[ATI] HD2900PRO artifacts - oorzaak?

Pagina: 1
Acties:

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Ongeveer een jaar geleden heb ik een Sapphire HD2900PRO aangeschaft. De kaart werkte altijd prima en werd maximaal 80C.

Gister ging ik gamen met een 17" TFT-scherm en een HD beamer. Dit was de eerste keer dat beide uitgangen van de graka gebruikt werden. Na een half uurtje kwamen er allemaal blokjes in het beeld. Dit verergerde naar strepen en uiteindelijk een BSOD. Het is nu zelfs zo erg dat in de bios al artifacts zijn.

Dit duidt op kapot geheugen van de videokaart. De kaart geeft in een ander systeem hetzelfde probleem.

Nu is mijn vraag... hoe is dit mogelijk? Het heeft altijd goed gewerkt en sinds de beamer erbij werd genomen kwamen er artifacts. Wordt de GPU en het geheugen extra belast bij het aansluiten van een tweede monitor/beamer?

Ik heb nog wel garantie op de videokaart en hij gaat zeker op RMA, maar ik vind het zo vreemd geval.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:57
1 poort ingebruik houd in dat hij maar 1 beeld hoeft te berekenen. 2 poorten zijn 2 apparte of eenzelfde beelden moet maken. Dus meer werk en waarschijnlijk dus ook hoger dan die 80 graden geweest.

Heb zelf in deze pc een Ati 3850 512MB en ik merk als ik maar 1DVI poort gebruik dat deze koeler is dan als ik dual screen gebruik met 2 DVI...

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Is dit ook het geval wanneer de videokaart aan beide uitgangen hetzelfde beeld geeft? Dus niet de optie "bureaublad uitbreiden", maar "clonen". Dit is namelijk wat ik gebruikte.

• djkorpo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-05 01:19
Ik denk eerlijk gezegt dat als je cloned dat dit geen extra power zal gebruiken en dat het bij extenden ook wel meevalt. Als je hem vga aansluiten is het enige wat dubbel werkt de ramdac. Die verzorgt de conversie van digitaal naar analoog.