Externe receiver of andere oplossing?

Pagina: 1
Acties:

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Momenteel ben ik bezig mijn audio en video een beetje in te richten. Ik gebruik een PS3 en PS2 om te gamen en een Home Theater PC om films en series op te kijken. Dit werkt allemaal naar behoren, behalve dat mijn oude receiver + speakers nogal kapot aan het gaan zijn.

Aangezien ik mij nu ga orienteren om deze speakers + receiver te vervangen, dacht ik aan de eerste plaats aan een soortgelijke oplossing als ik nu heb, dus een nieuwe receiver + speakers. Hiervoor wilde ik ongeveer 400~600 uittrekken. Maar deze oplossing is voor mij niet 100% ideaal: ik hoef geen DVD speler te hebben dat er vaak wel inzit of uberhaupt mijn beeld via dat ding laten lopen. Ik wil gewoon een apparaat waar ik een x aantal devices op kan aansluiten via toslink (sowieso de HTPC, PS2 en PS3 gaan via optisch) en die dat mooi weergeeft over mijn speakers.

Maar nu werd mij geopperd door wat mensen dat er ook andere oplossingen waren, zoals bijvoorbeeld gewoon een PCI kaart waar je dan je speakers rechtstreeks op aansluit. Hoewel ik bang was dat de besturing misschien wel via Windows zou gaan (wat niet optimaal is, dat betekent namelijk dat voor volume ik mijn mediaportal software moet afsluiten of zelfs van mijn ps3 naar een ander kanaal wisselen), wist ik ook niet echt precies hoe of wat dit werkt (en hoe deze apparaten dan ook echt heten). In dit geval zoek ik dus geen geluidskaart, maar echt een apparaat dat een receiver kan vervangen om direct speakers voor Dolby Digital of DTS aan te sturen. Als dit mogelijk is zullen er vast wel veel voordelen en nadelen aan vasthangen, maar ik weet eerlijk gezegd nu niet echt hoe dit in de praktijk werkt.

Zijn er verder nog andere mogelijkheden voor bovenstaand doel? Please, enlight me!

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.