Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15-09 21:27
Vaak als ik mijn pc opstart, blijft na de BIOS tests mijn scherm hangen, tijdens het windows logo en het laadbalkje eronder, het beeld is dan ook erg vaag en lijkt net alsof de brightness heel erg laag staat, en na 10 seconden begint het laadbalkje weer te lopen en start mijn PC gewoon op. Ik gebruik windows XP 32bit SP3.
Hoe is dit op te lossen?

[ Voor 3% gewijzigd door Scrtz op 03-01-2009 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

ByteDelight

Retro computing is alive!

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al gecheckt?

Drivers up to date?
Hoe is het met je Bios-instellingen?
Wat heb je zelf al geprobeerd?

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Drivers gewoon up to date
Bios-instellingen zijn standaard op me processor na.
Tja ik weet zelf niet zo goed wat ik moet proberen, want ik weet totaal niet waar het probleem aan kan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Scrtz schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 18:44:
Vaak als ik mijn pc opstart, blijft na de BIOS tests mijn scherm hangen
Scrtz schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 19:10:
Bios-instellingen zijn standaard op me processor na.
Misschien hebben bovenstaande dingen wel verband met elkaar of roep ik nu iets heel geks.
Hoe is dit op te lossen?

Tja ik weet zelf niet zo goed wat ik moet proberen, want ik weet totaal niet waar het probleem aan kan liggen.
Dat is het minste wat je door kunt nemen. Verder zou je eventueel een herinstallatie van je Windows kunnen overwegen, je opstartitems cleanen etc. etc.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• James85
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 16-01 20:11
Is dit probleem 'opeens' opgekomen of pas na het installeren/iets wijzigen aan je systeem? Anders zou je een vorig herstelpunt kunnen gebruiken, is misschien een minder drastische oplossing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Ja dat is me niet echt opgevallen wanneer het is begonnen, het speelt nu al een tijdje en ik moet zeggen dat het nu wel vaker voorkomt dan eerst. in msconfig heb ik al de nodige opstartprogramma's uitgezet, ik zal deze nogeens allemaal aanzetten om te kijken of dit het probleem verhelpt. en die guide van wat je allemaal kunt proberen zal ik ook het nodige van gaan doen

Speedstep/eist eens uitgezet, het lijkt verholpen te zijn, maargoed zovaak start ik me pc nu ook weer niet op dus zal het een week de tijd geven.

[ Voor 16% gewijzigd door Scrtz op 05-01-2009 19:17 ]

Pagina: 1