POST-piepjes, geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:56
- Troubleshooter al doorgenomen! -

Na bijna 2 jaar geen (erge) problemen gehad te hebben met dit systeem, krijg ik nu voor het eerst een probleem (qua opstarten) waar ik geen raad mee weet. Opeens (jaja) wil de computer niet meer starten :'( Als ik hem aandoe krijg ik vrijwel direct een lange piep (ongeveer 1,5 seconde) te horen, dan 3 seconden stilte, lange piep, 3 seconden stilte, lange piep, etcetera totdat je hem weer uitzet. Volgens de tabel moet het het RAM zijn, maar dat heb ik er al uitgehaald en elk reepje in elk bankje getest (geen positief resultaat).

Ik heb wel vaker een probleempje, maar dit was altijd dat de videokaart er niet goed inzat, maar die heb ik er al 3x opnieuw ingedaan (en goed) maar ook geen positief resultaat....

Nou is dus de vraag; moederbord gaar? Voeding niet ok (deed het altijd trouwens)? Of toch....?

Het is trouwens geen echt Asus bord maar de Fujitsu-Siemens versie, dus misschien iets andere BIOS....

[ Voor 5% gewijzigd door maarud op 03-01-2009 22:07 ]

• TheMe
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-11-2025
Heb je een boekje bij / van je moederbord? Daarin staat vaak wel een uitleg van de piepjes.
Heb je de kast verplaatst? Kijk eens of het geheugen nog goed in de sloten zit.

Slecht gelezen. Met Excuus

[ Voor 12% gewijzigd door TheMe op 03-01-2009 22:43 ]

There is no place like 127.0.0.1

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17-05 22:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

afhankelijk van wat voor BIOS je hebt (AMI/Award/Phoenix) is dit heel simpel te Googlen :Y

• maarud
Thrackan schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:23:
afhankelijk van wat voor BIOS je hebt (AMI/Award/Phoenix) is dit heel simpel te Googlen :Y
dat klopt, daarom heb ik dat ook gedaan:

Volgens de tabel moet het het RAM zijn, maar dat heb ik er al uitgehaald en elk reepje in elk bankje getest (geen positief resultaat).
TheMe schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:19:
Heb je een boekje bij / van je moederbord? Daarin staat vaak wel een uitleg van de piepjes.
Heb je de kast verplaatst? Kijk eens of het geheugen nog goed in de sloten zit.

edit: typo
geen boekje erbij, tis een fujitsu-siemens pc, maar ik zal even kijken op de support cd-roms. Geheugen al gechecked, zie bovenstaande zin :)

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-05 19:17

Caveman

whahoehaha

laat maar, TS heeft het al recht gezet :)

De enige manier om te kijken of je mobo de geest heeft gegeven (toch wel raar want hij blijft de piepjes geven) is om alle onderdelen te testen in een andere pc, iig het geheugen en Graka.

[ Voor 128% gewijzigd door Caveman op 03-01-2009 22:31 ]

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• maarud
Caveman schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:27:
De enige manier om te kijken of je mobo de geest heeft gegeven (toch wel raar want hij blijft de piepjes geven) is om alle onderdelen te testen in een andere pc, iig het geheugen en Graka.
Maar ik snap het niet, ik heb gisteravond gewoon de pc uitgezet, niks gedaan, niet eens aangeraakt, en ik druk de pc aan zodra ik thuiskom vandaag en huppekee hij begint te piepen...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

maarud schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:07:
- Troubleshooter al doorgenomen! -
Als je de troubleshooter had doorgenomen dan had je geweten of de voeding wel of niet goed was (er staat immers in wat je kunt doen om te testen).
Neem de troubleshooter dus eens goed door en post hier de resultaten ervan zodat we je op basis daarvan verder kunnen helpen.

• maarud
Terw_Dan schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:46:
[...]

Als je de troubleshooter had doorgenomen dan had je geweten of de voeding wel of niet goed was (er staat immers in wat je kunt doen om te testen).
Neem de troubleshooter dus eens goed door en post hier de resultaten ervan zodat we je op basis daarvan verder kunnen helpen.
dat klopt, maar ik heb geen andere voeding om mee te testen :) En alles blijft draaien, ook met alles aangesloten, en ook met alleen mobo, cpu en HDD aangesloten gebeurt er niks....

edit: wacht, toch wel. Maar ook met een andere voeding, zelfde probleem....

[ Voor 6% gewijzigd door maarud op 03-01-2009 22:53 ]

• maarud
nog tips? ik wil graag weer gamen :+

Verwijderd

ik denk dat het een hardware matige fout is in je graka. heb je die al uitgetest in een andere pc?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

maarud schreef op zondag 04 januari 2009 @ 16:24:
nog tips? ik wil graag weer gamen :+
Neem de troubleshooter door. Als je dat niet doet heeft een topic ook weinig zin natuurlijk. Deze gaat op slot. Mocht je na het doornemen van de troubleshooter nog steeds tegen problemen aanlopen dan mag je natuurlijk altijd een nieuw topic openen, maar geef dan wel precies aan wat je hebt geprobeerd, welke onderdelen je hebt vervangen en wat de uitkomst daarvan is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.