te kunnen spelen. Hierdoor is zo'n spel totaal ongeschikt om als tweedehands te verkopen, omdat de licentie dan al in handen van je verkoper ligt en niet bij jouw als je hem zou kopen.
Maar dat is toch precies hetzelfde zo met hardware? "De koeling werkt nog uitstekend" - "De processor overclocked tot 4GHz". Alles kan daar worden neergezet; maar zodra het product arriveert en de koeler niet draait en de processor een 2GHz model is ... blijft men opgelicht. Dit kan altijd, bij ieder artikel. Ik denk dat het naïef is te denken dat dit alleen met software zou gebeuren.

[ Voor 34% gewijzigd door Cassius op 04-01-2009 13:04 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassius schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:02:
Misschien mogen alleen verkopers met een positieve status daar spullen verkopen om zo te proberen de integriteit / eerlijkheid wat beter te kunnen garanderen.
En een maximum aan het aantal producten dat je per periode mag verkopen, om te voorkomen dat er echt handelaren/bedrijven actief worden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:50

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Rakkerzero schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:02:
[...]

Ik denk dat dit nu net het probleem is. Want je weet niet of de CD-ROM/DVD-Rom die je wilt kopen geseald/ongebruikt is, ook al staat dit wel aangegeven.
Ja en van hardware weet je ook niet 100% zeker of iets perfect werkt als je het op laat sturen, ook al staat het aangegeven. Toch is er blijkbaar genoeg vertrouwen onderling om een groot deel van de spullen op te laten sturen, in plaats van dat iedereen langs gaat en ter plekke alles tot in den treuren test.

Waarom zou je bij software opeens niet meer kunnen vertrouwen op de verkoper, zeker als het een verkoper met goede reviews betreft?

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:03:
[...]
En een maximum aan het aantal producten dat je per periode mag verkopen, om te voorkomen dat er echt handelaren/bedrijven actief worden? :)
Klinkt prima :) . Ik heb het voor mij persoonlijk ook echt over 3 of 4 producten o.i.d. en juist die handelaren en bedrijven zijn echt verschrikkelijk op sites als marktplaats / speurders / etc. Daar kan een mens toch niet netjes zijn spullen aanbieden; laat staan dat daar soms mensen rondlopen die ik echt niet zou uitnodigen voor een kop koffie op zijn minst gezegd :X .
My thoughts exactly. Ook mogen er wel games / software verkocht worden bij console / hardware. Is het niet vreemd dat dit dan wel gekoppeld toegestaan is en hier dezelfde "twijfels" over zouden kunnen gelden. Iedereen kan wat schrijven in die advertentie natuurlijk.

[ Voor 67% gewijzigd door Cassius op 04-01-2009 13:30 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Search eens in /Pricewatch, daar zul je zien dat deze vraag meermaals is beantwoord.

Dit topic gaat dan ook dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.