Ik heb mijn linuxbak aangesloten op een Sony Bravia TV (KDL32W4200). Helaas ondersteunt deze alleen de resolutie 1280x768 (verhouding tussen 16:9 en 16:10) terwijl het scherm zelf de verhouding 16:9 heeft. Hierdoor is het beeld lichtjes uitgerekt. Dit valt op zich niet op, maar full-screen beelden van 16:9 krijgen zwarte balken, en dat is wel lelijk.
Eigenlijk zou ik dus als resolutie 1280x720 moeten hebben. De TV kan dit niet zonder meer aan, dus de PC zal 768 uit moeten sturen.
Kan ik X (of een lager niveau) misschien zo instellen dat de rest van het systeem denkt dat ik een scherm van 1280x720 heb, en dat X dit dan naar de juiste resolutie schaalt voor het naar de TV te sturen?
Eigenlijk zou ik dus als resolutie 1280x720 moeten hebben. De TV kan dit niet zonder meer aan, dus de PC zal 768 uit moeten sturen.
Kan ik X (of een lager niveau) misschien zo instellen dat de rest van het systeem denkt dat ik een scherm van 1280x720 heb, en dat X dit dan naar de juiste resolutie schaalt voor het naar de TV te sturen?