Toon posts:

Beperkte verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers, ondanks dat ik pas net geregistreerd heb, ben ik een regelmatige bezoeker van het forum. Ik post nu voor het eerst omdat ik een bizar probleem heb. Wat is het geval. Voor een kennis heb ik van overtollige onderdelen een pc samengesteld. Omdat zij niet veel kennis van de pc hebben, heb ik Windows XP inclusief Servicepacks voor ze geïnstalleerd. Dit heb ik thuis gedaan en meteen de internetverbinding gecheckt. Alles werkt.
Hierna de pc losgekoppeld, naar de kennissen gereden en de boel aangesloten. Hier krijg ik echter de melding "beperkte verbinding". Van alles geprobeerd en het ding van ellende weer mee naar huis genomen. Thuis kabel erin gepropt en natuurlijk werkt het hier wel! :( 7(8)7 Wat heb ik bij hun ter plaatse geprobeerd:
  1. Gecheckt met hun oude pc of er uberhaupt internet verbinding is en dat werkte perfect.
  2. Verbinding geprobeerd te herstellen zowel vanuit dos met ipconfig als vanuit XP
  3. Protocollen toegevoegd (microsoft tcp/ip v6)
  4. Handmatig ip, subnetmasker en gateway toegewezen.
  5. En een oneindig aantal keer hard gereset.
Bij de poging onder no.4 had ik wel verbinding, maar kon niet internetten. In Explorer wizard probleemoplossing gedraaid en kreeg toen de melding dat de winsock intellingen niet juist waren en of ik deze wilde installeren. Hiervoor moet ik resetten, maar na reset; geen verbinding en zei de wizard nog steeds hetzelfde.

In de netwerkverbinding kan ik zien dat er geen subnet of gateway wordt opgehaald. Het zal vast iets simpels zijn, maar ben even uitverzonnen.

Voor de goede orde, thuis heb ik ADSL van online en bij de kennissen Ziggo. Ik hoop dat iemand het licht ziet en dat vooral met mij wilt delen.

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:11

allure

Titaan fase 2/3

Zit er een router tussen of zit je rechtstreeks aan de kabelmodem?

Verwijderd

Topicstarter
Rechtstreeks, hangt verder niets aan. Geen netwerk.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

verkeerde kabel ?

verkeerd geknepen ? (aderparen)
cross ipv straight ? (bij ontbrekende auto mdi)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
De kabel waarmee ik hun pc op verbinding heb gecheckt (die werkte) ook in de nieuwe pc gestoken. Ik ga ervan uit dat het dan werkt.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 02:30

M2M

medicijnman

als je bij ziggo rechtsstreeks aan het kabelmodem hangt dan moet je de handleiding van ziggo volgen. Je moet dan namelijk een computernaam opgeven, voor authenticatie bij ziggo. Bij jouw ADSL provider zal dat waarschijnlijk anders werken.

Verder: start --> run --> cmd --> IPconfig /all (inclusief spatie) voor informatie over je netwerkmeuk

edit: computernaam in de trand van CC-########-A (waarbij de hekjes staan voor getallen)

[ Voor 16% gewijzigd door M2M op 03-01-2009 22:58 ]

-_-

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-03 18:17

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Heb je handmatig het IP adres laten vernieuwen? (+registreren bij ziggo)
Eventueel netwerkkaartje ff overzetten van oude naar nieuwe pc.

Ziggo heeft btw een dynamisch IP... een vast ip adres zal (indien het werkt) maar tijdelijk werken.

[ Voor 5% gewijzigd door Michael Knight op 03-01-2009 22:57 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:44
Ik heb geen ervaring met Ziggo (bestaat hier niet, alleen UPC) maar kan het zijn dat je eerst je MAC adres moet registreren bij je provider. Als ik hier een nieuwe PC meteen op het modem knoop krijg ik hetzelfde probleem. Achter m'n router, waarin het goede MAC adres gekloond is, heb ik geen probleem.

Verwijderd

Ik gok dat het modem/router het MAC adres van de oude computer verwacht, verwissel eens de NIC en probeer nog eens, lukt het niet, kijk even in de router/modem.

Verwijderd

Topicstarter
Die computernaam moet dan dus bij Ziggo dus bekend zijn om de authenticatie uit te kunnen voeren, want de nieuwe pc heeft wel een computernaam. Zou het dan zo eenvoudig zijn dat als ik de nieuwe pc dezelfde naam geef als de oude, dan de hierboven beschreven stappen doorloop, ik dan verbinding heb?!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:09
Ik denk dat je sowieso je netwerkinstellingen op DHCP moet zetten.

