Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:28

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
Hallo,
tot voor kort fotografeerde ik nog met eeen 'ouderwetse' T90. Deze heb ik onlangs verruild voor een digitale Nikon D65. Kan ik nu mijn trouwe METZ weggooien? iemand ervaring met een staafflitser icm een Dslr?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ligt eraan. Als 't om een 45 CT-1 gaat, let er dan op dat 't serienummer boven de 534000 ligt: de oudere exemplaren zetten zo'n 200+ V op het flitscontact van je camera, en de meeste moderne (digitale) camera's kunnen daar niet tegen. Nieuwere 45 CT-1's en 45 CT-4's kunnen geen kwaad.

Je hebt overigens waarschijnlijk wel een blokje nodig om het kabeltje van de CT-1 aan te sluiten op de 'hot shoe' van de camera, en in het geval van een oudere CT-1 zijn die blokjes er ook in versies die die 200+ V terugbrengen naar een paar Volt.
Met zowel een CT-1 als een CT-4 kun je overigens geen gebruik maken van de iTTL flitslichtmeting van je camera, maar stel je camera en flitser handmatig in of gebruik je de flitsautomaat van de flitser op de manier zoals je ook al bij je analoge camera gewend was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-_bram_-_
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-09 09:54
Een Nikon D65 bestaat niet, waarschijnlijk bedoel je de D60 (of de D70)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 10:28

boner

misantropisch altruïst

Topicstarter
_-_bram_-_ schreef op zondag 04 januari 2009 @ 09:30:
Een Nikon D65 bestaat niet, waarschijnlijk bedoel je de D60 (of de D70)?
idd t'is een d60 en de flitser is een 45CT-4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kortom het zou moeten werken.

iTTL werkt waarschijnlijk niet, maar zoals Wolfensteijn in "Mijn nieuwe apparatuur [deel 4]" vermeld werkt het op zich ook wel.

Google is volgens Wolf je vriend als je het moet doen zonder gebruiksaanwijzing. Maar dat wist je natuurlijk ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 08:23
Altijd leuk om te zien dat eigen posts als referentie materiaal gebruikt worden :)

Even snel een linkje waar wat ik wat nuttige informatie heb kunnen vinden: http://shutterworks.org/zeug/index_en.php

Verder is het inderdaad een kwestie van veel googlen, er is behoorlijk wat informatie te vinden op internet over deze oudere Metz flitsers.
Pagina: 1