Platenspeler nog wel goed?

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:09
Heb d.m.v. het kopen van een naald en een snaar weer even geprobeerd om een oude (nou ja, oud) Philips platenspeler tot leven te wekken. dit ging niet zo heel erg goed, het draaigedeelte werkt volgens mij niet helemaal goed. Als je de start-knop ingedrukt houd, dan brand na verloop van tijd het quartz-locked lampje, en dan probeert de arm naar de plaat toe te gaan maar dit wil ook niet; hij gaat wel omhoog, maar na een seconde of twee gaat hij weer omlaag en gaat het quartz-lampje uit. Na een seconde weer aan, en dan weer hetzelfde...Is dit een makkelijk probleem (in de zin van... ooh je vergeet dit) of moet ik het dieper zoeken en misschien wel iets anders kopen?

Verwijderd

En wat voor type platenspeler hebben we het over? Philips heeft er aardig wat gemaakt namelijk.

• maarud
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 17:34:
En wat voor type platenspeler hebben we het over? Philips heeft er aardig wat gemaakt namelijk.
8)7 De F7511 :)

dom, dom, dom

edit: hij doet het!!! Ik heb hem even wat hulp gegeven en de naald met de hand erop gezet en hij doet het!!

* maarud gaat naar krakende plaatjes luisteren, heerlijk :)

[ Voor 24% gewijzigd door maarud op 03-01-2009 21:45 ]

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-02 17:49
maarud schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 20:53:
[...]

8)7 De F7511 :)

dom, dom, dom

edit: hij doet het!!! Ik heb hem even wat hulp gegeven en de naald met de hand erop gezet en hij doet het!!

* maarud gaat naar krakende plaatjes luisteren, heerlijk :)
Schonen platen is een wereld van verschil. Meeste paten die ik draai hoor je echt niet of het een plaat of een cd is, qua kraakjes of tikjes dan. Ik ga niet in discussie over wat mooier klinkt.

Maar mooit dat het werkt. veel luister plezier.

• maarud
kippy schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:28:
[...]

Schonen platen is een wereld van verschil. Meeste paten die ik draai hoor je echt niet of het een plaat of een cd is, qua kraakjes of tikjes dan. Ik ga niet in discussie over wat mooier klinkt.

Maar mooit dat het werkt. veel luister plezier.
zit inderdaad veel stof op, al iets van 15 jaar niet meer gebruikt :) Wat schoongemaakt met een speciaal borsteltje, klinkt nu inderdaad erg mooi... Luister liever naar de vinyl-versie dan de cd-versie.

* maarud gaat verder