Netgear DG834GT en WG111T

Pagina: 1
Acties:

• Boomster
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-03 13:58
Hallo Tweakers!

Ik zit met een probleem:
Ik draai op 1 laptop windows XP en op een andere laptob Vista premium.
Als router is Netgear dg834GT (108 Mbps) aanwezig.

Ik heb enige tijd geleden een Wireless usb adapter gekocht Netgear WG111T

als ik deze in de laptop met windows XP stop en de install Cd draai dan krijg ik keurig 108Mbps als connectie.
als ik deze in de laptop mey Vista stop en de install CD draai dan kom ik niet boven de 54Mbps.

Weet iemand wat hieraan ten grondslag zou kunnen liggen?
Alle laatste drivers zijn aanwezig en ook de laatste firmware voor de router is geinstalleerd.

Het bevreemd mij dat het wel werkt in XP en niet in Vista. Ik kan in Vista ook gen optie vinden om de 108MbPs te activeren. In de software van de netgear dongle kan ik ook geen selectie maken tussen 54 en 108 Mbps. EEn uitgebreide search via google geeft aan dat er meer mensen zijn met deze problemen maar geen oplossing wordt hier weergegeven.

Boomster

[ Voor 7% gewijzigd door Boomster op 04-01-2009 08:47 ]

• Boomster
Ok,

ik heb nog wat meer zitten prutsen en gegoogled maar ik kan geen bevredigende oplossing vinden.

Heeft iemand hier wel een idee?

Boomster

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:23
Navragen bij Netgear?
Wachten op en driver update van Netgear?

• Boomster
Tsja, navragen bij netgear...

Als je een email verstuurd moet je blij zijn dat je binnen 2 weken antwoord ontvangt. (reeds uitgevoerd, dus de hoop opgegeven)

Een driver update...
Aangezien netgear aangeeft dat de laatste update zou moeten werken onder vista zonder problemen en deze dateerd van eind 2007 zal er een nieuwe niet spontaan uitkomen.....

Boomster

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23:33
Weet je zeker dat de laptop met Vista installatie wel geschikt is voor 108 Mbps?

• Boomster
Zijn er dan uitzonderingen dat er vista installaties zijn die dit niet aankunnen?
En ja, hoe kom ik daar dan achter?

boomster
Pagina: 1