Hoi allemaal,
hier thuis hebben ze een laptop staan, H5310 van Packard Bell, aangekocht in 2005.
Aanvankelijk stond hier een versie van XP op , gemodded door Packard Bell en ik kreeg steeds meer meldingen dat mijn systeem onstabiel was en proggies die sp2 vereisten draaiden niet. Dus formatteerde ik de hele handel en installeerde een XP corporate edition erop met SP2 voor geinstalleerd....natuurlijk vond hij een hoop drivers niet die ik dan van de website van packard bell ben gaan halen...
Aanvankelijk leek het ok te zijn, maar na een week bleek dat een serieuze misvatting te zijn.
De pc start ongelooflijk sloom op, zelfs het windows XP laadschermpje hapert (niet het blakje, maar het verschijnen van het scherm zelf)....de koeler draait voortdurend en maakt hell of a noise (dat was echter al vanaf het begin DENK ik
)...als hij opgestart is, duurt het nog minstens 3!! minuten voor de netwerkadapters ingeladen worden (mijn USR icoontje staat er al, maar de icoontjes met de pc'tjes blijven weg voor 3 minuten)...wanneer het dan eindelijk in orde is, gaat browsen heel sloom, terwijl dat op andere pc's in huis niet het geval is en Flash animaties laden, wel...als je op pensioen bent wil je mss zolang wachten maar ik niet
.....
Heb nu twee ram-latjes uit mijn laptop gehaald, als ze kloksnelheden matchen ga ik die eens proberen en zien wat het verschil is...ik heb ook al gedacht aan een kapotte voeding wegens de onstabiliteit of gewoon aan een kapot MoBo...alles is met de originele drivers gedaan (diegene vanop de website), dus daar zou het ook niet aan mogen liggen....
Vroeger draaide ik ook Enemy Territory bv (niet echt zwaar, maar het is iets) zonder problemen, maar nu kan hij zelfs Harry Potter 1 niet meer draaien (voor het zusje)....
In ieder geval, heeft er iemand een idee, voor mochten de ram-latjes geen soelaas brengen?
Hieronder nog de specs:
Technische specificaties
Processor
Processor-kloksnelheid 3060 MHz
Processorfamilie Intel Pentium Mobile
Processor Mobile Intel® Pentium® 4 - 3.06 Ghz
Front-side bus processor 533 MHz
Schijf
Totale opslagcapaciteit 60 GB
Beeldscherm
Beeldschermdiagonaal 15 "
Beeldscherm TFT XGA DIAMOND VIEW
Contrastverhouding 750:1
Geheugen
Intern geheugen 512 MB
Video
Grafische adapter nVidia Geforce FX 5100 Go
Maximum geheugen grafische adapter 128 MB
Optische drive
DVD DVD +- RW / CD-RW
Audio
Audiosysteem Soundblaster Compatible
Netwerk
Intern modem ja
Netwerkfuncties 10/100 LAN Ethernet
Modemsnelheid 56 Kbit/s
Besturingssysteem/software
Gebundelde software Power Cinema
Record Now 6
Power Producer 1.0
Microsoft Word 2002
Norton Internet Security 2004
Energie
Batterij levensduur 2.5 h
Verbindingsmogelijkheden
Aansluitingen 3x USB 2.0
PS2
PCMCIA 1x Type II
FireWire/IEEE 1394 1x
s-video out
Minimale systeemeisen
Compatibele besturingssystemen Microsoft Windows XP Home Edition
Gewicht en omvang
Gewicht 3500 g
Informatie van de fabrikant (Packard Bell)
EasyNote H5310 Mobile Intel® Pentium® 4 - 3.06 Ghz 533 Mhz system bus, 512 Mb RAM, 60 Gb HDD, DVD +- RW / CD-RW, nVidia Geforce FX 5100 Go 128 MB DDR
De batterij trekt het zeker niet zolang als ze vermelden hier op de pagina, wat ook niet verwonderlijk is voor een cpu die niet ontworpen is voor laptops..*zucht* (eventuele battery life extender tips zijn ook altijd welkom)......