Zie hier de handleiding van Ziggo: http://blob.ziggo.nl/dyna...Ziggo_Module3_A4_v1.0.pdf ;)

• allure

allure

Titaan fase 2/3

probeer de kabelmodem ook eens een seconde of 30 van de stroom af te halen en dan kijken of je dan wel verbinding krijgt

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:45

Onbekend

...

Je moet de TCP/IP-settings op automatisch zetten.
En daarna moet je de stroom van de modem er voor 15 seconden af halen.
Nadat je dit gedaan hebt, zal de modem opstarten en zou je pc nu verbinding moeten hebben.
De modem onthoud namelijk het eerst gevonden MAC-adres en waarschijnlijk heeft hij nog een vorig adres onthouden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
@ jeronimo
Dat van UPC ken ik inderdaad, in het verleden ook meegemaakt. Ik weet alleen niet hoe het bij Ziggo werkt en zoals gezegd; die kennissen weten nog minder :)

Ik moet dus de oude Mac klonen en idealiter ook dezelfde computernaam invoeren op de nieuwe pc.... Hmmmm.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 02:30

M2M

medicijnman

Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:00:
Die computernaam moet dan dus bij Ziggo dus bekend zijn om de authenticatie uit te kunnen voeren, want de nieuwe pc heeft wel een computernaam. Zou het dan zo eenvoudig zijn dat als ik de nieuwe pc dezelfde naam geef als de oude, dan de hierboven beschreven stappen doorloop, ik dan verbinding heb?!
het idee is dat je de computernaam verandert in CC-######-A (opgegeven door ziggo in het contract / overeenkomst). Dan zal je internet waarschijnlijk al werken, krijg je een IP adres toegewezen inclusief subnet mask en gateway.

ps. dit is als het goed is de naam van de oude computer. En die "inlognaam" is voor zover ik weet niet te veranderen bij ziggo.

[ Voor 9% gewijzigd door M2M op 03-01-2009 23:05 ]

-_-

• allure

allure

Titaan fase 2/3

je hoeft niet percee het oude macadres te klonen hoor

Verwijderd

Topicstarter
De shit is natuurlijk dat ik het nu niet kan uitproberen...Ik zal de bovenstaande suggesties later bij hun uitproberen. Ik ga hier maar een lijstje van maken en dat dan stap voor stap proberen. Nog meer ideeën? Ze wonen niet om de hoek.... Dus hoe langer het lijstje, hoe meer kans dat ik het werkend krijg. Bedankt voor de snelle respons btw. _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 23:08 ]

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bij Ziggo is het wel altijd aan te raden modem uit/aan te zetten als je nwe. pc of router aansluit.
Wat bij XS4ALL vaak ook nodig is, is het IP-adres vrijgeven (leaseduur is 2 uur).

Mogelijk dat in dit Ziggo-geval die procedure ook werkt:
-Op pc die op het modem zit aangesloten het IP-adres vrijgeven middels start>uitvoeren>cmd>ipconfig /release
-aansluitend oude pc uitzetten/loskoppelen, modem uitzetten en nwe. pc erop aansluiten
-dan weer modem aan, minuutje wachten en vervolgens nwe. pc aan

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03 12:49
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:55:
De kabel waarmee ik hun pc op verbinding heb gecheckt (die werkte) ook in de nieuwe pc gestoken. Ik ga ervan uit dat het dan werkt.
Is normaal gesproken een niet geheel onterechte aanname, maar het kan voorkomen. Bijvoorbeeld doordat een contactje in de connector bij de oude PC net wel, en bij de nieuwe PC net niet contact wil maken, of (lastiger) dat de NIC simpelweg niet wel samenwerken met de switch.

De genoemde problemen met het vrijgeven van een adres bij de provider is, afhankelijk van de driver van de netwerkkaart, te testen, door het MAC adres van de oude netwerkkaart te configureren op de nieuwe.

[ Voor 16% gewijzigd door ijdod op 04-01-2009 01:53 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:45

Onbekend

...

Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 23:05:
De shit is natuurlijk dat ik het nu niet kan uitproberen...Ik zal de bovenstaande suggesties later bij hun uitproberen. Ik ga hier maar een lijstje van maken en dat dan stap voor stap proberen. Nog meer ideeën? Ze wonen niet om de hoek.... Dus hoe langer het lijstje, hoe meer kans dat ik het werkend krijg. Bedankt voor de snelle respons btw. _/-\o_
Als ze niet om de hoek wonen, is het misschien aan te raden om een laptop of tweede computer mee te nemen. Als er softwarematig iets fout zit, of er is hardware defect, kan je de verbinding i.i.g. testen met de laptop. Je kan dan een aantal dingen uitsluiten.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat is een idee wat me inmiddels ook is binnengeschoten.... Anyway, ik ga het van de week weer eens proberen. Keep y'all posted.... Mijn dank tot zover!
Pagina: 1