Athlon X2 7750 en M2N32 sli deluxe

Pagina: 1
Acties:
  • 903 views

• supergrover
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-06 08:25
Weet iemand of de Athlon X2 7750 (kuma core) ondersteund wordt in de M2N32 SLI deluxe

Ik kan op de website van Asus wel een bios voor de M2N-E vinden waarin de 7750 wordt ondersteund, maar nog niet voor de M2N32 SLI deluxe.

Super

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07 20:23
Heb je al contact gezocht met asus zelf? Die kunnen hetzelfs met zekerheid zeggen of hij wel of niet wordt ondersteund of wanneer er ondersteuning komt.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:49
Volgens de CPU support list heeft mijn M2N SLI Deluxe support vanaf BIOS 1701, maar de laatst nieuwe die ik kan downloaden is de beta van de 1604. Misschien dat je als je, zoals THE_FIREFOX zegt, contact zoekt met Asus dat ze je misschien wel een alfa/beta versie van de volgende versie kunnen toesturen. Wie niet waagt, niet wint.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• supergrover
Het betreft de M2N32 SLI deluxe.

Bedenkt voor de tip over contact met asus. Dat was ik ook al van plan, maar Ik wil eerst eens kijken of iemand hier al enige info heeft. Meestal zijn ze niet zo snel bij leveranciers in het beantwoorden van mail, maar ik zal die weg ook gelijk inzetten. Als ik dan wat hoor dan laat ik het wel weten hier.

Ik heb trouwens op het forum van Asus ook al een post gedaan, maar dat is MB specifiek en heeft lang niet zo veel bekijks als dit forum.

Als ondertussen iemand op dit forum al wat weet, dan hou ik me aanbevolen.

[ Voor 14% gewijzigd door supergrover op 03-01-2009 21:24 ]

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:49
Ik weet dat het over de M2N32 gaat, ik bedoel maar dat Asus eigenlijk al verklapt dat er een nieuwe BIOS zal komen, maar deze is nog niet voor het publiek beschikbaar. De kans is groot dat het voor de M2N-E hetzelfde is. Het is echter wel zeker dat Asus ermee bezig is, en als de M2N Sli Deluxe en M2N-E al de CPU support hebben zal de M2N32 snel volgen. Je zal dus gewoon geduld moeten hebben.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

• supergrover
Ik heb een duitse site gevonden met iemand die claimt dat de 7750 met bios 2101 werkt. klik (Cartago2202 in post #170)

Hij zegt dat de bios de processor herkent, maar dat de Vcore wel iets te hoog wordt ingesteld. Gelukkig kan je dat vrij eenvoudig handmatig wijzigen.

Als ik nog een paar van dit soort posts vindt dan durf ik het misschien ook wel aan. Ik heb weinig zin om 80 euro weg te gooien aan iets dat niet werkt.

Contact leggen met Asus is best lastig. Daarvoor moet ik het S/N nummer van het MB achterhalen en dan moet ik de kast openschroeven en daar ben ik toch net iets te lui voor. Dus dat heb ik nog niet gedaan.

• THE_FIREFOX
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-07 20:23
supergrover schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:06:
Ik heb een duitse site gevonden met iemand die claimt dat de 7750 met bios 2101 werkt. klik (Cartago2202 in post #170)

Hij zegt dat de bios de processor herkent, maar dat de Vcore wel iets te hoog wordt ingesteld. Gelukkig kan je dat vrij eenvoudig handmatig wijzigen.

Als ik nog een paar van dit soort posts vindt dan durf ik het misschien ook wel aan. Ik heb weinig zin om 80 euro weg te gooien aan iets dat niet werkt.

Contact leggen met Asus is est lastig. Daarvoor moet ik het S/N nummer van het MB achterhalen en dan moet ik de kast openschroeven en daar ben ik toch net iets te lui voor. Dus dat heb ik nog niet gedaan.
Of je pak je moederbord doos. Daar staat het vaak in de buurt van de streepjes codes een s/n van het moederbord die in het doos zit.

• supergrover
'k heb de doos een jaar bewaard, maar uiteindelijk weggegooid. Neemt alleen maar ruimte in

• supergrover
Nou gisteren de kast opengemaakt en op het moederbord een code opgezocht. Wonder boven wonder kon ik daar mee een vraag stellen bij ASUS (zal dan toch wel de goede code zijn geweest).

Mijn vraag was:
I would like to upgrade my CPU in the near future to the AMD Athlon X2 7750 black edition. Is this CPU supported by any BIOS at the moment? If not I would like to know if there is going to be a BIOS update for the M2N32-SLI deluxe to accomodate the Athlon X2 7750 CPU.

From your website I understand that other AM2 motherboards (for example the M2N-E) already support this CPU. But I cannot find the support for my motherboard.
En dit is het antwoord van ASUS:
Dear customer,

Unfortunately, this CPU is not supported by your mainboard.
Please see the CPU support list:
http://support.asus.com/c...=M2N32-SLI%20Deluxe&os=17

I don't have information if this CPU will be supported in the near future. Please keep up to date with the newest BIOS versions which will be released.

Here is a list with mainboards, which do support the AMD X2 7750: http://support.asus.com/c...ketAM2%2B&SLanguage=en-us
Best regards, TSD
Met andere woorden, ... Hier schiet je dus niets mee op.

Update:
Ik heb een nieuwe mail gestuurd waarin ik aangaf dat ik teleurgesteld was over de informatie, dat ik deze informatie ook al van hun website had gehaald en dat ik eigenlijk niet zo geinteresseerd was in de status op dit moment, maar meer in een doorkijkje naar de toekomst. Ik heb gevraagd of ze intern niet rond kunnen vragen of er nog iets te verwachten is. Ze hebben de raag doorgestuurd naar MB support in taiwan en verwachten met enkele dagen een antwoord.

Update 2:
The news I got back from ASUS is not good :(
Dear customer,
The message I got back from Taiwan, was that there will be no (future) support for this specific CPU, nor will there be for the AMD X2 7xxx series.
Best regards,
ASUS TSD

[ Voor 20% gewijzigd door supergrover op 16-01-2009 10:57 . Reden: Update ]

• robie23
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 26-01 21:53
Ik heb deze hardware....
Het werkt perfekt. maar niet bios 2101laden want dat heeft bij mij niets dan rottigheid opgeleverd.
Draait nu op 1802
Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:25
robie23 schreef op vrijdag 06 februari 2009 @ 21:54:
Ik heb deze hardware....
Het werkt perfekt. maar niet bios 2101laden want dat heeft bij mij niets dan rottigheid opgeleverd.
Draait nu op 1802
Ik hoop dat ik je hiermee geholpen heb.
klein beetje offtopic, maar is de bios 1802 beter dan de 1603. want ik probeer nog een beetje me cpu 5600 x2 op me m2n32 sli deluxe die nu op 3,49GHz loop op minimaal nog 3,5 te krijgen want kan het niet echt uit staan 8)7 dat er op amdgeeks er maar één iemand boven me staat met ze snelste clock record van deze cpu en dat maar met een klein verschil.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

supergrover schreef op dinsdag 13 januari 2009 @ 11:06:
Contact leggen met Asus is best lastig. Daarvoor moet ik het S/N nummer van het MB achterhalen en dan moet ik de kast openschroeven en daar ben ik toch net iets te lui voor. Dus dat heb ik nog niet gedaan.
Als je zelf geen moeite doet, waarom zouden wij dat dan wel doen voor je.
Dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.