Asus 4850 1gb gaat niet aan

Pagina: 1
Acties:

• Herr Flicker
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 16:08
Hallo,

Ik heb een Asus EAH 4850 met 1gb geheugen gekocht.
Nu ging ik de kaart vanmorgen plaatsen in mijn pc.. zonder succes.
Ik heb de kaart erin gestoken, de 6pins connector aangesloten en daarmee gaat mijn PC niet aan.

Als ik de voeding aan doe, ik druk op de aan knop en zie ik mijn fans even 1 sec draaien en gaat dan weer uit.

Ook brand er achterop mijn Coolermaster 520 real power voeding dan een rood lampje.

Systeemspecs :

-CM690 kast
-MSI k9n neo v2 moederbord
-5200 x2 amd processor
-4gb geheugen ddr2
-Cooler master 520 modulaire voeding

Wat heb ik al geprobeerd ?

-Cmos reset
-Zonder 6 pins voeding stekker
-Zonder beeldscherm stekkers

Nu druk ik mijn oude 8600GT magic er weer in en dan draait hij gewoon weer.

Iemand een idee ?

[ Voor 1% gewijzigd door Herr Flicker op 03-01-2009 12:35 . Reden: Processor bij specs ]

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

Pak de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter er bij en test de boel eens zo kaal mogelijk buiten je kast. (alles wat niet nodig is loskoppelen en 1 reepje geheugen)

Mocht je eventueel een andere computer in de buurt hebben, kijk of daar je kaart wel in werkt. Probeer met je oudere kaart eens een BIOS update.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 25-10-2025
Ik neem aan dat je wel eerst je nvidia drivers hebt verwijderd? :>

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Crijnn schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:43:
Ik neem aan dat je wel eerst je nvidia drivers hebt verwijderd? :>
Als je computer niet eens POST maakt dat dus niet uit :+

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je de mogelijkheid om de videokaart in een andere PC te steken?
Dan kan je uitsluiten of het aan je kaart of de voeding ligt.
520W is namelijk niet echt veel voor wat jij hebt aan specs.

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

GJtje schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:44:
Dan kan je uitsluiten of het aan je kaart of de voeding ligt.
520W is namelijk niet echt veel voor wat jij hebt aan specs.
520W is voldoende, ik draai 2x 8800GT (15% OC) + E8400 @ 3,6GHz met 6 schijven op een 500W Zalman.

• richeh
  • Laatst online: 04-11-2023
Ehm je hebt al nagezocht wat dat rode lampje inhoud op je voeding? O-)

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-12-2025

ByteDelight

Retro computing is alive!

Kom op mensen, zn uitleg is duidelijk, en ik vermoed inderdaad ook dat je een DOA kaart te pakken hebt.

Als je de mogelijkheid hebt om m in een ander systeem te proberen, doe dat dan.

Anders kan de winkel waar je m vandaan hebt het voor je proberen; er ontstaat blijkbaar geen defect door, want na terugplaatsen van je oude kaart draait de boel weer, dus zeg dat er dan duidelijk bij.

Succes!

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Verwijderd

Google is je vriend: Red Light: Power off/ PSU Failure./Red Light:Only in case of power failure,the light will turn red

Zoek op "coolermaster 520 real power red light" en download de eerste link.

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2009 13:22 ]

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:21:
Google is je vriend: Red Light: Power off/ PSU Failure./Red Light:Only in case of power failure,the light will turn red

Zoek op "coolermaster 520 real power red light" en download de eerste link.
En aangezien zijn oude videokaart wél werkt op dezelfde voeding, is voor de Asus 4850 de voeding dus te licht.
Wiethoofd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:12:
520W is voldoende, ik draai 2x 8800GT (15% OC) + E8400 @ 3,6GHz met 6 schijven op een 500W Zalman.
Maar jouw Zalman voeding is geen Coolermaster voeding. Elke PC is uniek, dus zeggen dat jij met jouw voeding 2 8800GT's in SLi kan draaien en daarbij 15% overclocken, zegt helemaal niks.
bverstee schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:20:
Kom op mensen, zn uitleg is duidelijk, en ik vermoed inderdaad ook dat je een DOA kaart te pakken hebt.

