Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP] Eigenschappen/instellingen voor beeldscherm beveiligen?

Pagina: 1
Acties:
  • 334 views

• crack_en_hack
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-09 23:20
Ik ben opzoek naar een manier om alle eigenschappen/instellingen van het beeldscherm te beveiligen, zowel in het configuratiescherm als op bureaublad -> rechtermuisknop -> eigenschappen.

En als het kan ook eigenschappen voor taakbalk en start-menu en eventueel andere onderdelen van het configuratiescherm.

Het zou mooi zijn als dit "alleen" door de administrator in te stellen is maar een password zou veel beter zijn maar dan zit ik denk ik aan een extern tooltje vast.

Ik weet dat dit in Windows XP kan want op mn werk hebben ze het tenslotte ook maar ik weet alleen niet hoe ik dit voor elkaar krijg op 1 PC :'(, Ik vond wel 1001 tools maar die zijn weer niet gratis :(

Desktop Lock 7.1
Lock My Computer 3.66
Private Desktop 1.91
Easy Desktop Keeper 2.34
Access Lock 3.24

En uiteindelijk is het wéér een tooltje erbij op de PC (en ik heb er al zo veel :))

Iemand een idee...?

[ Voor 10% gewijzigd door crack_en_hack op 03-01-2009 12:36 ]

Ik ben vrijgezel omdat mijn schoonouders geen kinderen konden krijgen!, Ook heb ik zovaak ergens schijt aan dat ik stront tekort kom!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17-11 00:47

Wiethoofd

Broadcast TOM

Probeer eens de nodige registertweaks of log automatisch in als gastaccount en zorg dat alles beveiligd is.

Zie ook Registry Tweaks to Enhance Your Windows XPerience - Display Properties

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik zou group policy gebruiken in dat geval :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:56
anandus schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:39:
Ik zou group policy gebruiken in dat geval :)
Inderdaad een Group Policy. Klik op start -> run --> gpedit.msc

Klik dan op User Configuration --> Administrative Templates --> Control Panel --> Display

Zet de eigenschappen voor :
- Remove Display in Control Panel
- Prevent Changing Wallpaper
- Hide desktop tab

Voila.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:14
tc982 schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:43:
[...]

Inderdaad een Group Policy. Klik op start -> run --> gpedit.msc

Klik dan op User Configuration --> Administrative Templates --> Control Panel --> Display

Zet de eigenschappen voor :
- Remove Display in Control Panel
- Prevent Changing Wallpaper
- Hide desktop tab

Voila.
hangt van je OS af. XP home heeft geen gpedit.msc ;)

ts: welke versie van window is het :?

A wise man's life is based around fuck you

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

crack_en_hack schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 12:34:
Ik weet dat dit in Windows XP kan want op mn werk hebben ze het tenslotte ook maar ik weet alleen niet hoe ik dit voor elkaar krijg op 1 PC :'(, Ik vond wel 1001 tools maar die zijn weer niet gratis :(
Ik denk dat je onderhand wel weet dat we iets meer zelfstandigheid willen zien :)

Het minste wat je kan doen vóór je een topic opent als dit is de Help & Support van XP gebruiken om een ingebouwde oplossing te zoeken.
Vooral als je zoals jij al wat langer hier rondloopt zou de term Group Policy je niet onbekend voor moeten komen, tenslotte komen dergelijke vragen regelmatig voor als je gaat [search=eigenschappen verbergen screensaver] of [search=centraal beheer computer].

Sterker nog: in onze HOWTO sectie staan een paar voorbeelden hoe je zoiets kan doen, en op Internet kom je genoeg registry 'tweaks' tegen die hetzelfde gebruiken.

Eigenlijk is dit voor jouw doen een te basic vraag (met uw welbenemen)..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.