[NET] Virtuele schijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorlox
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb in .NET een programmatje geschreven wat via een webservice een bestand kan uploaden naar de server. Verder heb ik in het send to -> menu van windows een snelkoppeling gekregen zodat de gebruiker op 1 of meerdere bestanden kan rechtsklikken en zeggen send to "FileUploader".
Dit werkt prima, echter ik vraag me af of het niet mogelijk is om een virtuele disk in windows aan te maken.

Mijn webservice heeft al ingebouwde methoden om zegmaar alle bestanden en mappen als lijst terug te geven. Zodat ik ze kan laten zien aan de gebruiker.. Ook download is gecoverred.

Nu weet ik nog dat er ooit een programmatje was genaamd gmail drive waarbij je dus gewoon een soort virtuele schijf kreeg met een schijfletter als ik me niet vergis.

Nu is mijn vraag eigenlijk hoe heet dat nou want ik zoek me rot maar vind alleen maar dingen over WebDav en dat is eigenlijk niet wat ik zoek.

Erg frustrerend als je niet weet waar je op moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:29

TeeDee

CQB 241

Volgens mij moet je dan aan de slag met de Shell Extensions.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Create Namespace Extensions for Windows Explorer with the .NET Framework

echter...
[ Editor's Update - 6/23/2006: Because shell extensions are loaded into arbitrary processes and because managed code built against one version of the runtime may not run in a process running an earlier version of the runtime, Microsoft recommends against writing managed shell extensions and does not consider them a supported scenario.]
Dus die opmerking betekend weer dat je met .net dit niet stabiel/veilig krijgen is???

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMG
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-12-2024

CMG

De enige manier om dit goed te doen is door een driver te schrijven. Dat betekend in C++ en de Windows SDK/DDK aan de slag, niet iets wat je 1,2,3 doet.

NKCSS - Projects - YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt natuurlijk ook zorgen dat 't programmaatje (ook) bv. FTP-commando's ondersteunt, daar zijn al voldoende shell extensions voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vorlox
  • Laatst online: 02-02-2022

vorlox

I cna ytpe 300 wrods pre miute

Topicstarter
Hmm unmanaged c++? Uh nee daar begin ik niet zomaar aan.
Erg jammer, maar ik weet nu wel waarop verder te zoeken?.

Toch erg bedankt...dan stop er nu even geen effort meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-03-2023

MLM

aka Zolo

windows heeft natuurlijk ook al built-in FTP mappen, die je gewoon kan openen in explorer. Misschien kan je die ook wel aan een drive-letter hangen ;)

btw, drivers schrijven is NIET makkelijk, en vereist behalve kennis van C(++) ook kennis van de OS architectuur etc. (IRQ_LEVEL_NOT_LESS_OR_EQUAL blue screens! :P) tevens kan je die niet echt simpel debuggen, omdat ze niet in user mode draaien ;)

dit zou ik ten sterkste afraden hoe dan ook.

-niks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• farlane
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09 20:04
De meneer die dat artikel schreef gebruikt trouwens geen abnormale functies volgens mij. plain Win32 API als je het mij vraagt.
Van drivers schrijven is dus geen sprake.

Somniferous whisperings of scarlet fields. Sleep calling me and in my dreams i wander. My reality is abandoned (I traverse afar). Not a care if I never everwake.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

farlane schreef op zondag 04 januari 2009 @ 11:40:
De meneer die dat artikel schreef gebruikt trouwens geen abnormale functies volgens mij. plain Win32 API als je het mij vraagt.
Van drivers schrijven is dus geen sprake.
Inderdaad, maar door managed code in shell extensies hangen kan blijkbaar minder gewenste resultaten opleveren. heb ik verder niet uitgezocht omdat ik niet zo van het managed code ben.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MSalters
  • Laatst online: 13-09 00:05
Een Shell Extensie is vrij veilig (user-mode code) en kan "alleen" Explorer.EXE laten crashen. Aan de andere kant is je schijf dan alleen in Explorer zichtbaar. Je moet geen Managed Code in Explorer.EXE laten draaien omdat je geen eigenaar van dat proces; je hebt dus geen controle over de CLR (zelfs niet over de versie!)

Een echte driver die in alle programma's zichtbaar is, kan dus alle programma's laen crashen. Je hebt daar een IFS (Installable File System) driver voor nodig. Ook drivers kun je niet in Managed Code schrijven.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Pagina: 1