Als je de mogelijkheid hebt om m in een ander systeem te proberen, doe dat dan.

Anders kan de winkel waar je m vandaan hebt het voor je proberen; er ontstaat blijkbaar geen defect door, want na terugplaatsen van je oude kaart draait de boel weer, dus zeg dat er dan duidelijk bij.

Succes!
Dat is het dus ook niet, want het rode lampje geeft aan dat de PSU failed, wat diverse redenen kan hebben. Z'n uitleg is inderdaad duidelijk, maar dingen als in een andere PC geprobeerd heb ik niet gezien. ;)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 16:56
Vandaag klant op het werk, zelfde kaart, zelfde psu, zelfde klacht.. Je psu is rot..

[ Voor 7% gewijzigd door Occy74 op 03-01-2009 13:36 ]

Systeem Specs

• Herr Flicker
  • Laatst online: 11-05 16:08
Bedankt voor de reacties.

Ik heb net een nieuwe voeding, deze 520.
Het lijkt mij toch genoeg om deze kaart te runnen ?

Als me psu echt rot is moet ik maar garantie kwestie dan ofzo..

Verwijderd

als je kaart korsluiting veroorzaakt , dan springt de voeding ook op failure , vrij logisch

proberen in een andere pc als de mogelijkheid bestaat , en of anders die 6 pin er eens uitlaten, start de pc dan wel door?

Verwijderd

GJtje schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:27:
[...]
En aangezien zijn oude videokaart wél werkt op dezelfde voeding, is voor de Asus 4850 de voeding dus te licht.
[...]
Maar jouw Zalman voeding is geen Coolermaster voeding. Elke PC is uniek, dus zeggen dat jij met jouw voeding 2 8800GT's in SLi kan draaien en daarbij 15% overclocken, zegt helemaal niks.
[...]
Dat is het dus ook niet, want het rode lampje geeft aan dat de PSU failed, wat diverse redenen kan hebben. Z'n uitleg is inderdaad duidelijk, maar dingen als in een andere PC geprobeerd heb ik niet gezien. ;)
Haha, dus als je een nieuwe onderdeel in een PC stopt die wat zwaarder is dan de vorige en hij doet het niet, ligt het automatisch (dus) aan je voeding, en misschien niet aan het nieuwe onderdeel? o.O

Bovendien is de CM M520 een van de betere voedingen op dit moment, en zijn PC trekt niet eens meer dan 350W in load (en dus al veel minder in idle).

Over de andere defecte voeding van drunkfux kan ik niets zeggen; een case dat de PSU kapot is betekent niet dat dat altijd het geval is.

• jortjuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik heb zelf ook een coolermaster m520 en daar draai ik 3 harde schijven een q6600 en een overgeclockte 4870 dus daar zal het echt niet aan liggen behalve als hij echt defect zou zijn maar dat is hij waarschijnlijk niet omdat je wel met een andere graphische kaart erin kan draaien

• Deagle
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:50
GJtje schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 13:27:
[...]
[...]
Zeker niet, ik heb die voeding ook icm een HD4870 en een overgeclockte x2 met 24/7 1.5vcore erop. Gaat perfect!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 14:08:
Haha, dus als je een nieuwe onderdeel in een PC stopt die wat zwaarder is dan de vorige en hij doet het niet, ligt het automatisch (dus) aan je voeding, en misschien niet aan het nieuwe onderdeel? o.O
Tja, als de voeding sinds het nieuwe onderdeel opeens een rood lampje / ledje laat branden en bij de oude videokaart niet... ;)
Bovendien is de CM M520 een van de betere voedingen op dit moment, en zijn PC trekt niet eens meer dan 350W in load (en dus al veel minder in idle).
Waar baseer je op dat de PC 350W slurpt in load? Heb je dat zelf getest?
Over de andere defecte voeding van drunkfux kan ik niets zeggen; een case dat de PSU kapot is betekent niet dat dat altijd het geval is.
Huh? Verklaar je nader, snap deze compleet niet eigenlijk.

