Mijn internet gaat via mijn Asus router maar op halve snelheid (5 mbit ipv 10 mbit), als ik het modem rechtstreeks bekabeld aansluit ga ik volle snelheid. Kan dit liggen aan het feit dat mijn laptop zelf maar 801.11 B ondersteund? Of is het iets anders? Alvast bedankt!
Je hebt draadloos verbinding met je router? En je hebt je snelheid bedraad getest?
Dan zit t m erin dat je draadloos vele malen langzamer is dan bedraad, zeker met een beveiliging eroverheen.
Je zou de snelheid kunnen testen door niet je modem met een draad aan je laptop te hangen maar een draad naar eens van je LAN poorten op je router...
Dan zit t m erin dat je draadloos vele malen langzamer is dan bedraad, zeker met een beveiliging eroverheen.
Je zou de snelheid kunnen testen door niet je modem met een draad aan je laptop te hangen maar een draad naar eens van je LAN poorten op je router...
[ Voor 28% gewijzigd door allure op 03-01-2009 13:01 ]
Welke snelheid denk je dat de wireless B standaard heeft? IEEE 802.11b werkt in de 2,4 GHz-band en de bandbreedte is maximaal 11 Mbps. Hier hou je in de praktijk ca. de helft van over door overhead, beveiliging etc.
Als je de PC wired aansluit zul je zien dat je gewoon met je max. ISP snelheid contact maakt.
Als je de PC wired aansluit zul je zien dat je gewoon met je max. ISP snelheid contact maakt.
Als je makkelijk bij het draadloze kaartje in je laptop kunt (als 'ie bijvoorbeeld onder een klepje zit) dan kun je overwegen hem te vervangen voor een 54 mbit kaartje. Deze kosten niet veel in miniPCI vorm.
Hier stond een dode link.
ok thanks ik ga het eens testen met een wireless receivers stickje wat wel de G standaard heeft..