Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mail sync. tussen pc en laptop

Pagina: 1
Acties:

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-11 18:45

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een nieuwe laptop aangeschaft, alleen zou ik 1 ding opgelost willen hebben.
Graag zou ik graag mijn mail op de PC en op de laptop gelijk willen hebben. Hoe kan ik dit het beste doen.

1) Het bouwen van een exchange server
Zit er niet in, te dure hardware en te dure software, overigens kan het ip niet worden vrij gegeven vanwege het werk.

2) PST bestand op de NAS zetten
Is een mogelijkheid, alleen, mocht je buiten het bereik van de NAS zitten maakt outlook automatisch weer een nieuwe .pst file aan, dit schiet dus ook niet op

3) PST copy NAS copy laptop
Als het mogelijk zou zijn om de .PST naar de NAS box te kopieren, en die weer naar de laptop te kopieren zou dat perfect zijn, alleen hoe krijg ik het voor elkaar dat de NAS elke x een nieuwe .pst file stuurt zonder dat ik het steeds handmatig hoef te doen?

Iemand nog een idee?

tnx

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Verwijderd

Beide zo instellen dat ze de email op de server laten staan voor een x aantal dagen?
Mail komt dan op beide binnen.
Nadeel is dat als je ze 2x moet verwijderen en dat als je het mailtje op pc 1 leest deze op pc 2 ongelezen blijft tot dat deze daar ook word gelezen.

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18-11 19:39
Goedkoop p1 / p2 servertje kopen, en daarop Vpop3 ( kost voor Windows Home Server iets van 30/40 pond eenmalig ) dan kan je dus overal, inclusief webmail je mail uitlezen. kijk eens @ http://www.pscs.co.uk

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Wat voor type email adres is het? Als het een gmail betreft gewoon IMAP aanzetten.

Je zou ook al je mail van je huidige adres op een gmail adres kunnen laten binnenhalen en vervolgens de IMAP functie van gmail gebruiken om overal je mail synched te houden.

Zie ook: Wikipedia: Internet Message Access Protocol

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• --Niels--
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 22:52
.pst bestanden zijn niet echt gemaakt om op meerdere pc te gebruiken. Als je altijd maar op 1 PC Outlook open hebt staan, dan zou je het volgende kunnen doen.

1. Maak een .bat scriptje dat de laatste versie van je .pst bestand van je NAS kopieert naar je pc, en laat vervolgens het scripje Outlook opstarten.

2. http://www.microsoft.com/...k_up_office_gegevens.aspx
Hier staat onder "Invoegtoepassing voor back-ups in Outlook" een plugin voor Outlook die elke keer als je Outlook afsluit automatisch een back-up van je .pst file maakt naar een op te geven locatie (je NAS).

Zo zorg je er dus voor dat op je NAS altijd de laatste versie van je .pst staat en dat je voordat je Outlook opent, altijd de laatste versie lokaal hebt staan.
Nadeel is natuurlijk wel dat als je .pst wat groter is, het openen en sluiten van Outlook wat langer duurt.

Een andere oplossing is misschien om je mail door te laten sturen naar een gmail account en op beide PC's je mail d.m.v. IMAP op te laten halen.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Heb me eigen domein naam, die heeft wel imap ik 'durf' dit alleen niet te gebruiken, ik heb niet echt het idee dat het goed werkt, waarom weet ik niet, het is gewoon een gevoel. Is er een mogelijkheid dat ik op die NAS server (unix, debian etch) een programma installeer die vervolgens alle informatie uitleest??

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:17

BCC

Ja, ja kan gewoon met postfix je mail binnenfietsen en die vervolgens met iets als dovecot via IMAP weer aanbieden.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Waarom moeilijk doen met een NAS server (extra hardware aanschaffen) als het ook via een gmail adres kan. Daar kan je instellen dat hij je email op moet halen op gmail, vervolgens haal je in je mailclient je gmail binnen en doe je als antwoord adres je normale adres (dus niet de gmail) en heb je voor nog geen 20 minuten werk geen kosten maar wel het gemak van overal je mail synchroon hebben.

Wat jij wilt met je NAS is het downloaden op je NAS die vervolgens als "IMAP" fungeert zodat je je mail eigenlijk met je NAS synchroniseert. Als je dat wilt moet je dus zorgen dat je thuis bent, iig waar je NAS staat. Met Gmail maakt het niet uit waar je zit, als je maar een internetverbinding hebt en eventueel kun je via https://mail.google.com/ ook je mail checken zonder moeilijk te doen met een mailclient.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Hee,

Om te beginnen heb ik al een NAS server inclusief debian etc die er nu gewoon opdraait, via gmail weet ik niet. om te beginnen staan er nu ongeveer 300.000 emails in (naar mijn weten kan je niet je hele gmail in 1x schoon poetsen) en mijn huidige email provider (eigen domein) ondersteunt ook gewoon imap, ik zou dus iets gaan doorsturen wat helemaal niet eens nodig is, moeilijk doen terwijl het makkelijk kan zeg ik dan maar altijd.

Ik ga maar eens even na denken, jammer dat er geen goedkope en makkelijke oplossing voor is, helaas, het is niet anders.

Verwijderd

je kan binnen gmail labels toepassen die als folder dienst doen wanneer je imap gebruikt. zo kun je synchroniseren op enkel de gewenste mails.
Pagina: 1