Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit de laatste tijd met een nogal vervelend probleempje:

Mijn windows vista instalatie werkt niet meer goed; bijvoorbeeld het klikken op pictogrammen in windows explorer werkt niet meer (dus ook het bureaublad), hij kan uitklap-vensters niet meer openen, en in internet explorer kan ik helemaal nergens meer op klikken,..etc...etc...

Ik heb hier last van sinds het instaleren van windows 7 naast mijn vista instalatie.
Ik denk dat windows 7 het registry van windows vista heeft beschadigd ofso

Dus ik heb al geprobeerd te repairen met de vista instalatie cd, wat niet werkte.
En ook al free windows registry repair geprobeert. Bij free windows registry repair gaf hij wel heel veel fouten aan, maar hij loste ze niet op als ik op fix klikte.

Nu is mijn vraag of jullie mischien nog een goed (en gratis) 'windows repair' programma kennen.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 20:08

Edgarz

Tweako-active since1986

Format C: ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:59
formateren en beta software in het vervolg in Vmware workstation of virtualPC draaien en niet op naast je 'productie' omgeving.

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Beetje vreemd verhaal; als je Windows 7 goed geinstalleerd hebt, dan doet dat niets met de al bestaande Windows. Omdat onduidelijk is wat je precies gedaan hebt, en dat ook niet snel duidelijk zal worden: waarschijnlijk is de beste aanpak in deze gewoon een schone installatie van Vista :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Sorry, was een beetje kortaf... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb windows 7 gewoon goed geinstaleerd op een andere partiere dan die van vista, en ik wil het liefst al mijn instellingen, programma's, muziek enzo gewoon behouden dus ik wil niet windows vista opnieuw instaleren, tenzij er egt niets anders mogelijk is...

maar de vraag was: of jullie mischien nog een goed (en gratis) 'windows repair' programma kennen

edit:

het zou niet eens aan windows 7 hoeven liggen maar de problemen kwamen pas na de instalatie daarvan

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je al geprobeerd te [google=hijackthis]?
Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:46:
ik heb windows 7 gewoon goed geinstaleerd op een andere partiere dan die van vista, en ik wil het liefst al mijn instellingen, programma's, muziek enzo gewoon behouden dus ik wil niet windows vista opnieuw instaleren, tenzij er egt niets anders mogelijk is...
Dan kopieer je de muziek toch eerst naar je andere partitie? :?
maar de vraag was: of jullie mischien nog een goed (en gratis) 'windows repair' programma kennen
Zie hierboven in mijn posting. :)
het zou niet eens aan windows 7 hoeven liggen maar de problemen kwamen pas na de instalatie daarvan
Dan zou het toch door een bepaalde instelling kunnen komen? :) Of juist doordat je de beta hebt gedownload van een niet betrouwbare bron.

[ Voor 90% gewijzigd door CH4OS op 03-01-2009 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal is even kijken

edit:

ik kon hier niets vinden over het schoonmaken van je registry, want volgesmij ligt het niet aan een virus ofso

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Oke, succes! :)
ik kon hier niets vinden over het schoonmaken van je registry, want volgesmij ligt het niet aan een virus ofso
Hijackthis is een tooltje, waarmee je vieze dingen naar boven kan hengelen uit (oa) het register. Denk aan spy-, mal- en adware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Vista reparatie software bestaat niet, behoudens programma's die overbodige info uit het register halen en de Vista recovery optie (maar kleine kans dat je een backup gemaakt hebt en die heb je dan echt nodig). Het zou heel goed kunnen dat je last hebt van virus/malware, dus ga daar eerst eens naar zoeken.

Voor een nieuwe installatie, zet alle documenten en MP3 etc op een andere schijf (als je die aangesloten hebt) of brand ze op een DVD RW (rewritable, kun je ze later gewoon weer gebruiken). Veelal resteert er niets anders dan een schone installatie.

Tip: installeer nooit een beta OS op dezelfde partitie als je vaste OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
GJtje schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:46:
Of juist doordat je de beta hebt gedownload van een niet betrouwbare bron.
Daar heb je een goed punt. het grootste probleem met het downloaden van beta software via een torrent site (ik ga er vanuit dat dit het geval is, corrigeer me als dit niet zo is) is dat je een image kan binnenhalen die vol zit met trojans/backdoors/rootkits zonder dat je het weet.

In principe kan je alleen aan een goede beta komen via de geldige kanalen (msdn/technet/cpp program)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Edgarz schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:51:

Tip: installeer nooit een beta OS op dezelfde partitie als je vaste OS.
Ik heb vista op een andere partitie staan dan windows 7...

Ik denk dat ik vista toch maar gewoon ga instaleren.

Overigens: bedankt voor de tip's en hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 15:15:
Ik heb vista op een andere partitie staan dan windows 7...
Heb jij ooit 2 Windows installaties op 1 partitie gekregen dan? :)
Ik denk dat ik vista toch maar gewoon ga instaleren.

Overigens: bedankt voor de tip's en hulp!
Huh? Waar heb je de problemen nou mee dan? Met Windows 7 of met Windows Vista?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
GJtje schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 17:50:
[...]
Heb jij ooit 2 Windows installaties op 1 partitie gekregen dan? :)
/mierenneuken...ja windows 3.1 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op virussen gescand en die verwijderd, ik heb mijn (enige) Harde schijf 2 keer geformateerd, ik heb vista 2 keer opnieuw geinstaleerd en nog steeds heb ik hetzelfde probleem...ik heb zelfs de muis verwisseld en de instellingen bekeken...

kan iemand mij alsjeblieft helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Boot eens vanaf een BartPE of Knoppix Live CD, en kijk of dat wel goed gaat. Dan kun je in ieder geval onderscheid maken tussen hardware en software.

[ Voor 5% gewijzigd door gambieter op 03-01-2009 19:40 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het al ontdekt!
Het lag aan een kapotte driver...
Pagina: 1