REDEN van deze post: mijn zusje zou graag KetnetKick2 spelen, wat de pc theoretisch zou moetne aankunnen....
Thanx op voorhand
hier thuis hebben ze een laptop staan, H5310 van Packard Bell, aangekocht in 2005.
Aanvankelijk stond hier een versie van XP op , gemodded door Packard Bell en ik kreeg steeds meer meldingen dat mijn systeem onstabiel was en proggies die sp2 vereisten draaiden niet. Dus formatteerde ik de hele handel en installeerde een XP corporate edition erop met SP2 voor geinstalleerd....natuurlijk vond hij een hoop drivers niet die ik dan van de website van packard bell ben gaan halen...
Aanvankelijk leek het ok te zijn, maar na een week bleek dat een serieuze misvatting te zijn.
De pc start ongelooflijk sloom op, zelfs het windows XP laadschermpje hapert (niet het blakje, maar het verschijnen van het scherm zelf)....de koeler draait voortdurend en maakt hell of a noise (dat was echter al vanaf het begin DENK ik
Heb nu twee ram-latjes uit mijn laptop gehaald, als ze kloksnelheden matchen ga ik die eens proberen en zien wat het verschil is...ik heb ook al gedacht aan een kapotte voeding wegens de onstabiliteit of gewoon aan een kapot MoBo...alles is met de originele drivers gedaan (diegene vanop de website), dus daar zou het ook niet aan mogen liggen....
Vroeger draaide ik ook Enemy Territory bv (niet echt zwaar, maar het is iets) zonder problemen, maar nu kan hij zelfs Harry Potter 1 niet meer draaien (voor het zusje)....
In ieder geval, heeft er iemand een idee, voor mochten de ram-latjes geen soelaas brengen?
Hieronder nog de specs:
Technische specificaties
Processor
Processor-kloksnelheid 3060 MHz
Processorfamilie Intel Pentium Mobile
Processor Mobile Intel® Pentium® 4 - 3.06 Ghz
Front-side bus processor 533 MHz
Schijf
Totale opslagcapaciteit 60 GB
Beeldscherm
Beeldschermdiagonaal 15 "
Beeldscherm TFT XGA DIAMOND VIEW
Contrastverhouding 750:1
Geheugen
Intern geheugen 512 MB
Video
Grafische adapter nVidia Geforce FX 5100 Go
Maximum geheugen grafische adapter 128 MB
Optische drive
DVD DVD +- RW / CD-RW
Audio
Audiosysteem Soundblaster Compatible
Netwerk
Intern modem ja
Netwerkfuncties 10/100 LAN Ethernet
Modemsnelheid 56 Kbit/s
Besturingssysteem/software
Gebundelde software Power Cinema
Record Now 6
Power Producer 1.0
Microsoft Word 2002
Norton Internet Security 2004
Energie
Batterij levensduur 2.5 h
Verbindingsmogelijkheden
Aansluitingen 3x USB 2.0
PS2
PCMCIA 1x Type II
FireWire/IEEE 1394 1x
s-video out
Minimale systeemeisen
Compatibele besturingssystemen Microsoft Windows XP Home Edition
Gewicht en omvang
Gewicht 3500 g
Informatie van de fabrikant (Packard Bell)
EasyNote H5310 Mobile Intel® Pentium® 4 - 3.06 Ghz 533 Mhz system bus, 512 Mb RAM, 60 Gb HDD, DVD +- RW / CD-RW, nVidia Geforce FX 5100 Go 128 MB DDR
De batterij trekt het zeker niet zolang als ze vermelden hier op de pagina, wat ook niet verwonderlijk is voor een cpu die niet ontworpen is voor laptops..*zucht* (eventuele battery life extender tips zijn ook altijd welkom)......
REDEN van deze post: mijn zusje zou graag KetnetKick2 spelen, wat de pc theoretisch zou moetne aankunnen....
Thanx op voorhand