Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen, allereerst U allen nog de beste wensen voor het nieuwe jaar.

Ik ben het nieuwe jaar op ICT gebied nog niet gelukkig begonnen. Ik ben namelijk sinds een weekje, anderhalve week, bezig met het repareren van mijn "oude" systeem. Mijn moederbord "Asus KT400-Ultra" had het volgens mij begeven, hiervoor heb ik een nieuw moederbord geplaatst, een "Asrock k7s8x". De specs zijn als volgt:

- Asrock k7s8x
- AMD Athlon XP, 2000+
- 512 mb DDR 133mhz
- CD-Rom speler
- Seagate HDD 40Gb, 7200 rpm
- Radeon 9200

Ik heb de aansluitingen van de kost (usb, power en reset etc) aangesloten volgens de manual van het moederbord. Ik plaats mijn processor met de koeler, de geheugenmodules en de videokaart. Verder sluit ik mijn floppy disk, CD-Rom Speler (2nd IDE) en HDD (1st IDE) aan. Vanaf dit punt gaat het nog redelijk, maar dan...

Na reinstallatie van mijn schijf, formateren en volgens de windows XP setup (met ingebakte SP2) installeren. Hij start helemaal keurig goed op, kan zelfs dingen installeren en verwijderen als ik zou willen, kortom, het systeem werkt goed. Maar na de eerste reboot begeeft het systeem het. Met het opstarten krijg ik eerst de visuele check, hij vindt de geheugenmodules en de IDE's. Dan krijg ik een meerkeuzenscherm waarop de volgende opties staan:

Veilige Modus
Veilige Modus met netwerkmogelijkheden
Veilige Modus msdos opdrachtpromt

Terugkeren naar recente juiste instellingen
of windows normaal starten.

Ik heb alle opties al geprobeerd, dan begint hij door te laden (tekstregels onder in beeld) maar dan blijft hij hangen op een zwart beeld en doet start niet meer verder door.

Wat ik heb geprobeerd:
- Oplossingen zoeken, er zijn veel mensen met dit probleem, echter weinig oplossingen.
- Andere geheugenmodules (van 1 tot 3 tegelijk).
- Andere videokaart.
- Andere harde schijf.
- Andere IDE kabels.
- Moederbord reset.
- Batterij eruit en erin doen.
- Compleet ander (3e) moederbord testen, zelfde probleem.

Het mag duidelijk zijn dat bovenstaande dingen niet geholpen hebben, ik begin er een beetje moedeloos van te raken, ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie, of dat ik iets verkeerd aansluit (heb dus werkelijk geen idee wat). Daarom hoop ik dat één van jullie mij de goede richting op kan sturen. Tabé!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:11
Move naar PMG, dit soort topics horen niet in de CSL.

Lees nog wel even Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. In ieder geval zou ik ook proberen nog een Linux Live CD te pakken zoals die van Ubuntu en kijken of die wel correct boot.

Verwijderd

Topicstarter
GENETX schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:20:
Move naar PMG, dit soort topics horen niet in de CSL.

Lees nog wel even Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door. In ieder geval zou ik ook proberen nog een Linux Live CD te pakken zoals die van Ubuntu en kijken of die wel correct boot.
Excuses, maar vooralsnog werkt ook dat niet, heb nu een nieuwe installatie eroverheen gezet, probeer dan direct nieuwe drivers voor mijn videokaart te installeren. Nog andere tips die ik kan doen als ik in windows zit? Want na een reboot doet hij niets meer!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22-05 17:02
Ligt het niet gewoon simpelweg aan de CD? Dat die niet helemaal correct installeert, en dat je daarom steeds een zwart scherm krijgt..?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb die CD al meerdere malen gebruikt, echt tientallen keren, dus ik verdenk hem er niet van. Misschien toch eens met een andere CD proberen! Eentje zonder SP2 dan, of maakt dat niet uit?

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt, heb een andere voeding en geheugenmodules gepakt en een nieuw install eroverheen gedaan, met SP2 en het werkte. Slotje dus.
Pagina: 1