Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
in Azie zijn ook telefoons zonder simkaart (dus helemaal zonder simslot) beschikbaar nu vroeg ik mij af of het mogelijk was of een Nederlandse provider dit kon registreren? ik heb het weleens in de winkel gevraagd maar daar weet niemand het.. omdat ik nog geen toestel heb kunnen bemachtigen heb ik dus ook nog niet de helpdesk gebeld (van Vodafone in dit geval). In Japan werken ze met sim en zonder simkaart dus lijkt mij van wel, maar heeft hier iemand toevallig ervaring mee?

[ Voor 3% gewijzigd door een moderator op 03-01-2009 20:04 . Reden: Aanhef en groeten is niet nodig :-) ]

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Hier gaat het niet werken ;)

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Mits het toestel de juiste band ondersteunt, zal het noodnummer wel werken.

Verder kan de provider waarschijnlijk alleen je IMEI registreren (als fysiek aanwezig)... maar registratie(t.b.v. bellen) gaat hier a.d.h.v. simkaart.

Dus tenzij zo`n telefoon dat kan simuleren (intern sim-systeem), zal het niet werken vrees ik.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Softbank/Vodafone heeft ook toestellen met simkaart in Japan, die krijg je hier wel werkend, mits ze het GSM netwerk gebruiken en geunlockt zijn (je kunt ook een zgn. turbo-sim gebruiken, dan hoeft de simlock er niet af).
Er zullen dan wel enkele dingen niet werken, zoals bijv. MMS.

• ArcticWolf
  • Niet online
ok nice.
Maar ik heb ook weleens gehoord dat SKT (Anycall), NTT Docomo toestellen hier ook wel werken maar vroeg me af hoe je ze zonder simkaart op het netwerk werkend kan krijgen... toch maar eens de helpdesk bellen 8)7

zou je me meer informatie over zo'n turbo-sim kunnen geven?

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:05

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

ArcticWolf schreef op zondag 04 januari 2009 @ 23:48:
ok nice.
Maar ik heb ook weleens gehoord dat SKT (Anycall), NTT Docomo toestellen hier ook wel werken maar vroeg me af hoe je ze zonder simkaart op het netwerk werkend kan krijgen... toch maar eens de helpdesk bellen 8)7

zou je me meer informatie over zo'n turbo-sim kunnen geven?
Is een simkaart waar je je eigen sim instopt (hoesje dus), waardoor je vervolgens een willekeurige sim kunt gebruiken in een gelockt toestel. Zo`n Turbosim geeft dus de juiste netwerklocksignalen door aan het gelockte toetsel voor je 'alien' sim, that`s all :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• ArcticWolf
  • Niet online
I see, MMS gebruik ik toch niet maar ik lees ook dat het niet werkt met 3g toestellen (of iig je moet UMTS uitzetten).. jammer ^^;
misschien maar even wachten :9

• ArcticWolf
  • Niet online
ik heb toch een Japanse telefoon gekocht met ismartphone 2008 "hypersim" krijg hem volgende week binnen... hoop dat ie het doet met een Vodafone sim :P

Pagina: 1