Draagbare speakers voor op reis

Pagina: 1
Acties:

• jebuske
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-04-2023
Ik wil om te beginnen mijn excuses aanbieden aan de mods voor mijn vorige post die blijkbaar niet mocht.

Aangezien ik bijgevolg de saitek a200 niet goedkoop ga kunnen aankopen, heb ik besloten wat verder te zoeken naar een (relatief) goed speakersysteem voor op reis.
Aangezien de saitek mij rond de honderd euro gaat kosten, heb ik mijn budget rond deze prijs vastgelegd. Wat zijn volgens jullie de systemen die het beste geluid geven voor deze prijs?
Er zijn twee voorwaardes waar hij aan moet voldoen:
- Compatibel zijn met alle mp3 spelers, niet enkel met een Ipod want ik beschik over een Cowon D2
- Compact zijn zodat hij in mijn tas past

Alvast bedankt voor de hulp

edit: ik hoop dat het hier op de juiste plaats gepost is maar dit leek mij eerder een vraag voor hier dan voor in het portable media devices forum :-)

[ Voor 10% gewijzigd door jebuske op 04-01-2009 12:45 ]

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 09:32

samo

yo/wassup

Heb je niet veel meer aan goede oordoppen? Dan irriteer je niet je omgeving met jouw muziek en is compacter.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• jebuske
Ik ben reeds in het bezit van goede oordoppen maar nu was ik op zoek naar een speakersysteem zodat we wat muziek kunnen spelen voor de hele kamer ;)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

samo schreef op zondag 04 januari 2009 @ 12:45:
Heb je niet veel meer aan goede oordoppen? Dan irriteer je niet je omgeving met jouw muziek en is compacter.
Laten we de discussie niet direct in een 'overlast' discussie omvormen. Ik heb die saitek ook, omdat je soms in een park of op een bootje een beetje muziek wilt hebben. Niet iedereen zet zo'n apparaat gelijk in de trein hard aan :).

Anyway. Dit is een lastige. Ik heb lang gezocht en was blij dat ik uberhaupt die saitek kon vinden. Maar Sony en co maken ook draagbare speakers op batterijen. Die zou je ook kunnen proberen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• jaapgvk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-06-2024

jaapgvk

dus...

Ik heb hem zelf nog nooit gehoord, maar dit schijnt wel een goed ding te zijn:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.15477

Op zich...

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 10:34

JT

VETAK y0

Ik zie batterijen niet bij de eisen staan...dus dan opper ik de Creative Gigaworks T20 :) Klinkt beter dan welke x.1 set voor de pc dan ook en er komt zelfs iets van bas uit :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• hpt870
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-02 15:21
Als het om maximale draagbaarheid moet gaan kan ik de x-mini speaker aanraden (x-mini.nl geloof ik). Er komt geen hifi geluid uit, maar de kwaliteit/formaat ratio is naar mijn idee uitstekend. Ik heb hem zelf afgelopen zomer gebruikt icm met mijn ipod al reizende door Griekenland en was zeer tevreden. Ik heb heb hem in 2 weken tijd ook niet op hoeven laden, ook al kan dat wel via het stopcontact als je een usb-stekker converter hebt.

Het is ver onder je budget en waarschijnlijk kun je met jou budget wel beter spul vinden, maar ik wilde je er toch even op wijzen ivm het formaat.

• jebuske
JT schreef op zondag 04 januari 2009 @ 14:54:
Ik zie batterijen niet bij de eisen staan...dus dan opper ik de Creative Gigaworks T20 :) Klinkt beter dan welke x.1 set voor de pc dan ook en er komt zelfs iets van bas uit :P
Batterijen zijn inderdaad niet vereist. Kunnen deze boxen in met een adapter in het stopcontact gestoken worden of hoe werken ze, want ze zouden toch een iets of wat deftig volume moeten kunnen halen?

• JT

JT

VETAK y0

jebuske schreef op zondag 04 januari 2009 @ 18:35:
[...]

Batterijen zijn inderdaad niet vereist. Kunnen deze boxen in met een adapter in het stopcontact gestoken worden of hoe werken ze, want ze zouden toch een iets of wat deftig volume moeten kunnen halen?
Ja, met een adapter idd. En ze gaan harder dan die portable oplossingen op batterijen. Het volume van een duurdere 2.1 set zullen ze niet halen. Daarentegen klinken ze wel veel beter. Ze hebben ook nog wat bas, itt veel 2.0 rivalen. Ik vind het voor het geld echt leuke speakertjes. En op Marktplaats staan ze voor 47e met bon, nieuw.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05:38

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

jebuske schreef op zondag 04 januari 2009 @ 12:43:
Ik wil om te beginnen mijn excuses aanbieden aan de mods voor mijn vorige post die blijkbaar niet mocht.
Maaaar.. op deze "wat moet ik kopen" manier is deze post ook niet volgens de policy. We gaan er van uit dat je "tweaker" genoeg bent om zelf onderzoek te doen.

Als je nou eens zelf een paar modellen zoekt, daar een lijstje van maakt, specs, prijzen, reviews, plaatje enzo.. En dán met een paar gerichte vragen komt.. dan komt dat een stuk minder gemakzuchtig over dan op deze manier.

Wise enough to play the fool

• jebuske
Ja maar het probleem is dat ik absoluut geen idee heb wat de mogelijkheden zijn. Zo wist ik bijvoorbeeld al niet dat ik ook gewoon twee speakers kan kopen en ik dus niet persee iets docking station achtig nodig heb.

Maar ok bij deze dan :-)
Ik twijfel nu nog tussen:

- saitek a 200: True digital 2.1 stereo delivered through two 3W tweeters and 3W sub-woofer (RMS)
- voordeel hiervan lijkt me dat hij heel compact
- nadeel: nog niet direct gevonden
- 100€
- een review: http://www.zdnet.nl/reviews.cfm?id=52243

- JBL On Tour XT:
- http://www.jbl.com/home/p...TXTBLK/230&CheckProduct=Y voor alle specs
- 120€
- Voordeel: Volgens een review op MP3shop goed geluid
- Nadeel: geen idee wegens ontbreken goede reviews en nog nergens kunnen gaan luisteren
- geen noemenswaardige reviews

- Creative Gigaworks T20:
- Voordeel: Goed geluid volgens meerdere reviews
- Nadeel is dat het echte speakers zijn en dus minder compact.
- 68€
- review + specs: http://www.bit-tech.net/h..._gigaworks_t20_speakers/1

Verder laat ik andere aanbevelingen ook nog open :-)

[ Voor 27% gewijzigd door jebuske op 06-01-2009 09:40 . Reden: wat overzichtelijker gemaakt ]

• JT

JT

VETAK y0

Zoals ik al zei, de T20 staan op Marktplaats bij een winkel, nieuw met bon voor 47e...

Ecodan warmtepomp

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

JvS

Ik heb hem zelf ook

Die saitek en die T20 kan je niet vergelijken hoor. Saitek klinkt zegmaar erg slecht, maar kan op batterijen. Die Creatives klinken echt mijlen en mijlen veel beter. Als je ze compact genoeg vindt, zou ik daarvoor gaan. (ik bezit die saitek en ken de T20's :)).

Ik dacht dat het om gebruik in een park of in een bootje ofzo ging.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1