Beste tweakers, ondanks dat ik pas net geregistreerd heb, ben ik een regelmatige bezoeker van het forum. Ik post nu voor het eerst omdat ik een bizar probleem heb. Wat is het geval. Voor een kennis heb ik van overtollige onderdelen een pc samengesteld. Omdat zij niet veel kennis van de pc hebben, heb ik Windows XP inclusief Servicepacks voor ze geïnstalleerd. Dit heb ik thuis gedaan en meteen de internetverbinding gecheckt. Alles werkt.
Hierna de pc losgekoppeld, naar de kennissen gereden en de boel aangesloten. Hier krijg ik echter de melding "beperkte verbinding". Van alles geprobeerd en het ding van ellende weer mee naar huis genomen. Thuis kabel erin gepropt en natuurlijk werkt het hier wel!
Wat heb ik bij hun ter plaatse geprobeerd:
In de netwerkverbinding kan ik zien dat er geen subnet of gateway wordt opgehaald. Het zal vast iets simpels zijn, maar ben even uitverzonnen.
Voor de goede orde, thuis heb ik ADSL van online en bij de kennissen Ziggo. Ik hoop dat iemand het licht ziet en dat vooral met mij wilt delen.
Hierna de pc losgekoppeld, naar de kennissen gereden en de boel aangesloten. Hier krijg ik echter de melding "beperkte verbinding". Van alles geprobeerd en het ding van ellende weer mee naar huis genomen. Thuis kabel erin gepropt en natuurlijk werkt het hier wel!
- Gecheckt met hun oude pc of er uberhaupt internet verbinding is en dat werkte perfect.
- Verbinding geprobeerd te herstellen zowel vanuit dos met ipconfig als vanuit XP
- Protocollen toegevoegd (microsoft tcp/ip v6)
- Handmatig ip, subnetmasker en gateway toegewezen.
- En een oneindig aantal keer hard gereset.
In de netwerkverbinding kan ik zien dat er geen subnet of gateway wordt opgehaald. Het zal vast iets simpels zijn, maar ben even uitverzonnen.
Voor de goede orde, thuis heb ik ADSL van online en bij de kennissen Ziggo. Ik hoop dat iemand het licht ziet en dat vooral met mij wilt delen.