• Skywalker
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-05 09:30

Skywalker

Use the force Luke!!

Deze kaart heb ik ook. Heb je wel beide 6 pins connectoren aangesloten?

Deze kaart draait niet met maar 1 6 pins connector.

May the force be with you!!

• hansieb112
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Skywalker schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 20:35:
Deze kaart heb ik ook. Heb je wel beide 6 pins connectoren aangesloten?

Deze kaart draait niet met maar 1 6 pins connector.
Hij heeft een 4850 waar maar 1 pci express connector op moet. In jouwn topic had je het over een 4870 1gb.

We hebben de 4850 kaart net even in mijn pc gestopt, maar het probleem blijft.
De pc springt even aan en uit en mijn 4870 werkt prima.

Mijn pc:
- E8500
- 2 x 2gb OCZ reaper 800mhz
- Gigabyte X48-DQ6
- Club 3d 4870 1gb oc editie
- 1TB samsung spinpoint
- Cooler master 550watt realpower

Ik denk dat het een DOA gevalletje is.

Verwijderd

GJtje schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 17:54:
[...]
Tja, als de voeding sinds het nieuwe onderdeel opeens een rood lampje / ledje laat branden en bij de oude videokaart niet... ;)
[...]
Waar baseer je op dat de PC 350W slurpt in load? Heb je dat zelf getest?
[...]
Huh? Verklaar je nader, snap deze compleet niet eigenlijk.
En jij weet meteen wat een rood lampje betekent? Wie weet betekent het dat een onderdeel niet in orde is. . . Misschien is het wel een aanduiding dat de voeding niet genoeg kan leveren, maar dat is niet duidelijk uit bovenstaand verhaal.

Ik baseer dat op de standaard aantal watts die elke onderdeel apart slurpt, waarna ik dat optel. Dat geeft mij het aantal van 350W max. Hetzelfde lijstje heb ik ergens anders gepost, maar ff snel: Mobo 40W + DIMMS 5W p.s. + SATA 15W p.s. + CPU 65W + GPU 160W = 305W, met marge voor extra onderdelen en misschien een hoger cpu tdp is dat 350W. Heb ik dat zelf getest? Nee, dat hoef ik niet, want dit zijn algemene TDP's (of whatever woord hier past) voor de onderdelen, waarbij de cpu/gpu tdp's verschillen per model, maar deze 2 wel redelijk bekend zijn.

Met dat laatste opmerking bedoel ik dat je niet moet generaliseren. Als jij een 4850 + CM520 koopt en het werkt niet samen, en het blijkt dat de voeding defect is. . .betekent dat niet dat bij elke combinatie van 4850 + CM520 die niet werkt, de voeding defect is.

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:17
Ik quote mezelf hier even uit het HD48XX topic, misschien wel relevant :
quote:
MEN-O schreef op zaterdag 20 december 2008 @ 10:30:
[...]

Toevallig bezig om het stroomverbruik van eea te meten met een digitale khw meter (die je dus in het stopcontact stopt, en daar de verbruiker weer in). Heb een een 20" eizo CRT die 125w verbruikt + een Q6600 met een Sapphire 4850 waarvan het verbruik 120w is in idle toestand. samen dus 245w.
Bij het draaien van de GTA IV benchmark loopt het (totale) verbruik op naar 390w, wat mij dus best meevalt.

Overigens heb ik geen idee welke voeding ik heb, alles zit in een Acer kast, inclusief voeding.

• jortjuh
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-07-2023
ik had dit gister toevallig ook maar dan bij een 9800gtx+ en toen bleek er een beetje koelpasta (gelukkig mx-2 zonder zilveren deeltjes) op die gouden pinnetjes te zitten waar je de kaart mee in het pci-e slot moet doen. Toen ik dit had afgeveegd werkte hij weer goed
Pagina: 1