Laptop verliest mogelijkheid om nieuwe connecties te maken

Pagina: 1
Acties:

• Benjamin-
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 30-01 16:47

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Ik heb nu al een paar weken het probleem dat mijn laptop na een tijd geen connecties meer kan maken, actieve connecties blijven bestaan, maar nieuwe kunnen niet meer worden gemaakt.
Inmiddels heb ik al het nodige geprobeerd maar niets helpt, wel denk ik dat het probleem bij Firefox ligt omdat met IE er geen last van had, misschien trad het nog niet op, maar ik heb er nog geen problemen meegehad.
Intussen heb ik Firefox 3 verwijderd en teruggegaan op FF2, dit heeft duidelijk niet het probleem opgelost, plug-ins heb ik vrijwel niet behalve spellingscontrole en de standaard dingen zoals java, adobe flash, laatste versie omdat ik ook problemen (had) dat filmpjes zoals die van Youtube naar 2 seconde stil stonden.
Ik verlies de connectie pas naar langere tijd, denk aan minimaal 6 uur.
Verder draai ik het volgende:

MSN
MagicISO (geen mount)
NOD32
uTorrent
Voorderest zijn het de standaard dingen, ik laat alleen het gene draaien wat ik ook echt gebruik.

Verdere specs
AMD Turion 64 x2
2 gig geheugen
ATI Radeon X1250
Vista Business 32bit versie

Deze laptop zit op een netwerk die mijn broer heeft aangelegd (meerdere servers) en heeft dus vaste IPv4 instellingen heeft.
De andere computers op dit netwerk (2 die ook op Vista draaien) en mijn eigen mini-laptop die op XP draait hebben geen enkel probleem.

Ik word er inmiddels goed gek van en als het probleem echt bij FF ligt dan moet ik toch maar is opzoek naar een andere browser...

Hulp hierbij zou heel fijn zijn.

EDIT: Ik was nog vergeten om erbij te zetten dat alle computers met kabel zijn aangesloten, geen wireless hier in huis...

[ Voor 3% gewijzigd door Benjamin- op 04-01-2009 07:52 ]

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ooit wel eens geprobeeerd zonder Utrorrent?

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Ben ik nu ook aan het proberen, maar ik dacht dat ik het al een keer eerder had geprobeerd.

Nikon D7000 + grip, Sigma 70-200 f2.8, Nikon 18-200mm VR, Nikon 35mm f1.8, Nikon SB-900

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:02

lier

MikroTik nerd

Kan je (mij) eens uitleggen wat je precies bedoelt met "actieve connecties blijven bestaan, maar nieuwe kunnen niet meer worden gemaakt" ? Kan je (anders) in "Jip en Janneke" taal vertellen welk gedrag je constateert ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
uTorrent en MSN hebben gewoon connectie, zodra ik ze opnieuw opstart kunnen ze geen connectie meer maken. Sites stoppen gewoon direct met laden, als ik die refresh dan krijg ik direct het scherm dat er geen connectie kan worden gemaakt.

• LuckY
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Als je geen connectie meer kan maken met msn , probeer dan eens die help/troubleshoot te doen . die verteld je meestal iets waarvan je wijzer wordt.
Het kan heel veel zijn , als je broer meerdere servers draait , weet je toevallig de rollen van de servers?

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
De servers regelen het (virtuele) netwerk en doen dus ook het internet sharen. Dit staat daar wel van los, ik heb heel lang zonder problemen gedraaid en zoals ik al zei doet de rest het zonder problemen.

Ik zal is naar die troubleshoot van MSN kijken de volgende keer, maar ik heb daar zo mijn twijfels over, het opsporen van het probleem via IE kwam immers ook op niets uit.

• Benjamin-

Benjamin-

CrazyGunner#2385

Topicstarter
Nadat ik de vorige keer was vergeten even te checken met MSN heb ik dat net wel gedaan, hij gaf een foutmelding over of proxies (die ik niet gebruik) of firewall instellingen die het niet zou toelaten, het rare is dat ik Windows Firewall uit had staan, ik heb die vervolgens aangezet en ik heb weer connectie... begrijpen doe ik het niet, maar als het probleem over is dan vind ik het best.

In ieder geval bedankt voor de hulp, dat MSN iets nuttigs kon geven had ik niet verwacht, toch weer wat bijgeleerd!

[ Voor 13% gewijzigd door Benjamin- op 07-01-2009 12:49 ]

• AE86
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-02-2023
Denk toch dat er een beveiligingsinstelling o.i.d. op de server niet goed staat.
Pagina: 1