Samsung T166 Printplaatwissel

Pagina: 1
Acties:

• Neodymium
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online

Neodymium

De Baron van 't Westen

Topicstarter
Heya Mede-tweakers,

Ik heb na veel zoeken eindelijk een mede-tweaker gevonden die bereid is zijn printplaat te verkopen, om daarmee mijn kapotte te vervangen. Nu moet het zo zijn om de gegevens van mijn schijf te kunnen redden dat de printplaten identiek moeten zijn. Ik heb gevraagd wat er bij hem op zijn plaat stond, dat was het volgende;

BF41-00133A
Trident 11-RE
rev. 06.

Bij mij staat dit ook op de printplaat. Kan ik nu veilig beiden swappen? Of moet ik nog met wat meer rekening houden??

N00dlesoup alleen op afhalen (4,29EUR)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als je een identieke print hebt moet het lukken. Het kan zijn dat je een andere firmware hebt, maar dat wil niet direct zeggen dat het niet werkt. Dus probeer het gewoon als je data niet onvervangbaar is (is je data wel onvervangbaar dan zou ik er zelf niet mee gaan klooien maar het ding netjes naar een datarecoverybedrijf brengen).

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 22:27

Sa1

ik heb dit een keer gedaan met een 300GB maxtor schijf, was voor iemand waar heel veel foto's op stonden die onvervangbaar waren, datarecover bedrijf vroeg 2600 euro voor het recoveren.
Toevallig had ik dezelfde schijf met zelfde model nummer. Printplaat over en 't werkt perfect. Het was heel duidelijk dat de printplaat stuk was op de oude schijf.

Maar wat Terw_Dan hierboven zegt, ik geef hem wel gelijk, misschien is de offerte bij jou goedkoper, tis altijd veiliger namelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Sa1 op 04-01-2009 11:38 ]

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Hoe weet je eigenlijk of de printplaat kapot is of de schijf zelf als er geen zichtbare schade aan de onderdelen op de printplaat zit? Ik bedoel als de schijf tikt kan je zeggen dat het aan het interne loopwerk ligt; maar kan net zo goed aan de spanningen liggen die het loopwerk krijgt van de aansturing. Hoe sluit je dat uit :) ?

De meeste mensen deugen!

• JoyriderZZ
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 12:02
Kan je me vertellen waar je die printplaat gevonden hebt, ik ben namelijk op zoek naar precies dezelfde. Bij mij is er in ieder geval een klein chippie doorgebrand nadat ik de verkeerde adapter op mijn externe schijf-behuizing had gehangen.

Ik kan uiteraard ook gewoon een nieuwe schijf kopen en die gelijk weer 'slopen' maar een losse printplaat heeft mijn voorkeur.

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Misschien heb je hier wat aan. :)
Maar daar kun je bijna een nieuwe schijf voor kopen.

[ Voor 16% gewijzigd door blobber op 05-01-2009 19:57 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• JoyriderZZ
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 12:02
Ik heb zelf ook nog wat rondgekeken voor een print-swap. Maar wat ik gelezen heb ik dat niet alleen de pcb hetzelfde moet zijn bij Samsung HDD's, maar ook de gebruikte firmware...

Luukland, kan je mij vertellen of het bij jou gelukt is?

[ Voor 14% gewijzigd door JoyriderZZ op 06-01-2009 15:10 ]

Pagina: 1