4870x2 geen beeld nieuwe PC

Pagina: 1
Acties:

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Heb net mijn nieuwe PC opgehaald.
Asus P6T met intel i7 920, 6gb geheugen en MSI 4870x2 kaart, 1TB samsung hdd, Antec 850W voeding.

Maar er is een probleem de PC geeft totaal geen beeld, de PC lijkt goed op te starten hoewel ik geen beepjes hoor, maar als ik een
windows Vista cdrom erin stop wordt deze wel geladen (hdd en cdrom ledjes knipperen dan)
(er is dus nog geen OS geinstalleerd).

Ik heb beide uitgangen geprobeerd, zowel DVI als met VGA/DVI convertor. De koeling van de videokaart draait, dus de power lijkt ok. Bij het testen geprobeerd met alleen de videokaart kabel, en alle andere snoeren niet aangesloten.

Ook heb ik getest met twee monitoren die wel werken op andere PC's, ik kan helaas de videokaart niet testen in een ander systeem omdat die AGP zijn.

Is de videokaart DOA ? of hebben jullie wellicht nog een idee ?

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-01 20:45

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

Het klinkt dom, maar is de aparte stroom voor de GFX wel aangesloten?

• M55
  • Niet online
Yep die zijn aangesloten.

• jortjuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07-2023
heb je ook een ander slot geprobeerd van de pci-e x16?

• Fixi0n
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Fixi0n

[DPC]Jaac

Heb je de stekker er wel goed inzitten?
Mijn DVI stekker wilt nogal eens los schieten, en aandraaien van de schroefjes verhelpt dan de problemen meestal.

Ik zou de kaart er in ieder geval even uit schroeven en er opnieuw inzetten. Kijk dan vooral ook even of het PCI-x slot schoon is, en er ook geen haren tussen zitten of iets dergelijks.

• M55
  • Niet online
De webshop had de videokaart niet goed in het moederbord geplaatst, die zat er dus half in :(,
maar goed, dat was dus het probleem het werkt nu.

thanks voor de ideeen.
Pagina: 1