Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb een probleempje. Ik heb een packard bell iXtreme S9500 waar ik laatst Vista op heb gezet. Nu zat er maar 1GB RAM geheugen in dus ik heb er net (geprobeerd) 4GB (2x2) in te zetten. Als ik ze als twins erin zette startte windows niet op.. Dus ik heb er nu maar 1 in staan maar wil graag wel de 2e werkend krijgen.

Nu zat ik te denken dat het mss aan de BIOS versie ligt en dat die geupgrade moet worden. Nu staat er op de site van packard bell wel een BIOS upgrade maar die lijkt al aardig verlopen te zijn en voor XP staat er. Het mobo dat erin zit is de GA-8I945PM-RH. Heeft iemand enig idee of ik ergens een goeie upgrade vandaan kan halen? Of dat dit probleem een andere oorzaak heeft en wat de oplossing is van dat probleem?

Alvast bedankt!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het bordje dat je daar hebt is een Packard Bell OEM bord. Je kunt kijken of dit bord ooit als retail is uitgebracht en daar de bios van gebruiken. Maar dan moet je wel een exact identiek bord hebben wil je dat doen.

Welke problemen geeft Windows eigenlijk als je er 4GB induwt?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 04 januari 2009 @ 01:19:
Het bordje dat je daar hebt is een Packard Bell OEM bord. Je kunt kijken of dit bord ooit als retail is uitgebracht en daar de bios van gebruiken. Maar dan moet je wel een exact identiek bord hebben wil je dat doen.

Welke problemen geeft Windows eigenlijk als je er 4GB induwt?
Windows start helemaal niet op.. Ik zie het Biosscherm en dan wordt het zwart en begint ie opnieuw. Ik heb gezocht of het bord los is verkocht maar kon het nergens vinden alleen een bord wat er verdacht veel op leek maar niet helemaal hetzelfde is: GA-8I945PMF.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Doet een ander OS het wel (live linux oid).
Als het bordje niet helemaal hetzelfde is zou ik het niet wagen die bios te flashen, de kans dat dat fout gaat is veel te groot.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op zondag 04 januari 2009 @ 13:18:
Doet een ander OS het wel (live linux oid).
Als het bordje niet helemaal hetzelfde is zou ik het niet wagen die bios te flashen, de kans dat dat fout gaat is veel te groot.
Heb ik niet gecheckt, kan ik dat gemakkelijk checken? Zo ja, hoe? Ik heb nu wel allebei mn 2GB geheugenchips erin zitten maar niet als twins. Mn comp geeft nu als specs 3,25GB RAM geheugen? :/

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-05 19:24
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:20:
[...]

Heb ik niet gecheckt, kan ik dat gemakkelijk checken? Zo ja, hoe? Ik heb nu wel allebei mn 2GB geheugenchips erin zitten maar niet als twins. Mn comp geeft nu als specs 3,25GB RAM geheugen? :/
Dat komt omdat je 32bit OS draait, die heeft als max 3,25GB RAM. Dus die overige 0,75GB zal je alleen kunnen gebruiken waarneer je een 64bit OS aanschaft.

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:20:
[...]

Dan werkt het zo dus wel goed. Dat windows 3.25GB ziet en gebruikt ipv van 4GB komt doordat je een 32 bits besturingsysteem gebruikt. Om echt van de 4GB gebruik te kunnen maken zul je een 64 bits besturingsysteem moeten installeren.

Zie ook: Abbadon in "RAM FAQ"

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 04-01-2009 15:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik222 schreef op zondag 04 januari 2009 @ 15:24:
[...]

Dan werkt het zo dus wel goed. Dat windows 3.25GB ziet en gebruikt ipv van 4GB komt doordat je een 32 bits besturingsysteem gebruikt. Om echt van de 4GB gebruik te kunnen maken zul je een 64 bits besturingsysteem moeten installeren.

Zie ook: Abbadon in "RAM FAQ"
Sorry jongens dat kan het probleem niet zijn... Ik gebruik de 64-bit versie van Vista..

• Joran
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:10

Joran

<3 natalee

Hey, ik heb geen complete oplossing voor je probleem, wel een link naar de site met bios-updates:

http://www.gigabyte-usa.c...Model.aspx?ProductID=2172

Zoals je ziet is versie "f4" de nieuwste.
Succes!

Send me your gameboys

• Wouter.S
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-01 09:15

Wouter.S

e^(i*pi ) +1 = 0

Dit topic past perfect bij de vraag die ik eigenlijk heb dus daarom post ik hem hier.

GA-8I945PM-RH is dus een OEM moederbord van Packard Bell. Hierin is heb bios gelocked en is het onmogelijk de FSB/voltages te veranderen. Aangezien ik een binnenkort ati 4870 binnenkrijg zou ik graag de cpu een tandje harder laten draaien. De processor is een e6600 en zou dus makkelijk 2.8Ghz of iets dergelijks kunnen halen lijkt mij. Er komt ook een nieuwe cpu koeler en de voeding is al een tijd geleden geupgrade naar antec Earthwatt 500.
Er werd hier verwezen naar:
[url]http://www.gigabyte-usa.c...Model.aspx?ProductID=2172[/url]

Hier is een bios te downloaden van de GA-8I945GMH-RH, de moederborden lijken vrij goed op elkaar maar er zijn toch ook verschillen. Het lijkt mij gevaarlijk om gewoon het nieuwste bios van bovenstaande site te flashen, of wijken die moederborden zo weinig af van elkaar dat ze met hetzelfde bios kunnen draaien ?

Of is het gewoon onmogelijk om een unlocked bios te vinden voor een OEM moederbord, wat vrij irritant zou zijn... :|

Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius -- and a lot of courage -- to move in the opposite direction.

Pagina: 1